AndroidHealthClinic

BP blijft zwaar achter

partysander

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Mijn benchpress blijft zwaar achter tov andere oefeningen.

Ik heb al moeite met 8 x 45kg benchpress :o , terwijl ik 6x22kg incline DB press kan.

Hoe kan ik mijn benchpress gelijk trekken?

triceps en (voorkant) schouders tijdelijk op kracht trainen zo doe ik het ook vaak als ik een tijd lang blijf steken op een gewicht.

Misschien door wat lagere hh te doen. Range 1-4 ;)

Ik had ook altijd problemen met de barbell bench, maar door de oefening elke dag met hele lichte schijven te oefenen (ik heb thuis bankje + barbell en schijven tot 40kg) heb ik alle technische foutjes 'weggewerkt' en nu is het gewicht weer in verhouding met andere oefeningen.
Wellicht is je techniek dus niet helemaal goed :P

Tijdje alleen met dumbbells trainen, dus ook flat bench press. Ben ook geen bankdrukwonder maar als ik met dumbbells aan de slag ga maak ik een stuk sneller progressie dan met een barbell. Die progressie kan je daarna weer overbrengen op de barbell.

• Topic Starter Topic Starter
Ik voel er niet veel voor om met een lagere reprange te gaan trainen (mede omdat ik geen trainingspartner hebt).

Ik zat zelf ook al aan techniek te denken. Powerlifters help me out! :D

EricR zei:
Tijdje alleen met dumbbells trainen, dus ook flat bench press. Ben ook geen bankdrukwonder maar als ik met dumbbells aan de slag ga maak ik een stuk sneller progressie dan met een barbell. Die progressie kan je daarna weer overbrengen op de barbell.

Dat is ook vreemd bij mij idd. Met incline DB press kan ik wekelijks progessive load toe passen, terwijl het bankdrukken me steeds moeilijker lijkt af te gaan.
Zo is mijn inc. DB press de laatste tijd stukken vooruit gegaan.

En voor de duidelijkheid: Ik doe eerst bankdrukken (met opwarmset) en ga daarna over op incline DB press.

partysander zei:
Ik voel er niet veel voor om met een lagere reprange te gaan trainen (mede omdat ik geen trainingspartner hebt).

Ik zat zelf ook al aan techniek te denken. Powerlifters help me out! :D

Toch is dat een van de betere remedies, er is vast altijd wel iemand die je helpen kan. Ik train voor borst bijna altijd lage reps met de basisoefeningen wanneer ik niet meer vooruit ga doe ik ook mijn triceps en schouders lage reps en na een maand of 2 ga ik weer vooruit met benchen. De ene keer wat meer als de andere keer.

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb al van alles geprobeerd. Dumbbells, kortere sets, techniek aangepast. Maar het blijft aanmodderen. Het is zelfs zo dat mijn schuine press bijna gelijk is aan mijn platte bank. Zelfs neck press komt akelig dicht in de buurt.

Aan de andere kant groeit mijn borst wel naar behoren, dus eigenlijk heb ik niks te klagen (het gaat tenslotte niet om het gewicht toch). Maar toch kijk ik altijd vol afgunst naar die gasten die setjes met 140/150 kg maken.

Zucht....

eduardjanssen zei:
Toch is dat een van de betere remedies, er is vast altijd wel iemand die je helpen kan.

Je weet hoe dat gaat he. Die spotten echt zwaar verkeerd.
Tillen onderhand het halve gewicht :mad:

saint zei:
Aan de andere kant groeit mijn borst wel naar behoren, dus eigenlijk heb ik niks te klagen (het gaat tenslotte niet om het gewicht toch). Maar toch kijk ik altijd vol afgunst naar die gasten die setjes met 140/150 kg maken.

Mijn borst groeit ook naar behoren, maar dat komt voornamelijk door die inc. DB press. Eigenlijk heb ik ook niets te klagen. Het is alleen zo dat als onwetende willen weten hoe 'sterk' je dan wel niet bent, ze naar het gewicht van je BP vragen. Werkt ontmoedigend he

Het ligt misschien aan je triceps. Hoe ver krijg je de barbell bij faillure nog omhoog?

Je hebt echt gewoon een spotter nodig. Heb tijdje alleen getraind en BP ging echt heel weinig omhoog. Met spotter ging echt heel snel omhoog met kracht. Vooral die laatste BP reps zijn heel erg belangrijk voor vooruitgang!

suc6 ermee!

Denk dat ik maar eens een vacature voor een trainingspartner moet gaan uitschrijven :D
Kan nauwelijks till failure gaan, want dan heb ik die stang op mijn borst liggen :D Waardoor ik ook die belangrijke laatste reps nooit kan maken. :(

best zielig eigelijk, 1133 posts en nog minder drukken dan een normale beginner. Misschien is het een idee dat je is hard gaat trainen?

maarja wie ben ik met 1 post

wel zielig eigenlijk zo'n reactie (meer woorden maak ik er niet aan vuil)

markbre zei:
best zielig eigelijk, 1133 posts en nog minder drukken dan een normale beginner. Misschien is het een idee dat je is hard gaat trainen?

Inderdaad, wie ben jij?

Sommige mensen praten en denken over bodybuilding voordat ze 100 kilo wegen. Mag dat niet?

probeer dit is:
[Link niet meer beschikbaar]
ik ben er ongeveer 15 kilo mee vooruit gegaan op flat BP (van 1x70 naar 1x 85) het is een schema van 6 weken en wordt gloof ik ook door powerlifters gebruikt

markbre zei:

Inderdaad, wie ben jij met 1 post. Iemand die zijn karma in elk geval niet durft te tonen.

Partysander: ik heb lange tijd hetzelfde probleem gehad. Bleef ongeveer een jaar geleden steken op 60 kg met 10 herhalingen. Toen ben ik rest-pause training gaan doen. Dit gaat als volgt: na 2 sets warming up, hang je het maximum wat je kunt tillen aan de stang (zal je even moeten uitvinden hoeveel dat is bij jou) en je doet 1 herhaling. Je rust 10 seconden en intussen reduceert je trainingspartner het gewicht zodoende dat je weer net 1 herhaling rond krijgt. Doe een stuk of 8 van deze 'sets', dus 8 herhalingen, dat is al voldoende. Ga wel tot het maximum aantal herhalingen, als je trainingspartner het gewicht door verkeerde inschatting te ver reduceert, dan doe je 2 of 3 herhalingen.

Zelf ben ik hier ontzettend goed op vooruit gegaan. Als je dit 2 maanden zo doet moet je eens terug gaan naar 10 herhalingen, denk dat je dan behoorlijk meer pakt :)

Je ontkomt natuurlijk niet aan een trainingspartner als je zo traint. Dat kan sowieso al de reden zijn dat je geen progressie meer maakt. Hoe weet je nu of je nog wel of niet nog een herhaling erbij kunt doen zonder trainingspartner??? En je kunt niet met intensieve herhalingen zonder spotter.

Terug
Naar boven