Fitness Seller

BP blijft zwaar achter

Sets of 8 are great
Sets of 5 and you're alive
Sets of 3 will set you free

;)

Mijn benchpress blijft ook achter. Het gekke is dat ik nu niet meer dan 100 kilo omhoog krijg terwijl ik vroeger 6 keer 120 kilo pakte. Mijn dumbbell press is in die tijd wel verbeterd! :(
Hoe kan dit?

Ik heb soms het idee dat mijn rechterschouder tijdens het banken meer bewegingsvrijheid nodig heeft!

• Topic Starter Topic Starter
Adema zei:
jouw aars zal zoveel spijt hebben van deze opmerking wanneer man mountain dit leest :D

ach zijn kleine pikkie kan niet op tegen mijn squat-ass

@ Metal: nice gedicht :D
@ eduard: please explain yourself ???

partysander zei:
???
Als ik het goed begrijp:
2 sets met 8 reps, daarmee bedoel je 8 x 45kg en 8 x 47.5kg ???

vervolgens: 3 sets met 2 reps 55 of 60 (en als ik nog over had nog meer sets erbij ??? )

Ik bedoel 2 sets van 8 reps inderdaad met het gewicht waarmee je deze 8 maken kan. Dus als je met 47,5 8x kan begin daar dan mee en doe er daarna bijv. 55 op. Je zal de 8 ook redden, of misschien nog beter begin met die 55 en verlaag daarna na 50. Wanneer je deze 2 sets gehad hebt doe je er 60KG op. Redt je dit voor 4 a 5 reps doe er dan bij de volgende set 65 KG op voor 2 a 3 reps. Wanneer je 65 KG 4x drukt verhoog je na 70 en zo verder....

Wanneer je het niet snapt zal ik nog een poging doen voor je om het uit te leggen. Ik kan begrijpen dat het niet helemaal lekker overkomt :D.

Ik schnappi hem!

Begin met 2 sets van 8 reps met zoveel mogelijk gewicht.
Vervolgens 4-5 reps met zoveel mogelijk gewicht.
En afsluiten met 2-3 reps met zoveel mogelijk gewicht.

Edit:
Voel mijn borst lekker vandaag. Hoef het niet te proberen hem aan te raken :D Dat wordt weer leuk vanavond squatten met een strak staande borst. :D

Laatst bewerkt:
Ik zou bench press zowieso niet (teveel) doen.
Ik vind het persoonlijk een k*t oefening en doe hem ook nooit meer.
Je kan beter met dumbbells in de weer gaan.

Veel betere balans en als je niet meer kan gooi je ze gewoon op de grond.

Probeer je techniek eerst met dumbbells te verbeteren en daarna bench press met een barbell.
(dan heb je nogeeneens een spotter nodig;))

Concentratie tijdens de training is heel belangerijk, vooral hoe je de oefening uitvoert!!

Succes!!!

En nog een tip:
Wat maakt het uit hoeveel je drukt?
Alleen beachboys etc. gaan daarover opscheppen.
B.v van die eikeltjes die nogeeneens rug en benen trainen.

Kijk niet naar je buurman, het is niet mans als je meer drukt.
Kijk naar je eigen progressie vanaf het begin tot nu ook al begin je met 10kilo, who cares?!?!?!

En als je sterk wilt worden zorg dat je veel eet.
Elke 2uur van de dag, om groter te worden.
Eet iig 1 1/2-2uur voor je training en slik vitamines om sterker ter worden.

Creatine zou ik pas na een halfjaar gebruiken omdat je er dan veel meer baat bij heb.
(omdat je dan over meer techniek beschikt)

en onthoudt:
Haastige spoed is zelden goed!!!

groeten Roas

Oja en train s'ochtends het liefst meteen als je uit je bed komt, want dan is je testosteron gehalte het hoogst.
dan ben je het sterkts namelijk

En denk veel aan coïtus, dan zal die ook toenemen!!!;)

Owww ik heb dat in veel boeken gelezen en bij mij is het wel zo!!!!
succes!

's ochtends is je testo gehalte idd het hoogst

nadeel is dat ik dan zo ontzettend hard wakker moet worden, kga het liefste in de middag, savonds ben ik vaak ook weer gaar:D

Als ik 's morgens ga, ben ik nog veel te moe en kan ik mij niet echt goed concentreren. Het liefst ga ik rond 4u.

Alligrator zei:
Oja en train s'ochtends het liefst meteen als je uit je bed komt, want dan is je testosteron gehalte het hoogst.
dan ben je het sterkts namelijk

Maar in de middag/avond heb je al de hele dag gegeten dus dat heeft ook zn voordelen, vind het persoonlijk wel fijn om rond 5/6 uur te trainen.

Er zijn erg aangename manieren om je testeron weer op te krikken, dus weet wat je te doen staat voordat je gaat trainen :D

als ik elke dag 10x kom, dan heb ik een hoog testosteron gehalte ? Cool :rolleyes:

Terug
Naar boven