MuscleMeat

BP blijft zwaar achter

Die 45 kg is dat met of zonder baar of het gewicht dat je er aan 1 kant opzet? Ik ben beginner... zit aan mijn 12de week ofzo en ik ben van 30kg (met baar, dus 30 kg in totaal :o ) naar 60 kg gegaan... week 1&2 3*15 week 3&4 3*12 week 5&6 3*10, week 7&8 3*8

en met schema dat ik nu bezig ben: 12-10-8-6 en altijd verhogen (laatste 6 keer liefst met spotter idd :)) 60kg vind ik nog altijd verschrikkelijk weinig, maar hopelijk komt daar nog wel verandering in...

Ook mentaal ff oppeppen (kijken naar de breezers...) en als ik bv 12 moest doen en ik haalde maar 10, ff adem nemen en die 2 toch nog doen... genoeg rust nemen vooraleer je de volgende set gaat doen

Ipv duimen rond de baar te houden kun je ook proberen ze langs de zelfde kant te houden, wel opletten dat de stang niet gaat rollen dan... de meesten vinden dit makkelijker (behalve ik dan)

Wat is het nut van een tijdje op 1RM te trainen? En moet je dat dan circa 8 keer herhalen met telkens wat minder gewicht?

Op het moment doe ik in de gym alles op een flat bench aangezien ze er geen incline hebben. Fly, dumbbell en barbell press.

Ik heb nu wel thuis een incline bankje staan. Is het misschien aan te raden om hier op 1 keer in de week barbell press op te doen? (dumbbells heb ik thuis niet zwaar genoeg)

Laatst bewerkt:
Nitro zei:
Wat is het nut van een tijdje op 1RM te trainen?

Ik weet niet waarvoor de rest het gebruikt, maar ik gebruik 1RM trainingen als ik een tijdje niet getraind heb zodat ik erachter kom wat mijn maximum is. Hierdoor zal ik de trainingen erna in ieder geval niet te licht trainen.

markbre zei:
best zielig eigelijk, 1133 posts en nog minder drukken dan een normale beginner. Misschien is het een idee dat je is hard gaat trainen?

maarja wie ben ik met 1 post

wat ben jij een ongelovelijke eikel!

ach wanneer je barbell curl maar 10kg minder is dan je bench moet je je pas zorgen gaan maken

:help: :nut: :shrug: :no: :slap: :cry: :headbang: :dunno:

partysander zei:
Denk dat ik maar eens een vacature voor een trainingspartner moet gaan uitschrijven :D
Kan nauwelijks till failure gaan, want dan heb ik die stang op mijn borst liggen :D Waardoor ik ook die belangrijke laatste reps nooit kan maken. :(

met het gewicht dat jij gebruikt(no offence) kan dat wel hoor. ik heb nog tot 85kg van m'n borst afgerold, gaat prima, alleen wat bloeduitstortingen op m'n buik :D

Adema zei:
ach wanneer je barbell curl maar 10kg minder is dan je bench moet je je pas zorgen gaan maken

:help: :nut: :shrug: :no: :slap: :cry: :headbang: :dunno:

Leuke opmerking kerel! :o Dat is in zijn geval misschien wel zo...ten minste, barbell curl met 35 kg zal Partysander wel redelijk kunnen. Niet echt een oppepper dus! :p

Maar het is inderdaad klote. Ben de laatste 2 keer met bankdrukken ook al zwaar in de problemen gekomen omdat ik geen spotter heb en toch tot het uiterste wilde gaan. 1 keer ging de stang schuin bij mijn laatste setje omdat ik hem niet op mijn keel wilde hebben. Die week erop kon ik mijn armen echt niet verder strekken op de stang terug te leggen en heb ik ongeveer 5 seconden geprobeerd verder te komen omdat als ik hem terug zou laten zakken tot mijn borst mijn armen in zouden storten en de stang wederom op mijn borst zou klappen. Gelukkig zag een instructeur mijn rood aangelopen kop :mad: en kwam net op tijd aangerend.
Nadien neem ik geen risico's meer met bankdrukken zonder spotter maar ga ik gerust 10 kg onder mijn normale gewicht zitten.

ik heb geen idee hoe hoog z'n bb curl is, maar ik verwees eigenlijk naar mezelf :o

Hmm vervelend dat je niet vooruit gaat met je bench. Maar zoals al eerder gezegd, zorg dat je een (goede) spotter hebt. Het helpt je net de laatste 2 reps (met hulp) te doen. Had het eerst ook niet, ik modderde vooruit. Nou in een keer in 2 maand van 10x 65 naar 5x80 gegaan. En zoals adema zegt: als het maar 45 kg is (lijkt me aan de ene kant sterk, aangezien je vele nuttige posts hier :thumbs:), kun je wel tot failure gaan. Van je borst afrollen kan best, moet je alleen niet op de reacties letten :D

Leophyte zei:
Hmm vervelend dat je niet vooruit gaat met je bench. Maar zoals al eerder gezegd, zorg dat je een (goede) spotter hebt. Het helpt je net de laatste 2 reps (met hulp) te doen. Had het eerst ook niet, ik modderde vooruit. Nou in een keer in 2 maand van 10x 65 naar 5x80 gegaan. En zoals adema zegt: als het maar 45 kg is (lijkt me aan de ene kant sterk, aangezien je vele nuttige posts hier :thumbs:), kun je wel tot failure gaan. Van je borst afrollen kan best, moet je alleen niet op de reacties letten :D

nice! goede vooruitgang gozer :)
alleen hard aan het werk met je benen en rug, want anders lijk je net een beachboy :p

Adema zei:
nice! goede vooruitgang gozer :)
alleen hard aan het werk met je benen en rug, want anders lijk je net een beachboy :p
Haha, klopt :D Maar ben nog niet zo lang bezig he!
Komt wel!

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt teveel Karma gegeven in de laatste 24 uur, probeer later eens opnieuw. (Jullie houden dus allemaal nog tegoed)

asdasda zei:
probeer dit is:
[Link niet meer beschikbaar]

Jep, dus meer op kracht gaan trainen. Goede eerste post trouwens :thumb:

Black Knight zei:
Toen ben ik rest-pause training gaan doen.
Staat toevallig net deze link over in een ander topic: http://groups.msn.com/HighIntensityTraining-Net/hdsecrets.msnw
Interessant stukje.

DiSTuRBeD zei:
Die 45 kg is dat met of zonder baar of het gewicht dat je er aan 1 kant opzet?

Met baar :o Was het maar aan elke kant 45kg :D

Nitro zei:
Wat is het nut van een tijdje op 1RM te trainen? En moet je dat dan circa 8 keer herhalen met telkens wat minder gewicht?
Als je richting je 1RM gaat trainen kom je in een reprange dat je op kracht gaat trainen. Zo tussen 1 - 6 reps kan je dan maken.

Nitro zei:
Ik heb nu wel thuis een incline bankje staan. Is het misschien aan te raden om hier op 1 keer in de week barbell press op te doen?
Incline lekt de nadruk op bovenkant borst. Als je bovenkant borst dus achterloopt is een incline oefening aan te raden.

KaLe zei:
wat ben jij een ongelovelijke eikel!
eduardjanssen zei:
Inderdaad, zo iemand verdient bij zijn eerste post ook zijn eerste ban.
Ik heb al melding gemaakt van deze ongepaste reactie.

Leophyte zei:
als het maar 45 kg is (lijkt me aan de ene kant sterk, aangezien je vele nuttige posts hier :thumbs:)
Tnx :o Train zelf ook pas sinds kort. Alles schiet omhoog, behalve mijn BP.

Om af te sluiten met een mooie anekdote:
Met inc. DB press , de vorige keer even spotter gevraagd. Gewichten in mijn hand leggen etc. Kwamen er opmerkingen als: 'weet je wel hoe zwaar dat is' en 'jij gaat zo echt een beest worden'. Kijk dat streelt mijn ego dan wel weer he :D

partysander zei:
Train zelf ook pas sinds kort. Alles schiet omhoog, behalve mijn BP.

Om af te sluiten met een mooie anekdote:
Met inc. DB press , de vorige keer even spotter gevraagd. Gewichten in mijn hand leggen etc. Kwamen er opmerkingen als: 'weet je wel hoe zwaar dat is' en 'jij gaat zo echt een beest worden'. Kijk dat streelt mijn ego dan wel weer he :D

Kijk dat motiveert! Zulke spotters moet je hebben:thumbs:

By the way, de rest-pause training is wel heel effectief, maar ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als je nog niet zo lang traint (omdat je aangeeft dat je nog niet zolang traint: hoelang?). Het is wel heel zwaar, ook voor je pezen en banden.

Waarom het zo goed werkt is denk ik omdat het heel wat anders is dan je gewend bent. Meestal train je tussen de 6 en 12 reps en nu ga je ineens naar 1, een stuk of 8 setjes van 1 herhaling. Vaak is het de gewenning die er voor zorgt dat je niet zo snel meer vooruit gaat. Door je training helemaal om te gooien ga je vaak net zo hard vooruit als dat je in het begin deed.
Mike Mentzer paste dit regelmatig toe in zijn Heavy Duty training, en het resultaat mocht er wezen :cool:

markbre zei:
best zielig eigelijk, 1133 posts en nog minder drukken dan een normale beginner. Misschien is het een idee dat je is hard gaat trainen?

maarja wie ben ik met 1 post
Zak maar door de stront looser.

We zijn hier om elkaar te helpen.

he partysander

heb je geen benchpress machine staan?

Bij voorkeur doe ik gewone benchpress met spotter.
Als ik geen spotter heb gebruik ik de machine, kan ik toch tot het uiterste gaan. Het is niet ideaal maar beter dan BP met een lager gewicht, denk ik dan maar.

• Topic Starter Topic Starter
Black Knight zei:
By the way, de rest-pause training is wel heel effectief, maar ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als je nog niet zo lang traint (omdat je aangeeft dat je nog niet zolang traint: hoelang?). Het is wel heel zwaar, ook voor je pezen en banden.

5 maanden train ik

DutchVince zei:
heb je geen benchpress machine staan?
Jawel, maar die breezermachine heb ik allang afgezworen.
Dan ga ik toch eerder een goede spotter zoeken (eigenwijs he ;) )

@partysander:

*Je zegt dat als je 1RM gaat trainen dat ik ongeveer 1-6 reps kan maken. Maar als je volgens 1RM gaat trainen doe je dan niet meerdere setjes van maar telkens 1 rep? En dit soort van trainen leunt dan meer aan bij het geven van kracht dan massa?

*Mijn bovenkant borst loopt idd achter maar heeft het wel nut dat ik alleen thuis gedurende 15 - 20 mins me alleen concentreer op incline bench press gedurende 1 dag in de week? Er komen dan geen andere borstoefeningen bij dus ik twijfel of er dan voldoende stimulans is zodat ik er daadwerkelijk wat aan heb.

Volgens mij is er eerder melding van gemaakt, maar een tijdje met dumbbells gaan trainen (minimaal 6 weken) en dan terugschakelen naar barbel. Ik ben hier best wel goed op vooruit gegaan.

Wat ook vaak wordt onderschat is je dat bankdrukken ook een kwestie is van sterke triceps en schouders. Deze een tijdje hard aanpakken en je zult zien dat je bench automatisch omhoog zal gaan.

Wat bij mij heeft geholpen is veel aan de MP en bulken, voor de rest heb je wat tijd nodig, dan komt alles goed

Terug
Naar boven