Trium
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 939
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 121kg
Hey mede-DBBers!
Ik kom hier nu alweer een tijdje en heb echt onwijs veel geleerd in die periode. Over voeding, over training, over AAS (
) en vooral ook over mezelf.
Hoewel ik in de afgelopen 4 / 5 jaar echt wel heel behoorlijk veranderd ben -ik woog 140KG puur vet- heb ik nog steeds niet echt bereikt waar ik naar op zoek was. Ik hang nu al een tijdje rond de 20 - 25% lichaamsvet en hoewel ik me helemaal de tandjes train gebeurt er niet echt heel veel. Na een hoop onderzoek blijkt dat ik heel snel de neiging heb om structureel te weinig te eten. Dit is echt gewoon een kwestie van slechte conditionering, een cadeautje als gevolg van een leven lang zwaar zijn. Het gaat vanzelf. Na verloop van tijd bedenk ik me dat 'teveel eten slecht is' en vanzelf zit ik weer in een crashdieet. Super irritant!
Vandaar dit log. Ik wil van dat stomme plateau af. Inmiddels ben ik alweer een week of 2 bezig met goed eten en ben hierdoor alweer teruggezakt van 137.8KG naar 135.2KG. Het lijkt dus de goede kant op te gaan.
Hier de cijfers:
Leeftijd: 31 jaar
Lengte: 188 CM
Gewicht: 135KG
BodyFat: 25% (estimate)
Activiteitfactor: 1.55 (gemiddeld, 3 - 5x per week sporten)
Ik kom hiermee uit op de volgende calorische waarden:
BMR: 2525 kcal
TDEE: 3913 kcal
Cutten: 3131 kcal (-20% tov TDEE)
Ik sport minstens 3x per week in de sportschool (ong. 1.5 uur krachttraining en ong. 1 uur cardio) en daarnaast doe ik nog 1x per week Krav Maga, welke ik gemakshalve maar beschouw als puur cardio. Voor mn krachttraining hanteer ik een 3-daagse split:
Dag 1
BORST
1 Flat Bench Barbell Benchpress
2 Incline Benchpress
3 Pec Deck
4 Low Pulley Upward Cable Chest Fly's
BICEPS
5 EZ Bar Curls
6 Concentration Curls
7 Reverse Grip Barbell Curl
Dag 2
Rug + Triceps
RUG
1 Deadlifts
2 Wide Grip Pull-ups
3 Lat Pull Downs
4 T-Bar Row
TRICEPS
5 Lying Tricep Extension
6 Cable Tricep Extension
7 Reverse One Arm Cable Extension
Dag 3
Benen + Schouders
BENEN
1 Squat
2 Seated Leg Press
3 Seated Calf Raise
4 Lying Hamstring Raise
SCHOUDERS
5 Military Press
6 Barbell Upright Row
7 Barbell Shrug
Na elke training doe ik dus ook nog een gevarieerd cardio programma van 45 - 60 minuten met lopen, crosstrainen, fietsen en (als ik nog puf heb) roeien.
Ik wil graag mn voedingsschema uploaden maar dat gaat vanaf mn werk niet. Doe ik dus later nog even. Ze zijn beiden vrij algemeen en onderhavig aan kleine wijzigingen zoals ander vlees. In principe is mijn grote probleem dat ik te weinig eet, dus het cutdag schema moet je beschouwen als wat ik MINIMAAL eet.
Ik kom hier nu alweer een tijdje en heb echt onwijs veel geleerd in die periode. Over voeding, over training, over AAS (
) en vooral ook over mezelf. Hoewel ik in de afgelopen 4 / 5 jaar echt wel heel behoorlijk veranderd ben -ik woog 140KG puur vet- heb ik nog steeds niet echt bereikt waar ik naar op zoek was. Ik hang nu al een tijdje rond de 20 - 25% lichaamsvet en hoewel ik me helemaal de tandjes train gebeurt er niet echt heel veel. Na een hoop onderzoek blijkt dat ik heel snel de neiging heb om structureel te weinig te eten. Dit is echt gewoon een kwestie van slechte conditionering, een cadeautje als gevolg van een leven lang zwaar zijn. Het gaat vanzelf. Na verloop van tijd bedenk ik me dat 'teveel eten slecht is' en vanzelf zit ik weer in een crashdieet. Super irritant!
Vandaar dit log. Ik wil van dat stomme plateau af. Inmiddels ben ik alweer een week of 2 bezig met goed eten en ben hierdoor alweer teruggezakt van 137.8KG naar 135.2KG. Het lijkt dus de goede kant op te gaan.
Hier de cijfers:
Leeftijd: 31 jaar
Lengte: 188 CM
Gewicht: 135KG
BodyFat: 25% (estimate)
Activiteitfactor: 1.55 (gemiddeld, 3 - 5x per week sporten)
Ik kom hiermee uit op de volgende calorische waarden:
BMR: 2525 kcal
TDEE: 3913 kcal
Cutten: 3131 kcal (-20% tov TDEE)
Ik sport minstens 3x per week in de sportschool (ong. 1.5 uur krachttraining en ong. 1 uur cardio) en daarnaast doe ik nog 1x per week Krav Maga, welke ik gemakshalve maar beschouw als puur cardio. Voor mn krachttraining hanteer ik een 3-daagse split:
Dag 1
BORST
1 Flat Bench Barbell Benchpress
2 Incline Benchpress
3 Pec Deck
4 Low Pulley Upward Cable Chest Fly's
BICEPS
5 EZ Bar Curls
6 Concentration Curls
7 Reverse Grip Barbell Curl
Dag 2
Rug + Triceps
RUG
1 Deadlifts
2 Wide Grip Pull-ups
3 Lat Pull Downs
4 T-Bar Row
TRICEPS
5 Lying Tricep Extension
6 Cable Tricep Extension
7 Reverse One Arm Cable Extension
Dag 3
Benen + Schouders
BENEN
1 Squat
2 Seated Leg Press
3 Seated Calf Raise
4 Lying Hamstring Raise
SCHOUDERS
5 Military Press
6 Barbell Upright Row
7 Barbell Shrug
Na elke training doe ik dus ook nog een gevarieerd cardio programma van 45 - 60 minuten met lopen, crosstrainen, fietsen en (als ik nog puf heb) roeien.
Ik wil graag mn voedingsschema uploaden maar dat gaat vanaf mn werk niet. Doe ik dus later nog even. Ze zijn beiden vrij algemeen en onderhavig aan kleine wijzigingen zoals ander vlees. In principe is mijn grote probleem dat ik te weinig eet, dus het cutdag schema moet je beschouwen als wat ik MINIMAAL eet.
Laatst bewerkt: