Fitness Seller

Brexit gaat door!

ben je nou echt zo dom of heb je nog nooit van belasting betalen gehoord ?

hoger inkomen is hoger belastingtarief + exit allerlei toeslagen
Wow, sherlock holmes, goed bedacht. Natuurlijk snap ik dat.
Je verdiend toch ook meer? Dus waarom zou je niet wat extra betalen dan de minder bedeelden onder ons?
Plus, hoe meer je verdiend, hoe meer je überhaupt kunt uitgeven.

Oh, iedereen die werkt betaald belasting, dus werkende studenten / scholieren ook, maar neem aan dat je dat wel wist, of niet?

Wow, sherlock holmes, goed bedacht. Natuurlijk snap ik dat.
Je verdiend toch ook meer? Dus waarom zou je niet wat extra betalen dan de minder bedeelden onder ons?
Plus, hoe meer je verdiend, hoe meer je überhaupt kunt uitgeven.

nou dan heb ik nieuws voor je , ook hier in huize vieze jij komen we aan het eind van de maand

een week tekort

nou dan heb ik nieuws voor je , ook hier komen we aan het eind van de maand een week te kort
En dat is de schuld van de "kansloze landen"? Ik zie het verband nog niet.

Anyway, korte termijn zal de Brexit misschien voor wat economische onrust zorgen. Lange termijn zijn er volgens mij alleen maar voordelen.

En dat is de schuld van de "kansloze landen"? Ik zie het verband nog niet.

Anyway, korte termijn zal de Brexit misschien voor wat economische onrust zorgen. Lange termijn zijn er volgens mij alleen maar voordelen.

het eerste komt door mijn vrouw die niet met geld kan omgaan :whip:

over het tweede zijn we het eens

ben je nou echt zo dom of heb je nog nooit van belasting betalen gehoord ?

hoger inkomen is hoger belastingtarief + exit allerlei toeslagen

Klopt als je meer verdiend kom je onder voorwaarden in een hoger belastingtarief. Maar in principe maakt het weinig uit of je 100 k met een of twee personen verdiend.
Met twee personen die beide een inkomen verdienden is er minder loon belast in het hoge tarief. Daarnaast kan je oa de aftrekpost hypotheekrente verdelen zodat deze het meest gunstige is enz...

Of dit nou werkelijk een brexit betekent is nog maar de vraag. Hoe goed luisteren onze politici immers naar ons? Ik heb geen reden om aan te nemen dat het daar beter gaat. Het zou WEL getuigen van democratie als ze inderdaad uit de EU stappen. Maar of Nederlang gelijk zou moeten volgen is nog de vraag. Eerst maar eens kijken of die economische klap voor Engeland werkelijk zo hard is als men ons steeds probeert voor te schotelen. Als dat werkelijk zo is dan weten wij ook gelijk een stuk beter waar we aan toe zijn.

veel gevolgen zullen pas op de lange termijn te zien zijn.

De economische verandering voor NL zou wel eens heel anders kunnen zijn dan voor Engeland en volgens mij is Nederland een stuk meer Europe georienteerd qua handel etc ook dan GB

veel pubers en scholieren hier :rolleyes:

maar later in je werkende leven word het steeds minder leuk om aan alle kansloze landen

een bijdrage te moeten leveren ,

en ja, wij zijn thuis 2 verdieners dus wij betalen de jackpot :mad:

weet jij hoeveel geld de eu kost? En hoeveel het ons oplevert?

Ik zag laatst een staatje waarin te zien was dat de meeste mensen de kosten juist overschatten en de subsidies etc onderschatten.

Langs beide kanten werd er schrik aangejaagd, vind het wel mooi dat de Britten een stap in het onbekende durven maken.
Ipv de duivel die ze kennen iets nieuws.

De media klopt het weer op, zoveel zal er niet veranderen.

Zoals Trium zegt eerst kijken ofdat ze er echt uitstappen.

Amsterdam een veel belangrijkere stad worden voor de Europese financiële markten, gezien Londen nu out of order is.
Minder snel Engelsen hier aan het vaste land (lees Hooligans)

Zal je punt wel niet snappen denk ik.. Meeste problemen zullen waarschijnlijk zitten in handels en vestigingsbelemmeringen.

Ik zag laatst een staatje waarin te zien was dat de meeste mensen de kosten juist overschatten en de subsidies etc onderschatten.
Al de grafiekjes hebben geen enkele betekenis. Statistiek is manipulatie van gegevens, zeker als het op economische onderwerpen wordt toegepast.

Je kunt nu eenmaal niet alle relevante factoren meewegen.

Al de grafiekjes hebben geen enkele betekenis. Statistiek is manipulatie van gegevens, zeker als het op economische onderwerpen wordt toegepast.

Je kunt nu eenmaal niet alle relevante factoren meewegen.

ah okay net zo niets zeggend dus als de reactie van Vieze Jij dat de EU hem veel geld kost?

Of dit nou werkelijk een brexit betekent is nog maar de vraag. Hoe goed luisteren onze politici immers naar ons? Ik heb geen reden om aan te nemen dat het daar beter gaat. Het zou WEL getuigen van democratie als ze inderdaad uit de EU stappen. Maar of Nederlang gelijk zou moeten volgen is nog de vraag. Eerst maar eens kijken of die economische klap voor Engeland werkelijk zo hard is als men ons steeds probeert voor te schotelen. Als dat werkelijk zo is dan weten wij ook gelijk een stuk beter waar we aan toe zijn.

Ik denk dat er een flinke rel gaat komen als ze nu niet uit de EU gaan.

De economische klap moeten we afwachten maar de pond is nu iig een een duikvlucht.
nou dan heb ik nieuws voor je , ook hier in huize vieze jij komen we aan het eind van de maand

een week tekort

Goeie first world problems dan als je als tweeverdiener met genoeg inkomen om te zeuren over belastingen nog te kort komt.

Inderdaad, het werkt twee richtingen op.

precies dit is mijn hele punt. Iedereen roept, JA DE EU KOST MIJ ECHT BAKKEN VOL GELD. Terwijl 99% van die mensen niet eens weet hoeveel de EU nou daadwerkelijk kost en wat er qua subsidies binnenkomt, los van alle economische gevolgen van de EU dan.

Een duidelijk signaal dat het concept van de EU moet veranderen. De uitspraak "Wir schaffen das" staat definitief in de geschiedenisboeken gedrukt.

Toch mooi. Als je even je alu hoedje op zet en bij jezelf denk van: dat Europa, dat vind ik maar niets. Je zet eea in gang waardoor het overspoelt wordt met vluchtelingen tot de interne spanningen hoog op lopen en die uni uit elkaar valt.

Zeg niet dat dit een theorie is die ik zo zeer aan hang, maar ik vind het wel een vrij eenvoudige gedachtegang. Wie hebben nou belangen hierbij en was dit niet te voorzien, dat het hier een keer tot flinke spanningen zou leiden.

precies dit is mijn hele punt. Iedereen roept, JA DE EU KOST MIJ ECHT BAKKEN VOL GELD. Terwijl 99% van die mensen niet eens weet hoeveel de EU nou daadwerkelijk kost en wat er qua subsidies binnenkomt, los van alle economische gevolgen van de EU dan.
Heb ik ergens iets anders beweerd?

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven