MuscleMeat

buikspier vraag

flippodud

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
is het genetisch bepaald of je je buikspieren(lees sixpack) zult zien bij een bepaald vetpercentage? (laat ik ff zeggen 9% of zo)

Het verschilt een beetje per persoon natuurlijk (waar je het meeste vet vasthoudt) en het hangt er ook (een beetje) vanaf hoe groot je buikspieren zijn.
Bij 12% kunnen ze al zichtbaar worden, bij 10% moet je ze bij de meeste mensen wel kunnen zien lijkt me.

het is niet echt genetisch bepaald, namelijk zal iedereen met 6% vet zijn buikspieren zien en zal niemand met 20% vet zijn buikspieren zien.
de vorm van je buikspieren is wel genetisch bepaald, bij sommige liggen de bloksjes mooi naast elkaar, bij andere net iets boven elkaar, de onderste 2 kunnen vergroeid zijn enz...
om concreet te zijn, bij 9% moet je toch al buikspieren kunnen zien, zeker als je ze aanspant

ff offtopic, ik las eens dat je in leuven studeert, train je daar ook?

• Topic Starter Topic Starter
ja

in de superlame univfit, met hun halters van toch wel 22 kilo!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

22 kilo???? euhm ... ???

gaan de halters daar tot 22 kilo ? :eek: :eek: :eek:

bij ons maar tot 8 :rolleyes:

bij m'n ouwe gym gingen ze tot 20 :(
maar de hadden ook losse dumbbell stangen waar je gewichten aan kon doen.
Je was DAAR echt wel THA MEN als je dat nodig had, haha

het is zeker genetisch bepaald, denk alleen al maar aan mensen waarbij het vet zich nu eenmaal makkelijker rondom de buikstreek opstapelt.

tswhey zei:
hoe train je daar eigenlijk dan, wordt wel moeilijk lijkt me

ik train mijn borst in mijn gym thuis. daar gaan de dumbbells tot 45 kilo. en aangezien ik DB traag en netjes doe is dat nog steeds genoeg.

22 kilo is voldoende voor mijn biceps (ik mat ze eerst wat af met machines)

Santoz zei:
het is zeker genetisch bepaald, denk alleen al maar aan mensen waarbij het vet zich nu eenmaal makkelijker rondom de buikstreek opstapelt.

het vreemde is dat ik niet veel vet op mijn buik heb en ik voel ze heel erg duidelijk zitten. het zal wel te maken hebben met het feit dat mijn VP iets van een 14-15 is :)

maar ik had ooit eens gelezen dat iemand te horen kreeg van zijn dokter dat hij nooit zijn buikspieren ging kunnen zien, het was iets met bindweefsel maar weet niet meer precies wat.

ja dat zal idd aan je bf liggen ja. maar het ligt zeker weten ook aan hoe groot je buikspieren zijn. vorig jaar zat ik rond de 8% en waren ze nog haast niet te zien. ik trainde ze ook bijna nooit omdat ik dacht dat die wel mee zouden groeien. niet dus. nu heb ik ze een jaartje vlink mishandeld en zelfs met 12% zie je ze nog net (zie avatar).

Dat is denk ik wel genetisch bepaald, mijn buikspieren zijn nog redelijk goed te zien wanneer ik een vetpercentage van 15% heb.

tot 8? hoe train je dan ???

mock zei:
Dat is denk ik wel genetisch bepaald, mijn buikspieren zijn nog redelijk goed te zien wanneer ik een vetpercentage van 15% heb.

ik zie ze ook wel als ik in de spiegel kijk en zo. maar met "buikspieren zien" bedoel ik, voor mezelf, die blokken die je ziet zelfs al valt de belichting tegen. iedereen ziet wel zijn buikspieren denk ik in bepaalde mate, maar ik had het over Buikspieren :).zeer flauw uitgedrukt allemaal eigenlijk. maar ik denk wel dat je weet wat ik bedoel :)

Mijn vetpercentage is 5.4 %
En ze zijn duidelijk te zien.

:p :p :p vanaaf weereens wat sit-ups :D

ikke train ze regelmatig, maar ze komen er niet door... enkel bovenaan beetje.

heb wel klein buikje, zal daar wel aan ligge :)

Jo

Terug
Naar boven