AndroidHealthClinic

Buik trainen, heeft t zin?

Bezoekers in dit topic

En als je goede buikspieren hebt, kun je ze nog zien terwijl je hoger in vetpercentage zit.
Ik ken echt niemand die zoveel abs traint als ik, maar bij mij zie je ook geen abs door te hoog vet%. Wel een omlijning ervan. En ik heb nooit echt duidelijke definitie gehad daar.
 
Genetics. Zelf nauwelijks buik getraind en altijd wel zichtbare abs gehad. Heb wel t idee dat ik daardoor vaker rugklachten heb omdat mn buikspieren heel slap zijn. Er zitten dus ook voordelen aan niet zichtbare abs; dan ga je ze tenminste trainen.
 
Genetics. Zelf nauwelijks buik getraind en altijd wel zichtbare abs gehad. Heb wel t idee dat ik daardoor vaker rugklachten heb omdat mn buikspieren heel slap zijn. Er zitten dus ook voordelen aan niet zichtbare abs; dan ga je ze tenminste trainen.
Train dan wel je hele core en niet alleen wat je ziet in de spiegel.
 
Ff een simpel vraagje.
Ik krijg op internet weinig goed antwoord of buik trainen een sixpack krijgen echt bevorderd. Het geheim van een sixpack krijgen zou het verliezen van vet moeten zijn. Ik vraag me dan ff af: wat als je al weinig vet hebt maar de blokjes zich nog niet enorm laten zien, ben ik genetisch gewoon genaaid? Of zorgt het ervoor dat mijn blokjes beter zichtbaar worden wanneer ik lekker sit ups en dat gezeik ga doen, thanks.
Als je voor een sixpack wil gaan dan zou ik buik ook gewoon nog trainen in de winter, dan ben je vaak in een calorieoverschot dus heb je genoeg energie om dit toe te voegen aan het schema. Nog even voor de zomer buik gaan trainen heeft weinig zin op korte termijn.
 
Als je voor een sixpack wil gaan dan zou ik buik ook gewoon nog trainen in de winter, dan ben je vaak in een calorieoverschot dus heb je genoeg energie om dit toe te voegen aan het schema. Nog even voor de zomer buik gaan trainen heeft weinig zin op korte termijn.
Ik vindt dit verwarrende statements;
- Hoezo winter/zomer staat gelijk aan bulk/cut?
- Hoezo buik in zomer niet trainen?
- Hoezo is een bulk schema automatisch groter omdat je meer energie zou hebben?

Voor beginner/intermediate is simpel en rechtdoorzee het belangrijkste, als je dan voeding/trainingsschema/tijd van het jaar allemaal aan elkaar wil gaan koppelen maak je het niet echt simpel van.
Beste TS zit gewoon op laag vet%, ziet geen abs en dus is sterker worden in het algemeen waarschijnlijk de oplossing.
 
Ik vindt dit verwarrende statements;
- Hoezo winter/zomer staat gelijk aan bulk/cut?
- Hoezo buik in zomer niet trainen?
- Hoezo is een bulk schema automatisch groter omdat je meer energie zou hebben?

Voor beginner/intermediate is simpel en rechtdoorzee het belangrijkste, als je dan voeding/trainingsschema/tijd van het jaar allemaal aan elkaar wil gaan koppelen maak je het niet echt simpel van.
Beste TS zit gewoon op laag vet%, ziet geen abs en dus is sterker worden in het algemeen waarschijnlijk de oplossing.
Mo Mass. als je geen spieren hebt kun je ook niets laten zien, ook al ben je lean.
 
Het blijft een spiergroep. Gewoon mee in je schema steken. Waarom zou je ze niet trainen?
 
Mo Mass. als je geen spieren hebt kun je ook niets laten zien, ook al ben je lean.
Klopt ook wat mij betreft, maar wat betekent meer massa? Dan ga je weer een rabbit hole in van andere details die misschien nog niet zo belangrijk zijn, vandaar koos ik simpel gezegd 'sterker worden'. Dit vul je eerder in met progressive overload (meer gewicht op die stang) wat hoogstwaarschijnlijk leidt to lagere repranges en dat weer eerder tot meer focus op de techniek. Die kracht is volgens mij bij beginner/intermediate ook waar ze het snelste en het meeste massa door krijgen. Persoonlijk vindt ik het volgen van je kracht progressie ook veel leuker dan natte finger focus op massa.

Kortom massa zegt mij nooit zoveel met wat argumenten erbij om 'kracht' ook waarde te geven ;)
 
Wat mijn kinesist zegt: buikspieren ondersteunen je rug en zorgen voor sterkere core. Ikzelf train buik ongeveer 4-5 keer per week. Vooral voor blessurepreventie.
 
Back
Naar boven