Fitness Seller

Buikspieren optimaal trainen, maar welke manier is nou juist?

Ashbringer45

Ripped Bodybuilder
Waardering
1.457
Lengte
1m79
Ik zie hier en daar veel discussie over het trainen van je buikspieren. Crunches zijn slecht voor je rug blaat blaat.

Op het moment doe ik weighted bodyweight crunches, planks en bicycles.

Ook de vacuum oefening blijf ik dagelijks oefenen.

Wat zijn de aangeraden oefeningen voor je buik?

'Zoekfunctie' schijnt een goede oefening te zijn voor abs en je hersenen

Ik zie hier en daar veel discussie over het trainen van je buikspieren. Crunches zijn slecht voor je rug blaat blaat.

Op het moment doe ik weighted bodyweight crunches, planks en bicycles.

Ook de vacuum oefening blijf ik dagelijks oefenen.

Wat zijn de aangeraden oefeningen voor je buik?

Zelf doe ik planks, side plankes, barbell roll-out, hanging leg/knee raises, leg raises, reversed crunches en compounds als squat en deadlift. Verwerk gewoon wat oefeningen die goed aanvoelen in een degelijk schema'tje waarbij je 1-2x per week je buik goed traint. Zo moeilijk is het echt niet. Het trainen van je buikspieren gaat er daarnaast niet voor zorgen dat je een zichtbare sixpack krijgt. Dat ligt eerder aan je vetpercentage.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 14:50 ----------

Voeding? Wat is dat?

• Topic Starter Topic Starter
'Zoekfunctie' schijnt een goede oefening te zijn voor abs en je hersenen

That maturity...
Ik zoek graag een actueel antwoord aangezien meningen nogal snel veranderen bij vele. Vandaar de vraag.

Anyway ik snap dat buikspieren over het algemeen getraind worden bij deadlifts en squats o.a. . Qua schema is niks mis, ik zet het altijd in de LB neer. Alleen wissel ik af met heel veel oefeningen zodat alles wel meegepakt word van obliques tot transverse abdominis. Abs zijn mijn laatste oefening van de lower body dag.

In mijn geval is het een 4 pack en ik streef daar nog niet zo naar. Ben meer bezig met balans voor squats atm omdat ik voorheen nooit squats gedaan heb i.v.m. onderrug.

@ Kenn.

Ja deze oefeningen voeg ik ook altijd toe in de algehele oefening. Ik wissel af met veel oefeningen maar wil weten welke de juiste zijn. Thx voor je antwoord! Ik moet de blokken nog ontwikkelen, bij mij zie je de bovenste twee als je ze aanspant en lichtelijk de twee in het midden. Dus long way to go!

Je bent gewoon te lui om te zoeken. Er komt iedere dag wel een nieuw buikspier topic bij (beachboys). Ik kan het weten, want ik heb in meerdere al (serieus) uitgebreid gereageerd :) En als je zogenaamd al meerdere topics hebt gelezen, dan had je zelf ook wel kunnen opmaken welke oefeningen aangeraden worden en welke niet. Hoe ziet de rest van je trainingsschema eruit? Want gezien de stats kan je toch beter de focus leggen op de compounds (squat/dl).

Speciaal voor jou een volwassen reactie, wat ik zelf doe: oblique twist (zittend, voeten van de grond), hanging leg raises en af en toe planks en (ab-wheel) roll outs. Max. 2 van die oefeningen 2-3 keer per week, en dan gewoon min. 6 en max 12 reps (of dus 12-24 per kant) en dat 3 sets. Hanging leg raises bijv. op benendag i.v.m. hip flexors.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk! Ik snap je frustratie voor dit soort topics, maar ik ben zeker niet lui om te zoeken. Gewoon niet aan gedacht op dat moment.

UB
1: Pull-Ups (3x5)
2: Military Press (3x5)
3: seated Row (3x8-10)
4: Decline BP (3x8-10)
5: Cable Fly (3x10-12)
6: Skullcrusher (2x10-12)
7: Hammer Curl (2x10-12)
8: Upright Row (3x10-12)

LB
1: Deadlift (3x5)
2: Hacksquat (3x6-8)
3: Leg Curl (3x8-10)
4: Split Squat (2x8-10)
5: seated calf raises (4x16-12-10-8)
6: Abs (3x10-12)

UB:
1: Benchpress (3x5)
2: Bent Over Row (3x8-10)
3: Incline DB Press (3x8-10)
4: Lat Pull-downs (3x8-10)
5: Shrugs (3x8-10)
6: Dips (2x10-12)
7: Barbell Curl (3x10-12)

LB
1: Squat (3x5)
2: Leg Extension (3x8-10)
3: SB SLDL (3x8-10)
4: Legpress (3x8-15)
5: Standing calf raises (4x16-12-10-8)
6: Abs (3x10-12)

Volg ik momenteel.

Bedankt voor de tips, ik ga deze zeker doen! Hanging Leg raises zijn wel wat moeilijk aangezien de enigste stang bij de elastieken zit. Die is 9/10 in gebruik :\. Hip flexors? Is dat beschadigend als je dat op UB doet ofzo? Maar als ik dus 3 oefeningen 3x doe met 12 reps, is dat geen overkill voor de abs? Ik pak meestal 10kg achter mijn koppie wanneer ik oefeningen voor abs op de grond doe, hoe doe jij dat?

Die rollouts lijken me ook enorm lekker trainen. Helaas zijn de gewichten in mijn sportschool vierkant (lol). Kan eventueel zo'n roller aanschaffen.

Coïtus is de beste buikspieroefening

Oke blijven jullie maar aan de andere kant van de zaan dan geniet ik wel van Wormer City! :p

Hanging Leg raise is mijn all time favo voor buik. Meest complete oefening imo.

Terug
Naar boven