AndroidHealthClinic

buikspieren

3x en 10 minuutjes ongeveer per training

Zo heel saai vind ik het niet? :P

Ik doe het nu even niet i.v.m. met mijn gekneusde rib,
maar anders zeker wel drie keer per week. +- 15 minuutjes.

Ik train slechts 45 minuten, als ik dan 15 minuten abs erbij zou moeten doen ... zou belachelijk zijn. Zeker omdat je IMO niks bereikt met 15 minuten abs, behalve dan een groot uithoudingsvermogen in je buikspieren die je weer zou moeten compenseren met evenveel hyperextensions om je onderrugspieren in balans met je buiskpieren te brengen... waar haal ik de tijd vandaan ? :)

om de dag 15 tot 20 minuten

+2

Of ik moet me heel erg vervelen, maar dat gebeurt zelden:P

Wat ik nog wel eens wil doen is een plank (statisch of dynamisch) bij wijze van rust tussen bijvoorbeeld dips, pullups, of DB-swings. 30 tot 60 seconden is dan wel weer genoeg.

Wat doe je daar dan mee? Sla je ermee op je buik zodat door vochtophoping dikker worden?

:D :D

buikspieren train ik, 4 keer pw na het trainen, niet altijd dezelfde oefeningen op de toestellen, 10 min soms korter of langer, of buikspierkwartier op de fitness, alleen grondoefeningen dus, of na het joggen als ik ga.

2x

Op schouder-dag en op been-dag

lees vaak dat mensen het elke dag 10 minuutjes doen.
Haalt het dan wel iets uit?
Buikspieren zijn ook spieren als biceps enzo! En wat zouden jullie zeggen als ik elke dag mijn biceps 10 minuutjes train.

ik ga nu beginnen met 1x 30 min per week. net zoals andere spiergroepen.

Ik lees altijd tegenstrijdige berichten over het trainen van de buikspieren.

De ene groep zegt: "buikspieren is een spiergroep zoals kuiten die zowieso dagelijks gebruikt dus train maar 5 dagen per week, veel en lange reeksen"

De andere groep zegt: "buikspieren is een spiergroep als een ander dus train die ook zo. Hieronder versta ik dan 1 keer per week, korte reeksen 12-10-8 en stijgend in gewicht."

Ik train mijn core nu om de dag en ga voor lange reeksen (20-30 reps). Dit is puur op mijn gevoel. Als ik "maar" 10 reps doe dan voelt het aan alsof ik niets heb gedaan.

Redeneer ik juist of is het volg groep 2 voor massa (lees:grotere buikspieren) en volg groep 1 voor onderhoud (lees: je bent tevreden met de grootte van je buikspieren en wil ze zo houden)?

• Topic Starter Topic Starter
Ik lees altijd tegenstrijdige berichten over het trainen van de buikspieren.

De ene groep zegt: "buikspieren is een spiergroep zoals kuiten die zowieso dagelijks gebruikt dus train maar 5 dagen per week, veel en lange reeksen"

De andere groep zegt: "buikspieren is een spiergroep als een ander dus train die ook zo. Hieronder versta ik dan 1 keer per week, korte reeksen 12-10-8 en stijgend in gewicht."

Ik train mijn core nu om de dag en ga voor lange reeksen (20-30 reps). Dit is puur op mijn gevoel. Als ik "maar" 10 reps doe dan voelt het aan alsof ik niets heb gedaan.

Redeneer ik juist of is het volg groep 2 voor massa (lees:grotere buikspieren) en volg groep 1 voor onderhoud (lees: je bent tevreden met de grootte van je buikspieren en wil ze zo houden)?

tja,je pakt ze bij veel oefeningen wel zowiezo mee.Dexter Jackson traint ze nooit en kijk wat n wasbord hij heeft
j

gewoon bij elke oefening....maar vooral bij squaten en deadlift je buikspieren aanspannen.

Echt specifiek oefeningen voor de buik 1 a 2 keer per week 3 setjes

Als ik tijd/zin over heb na het trainen.. Besteed er bijna nooit aandacht aan

Ik train ze 3 X per week, en dan afwisselend: de ene keer ga ik voor weinig reps en verzwaar ik elke set, en de keer daarop ga ik voor veel reps...

doe 3x per week weighted crunches, en nog een oefening voor de obliques waar ik de naam van ben vergeten. en soms ff experimenteren met 'tips' die anderen hebben

Terug
Naar boven