AndroidHealthClinic

Buikvet

luchini

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
77kg
:mad: Ik ben aan het cutten op 1800 kcal doordeweeks en in het weekend tel ik niet , maar ik zorg wel dat ik niet te veel eet alleen doe ik niet zo moeilijk over wat het is (niks te gek, ben zeker dat ik nog op of onder onderhoud zit). Ik word alleen temmes van het buikvet dat ik heb als ik voorover zit zoals in de foto. Hoeveel vet is dit in jullie ogen? Ik weeg 82 KG 1m83 en denk dat ik rond de 17/18% vetpercentage zit!

Als ik gewoon sta valt mijn buik onwijs mee, maar dit is *%#(&!

IMG_1026.jpg

IMG_1028.jpg

IMG_1030.jpg

Foto's als je staat zijn veel duidelijker. Hier kunnen we eigenlijk niks mee.
Maar boeit het wat je precieze percentage is dan? Gaat toch om hoe je eruit ziet?

Een lager vetpercentage krijgen... Hoe lang train je al? Wat doe je? Voedsel schema ? hoe vaak? Je buik vet verdwijnt niet zomaar.

• Topic Starter Topic Starter
Ik loop al een half jaar hard, eerste 3 maanden getraind voor een halve marathon en nu 3x in de week 5k. Verder weet ik dat ik aan de krachttraining moet maar op dit moment alleen nog maar 3x in de week push ups en abs. Hier mijn voedinggschema. Ik cut al sinds november (eerst op +- 2300 kcal) en nu rond de 1900 voor 3 weken.

Breakfast:
Whey shake 1 scoops 110kcal / 2 carb / 2 fat / 23 protein
Oatmeal 100 gr 257 kcal / 68 carb / 7 fat / 14 protein
Lunch:
Whey shake 2 scoops 220 kcal / 4 carb / 3 fat / 46 protein
Apple 68kcal /18 carb / 0 fat / 0 protein
3 Boiled eggs 204 kcal / 1 carb / 14 fat / 17 protein
Dinner:
Cottage cheese 3% 250 gr 188 kcal / 0 carb / 8 fat / 26 protein
Spiced sauce 45 gr 19 kcal / 2 carb / 1 fat / 1 protein
Red hot chili pepper 2 kcal / 0 / 0 / 0
Tomato 31 kcal / 7 carb / 0 / 1 protein
Rice 100 gr 356 kcal / 84 carb / 0 / 4 protein
Snacks:
Whey Shake 2 scoops 220 kcal / 4 carb / 3 fat / 46 protein
Almonds +-25 173 kcal / 6 carb / 15 fat / 6 protein

1848 kcal

Foto's als je staat zijn veel duidelijker. Hier kunnen we eigenlijk niks mee.
Maar boeit het wat je precieze percentage is dan? Gaat toch om hoe je eruit ziet?

Niet echt maar het helpt wel. Ik wil naar de 12 of 13 procent voor de zomer. Hier wat staande foto's.

3relax.jpg

4siderelax.jpg

5pushedout.jpg

6suckedin.jpg

7sidesuckedin.jpg

15-18%

Ga maar van 17-18 uit

12-13 haal je makkelijk voor de zomer, das 5 maanden ofzo voordat de vakantie begint. Die 10% kun je ook wel halen

Er zit wel wat massa onder, maar ben bang dat er niet veel meer overblijft als hij tot 10% cut? Kan aan mij liggen natuurlijk

Denk zelf dat ik tot de 12 misschien 11 ga en dan na de zomer ga bulken. Ik heb alleen het idee dat het te langzaam gaat. Ik weet zeker dat ik alles correct tel, heb ook echt trek overdag maar heb niet het idee dat ik afval. Ik kijk het nog 2 weken aan en check het dan. Thanks iedereen voor de hulp.

Denk zelf dat ik tot de 12 misschien 11 ga en dan na de zomer ga bulken. Ik heb alleen het idee dat het te langzaam gaat. Ik weet zeker dat ik alles correct tel, heb ook echt trek overdag maar heb niet het idee dat ik afval. Ik kijk het nog 2 weken aan en check het dan. Thanks iedereen voor de hulp.

Ik heb precies hetzelfde man volgens mij is het gewoon n kwestie van geduld en volhouden

Ik was een maand bezig en zag wel een beetje verschil maar weegschaal gaf nog minder aan. Vervolgens wat gelezen over water retentie en meer.

Toen op een zaterdag maar wat alc. gaan drinken (pure wishkey) volgende dag opeens 2 pond eraf op de weegschaal. De alcohol zorgt ervoor dat het water uit je lichaam verdwijnt. Dit is natuurlijk niet de gezondste oplossing maar zo kan je wel makkelijker bijhouden hoeveel je verliest. Plus met alc. op bewegen de meeste mensen meer waardoor op de avond ook meer kc wordt verbrand. Blijf alleen wel weg van de vette hap en blijf netjes je magere kwark eten. (neem aan dat dat in je schema zit)

Verder als je het aan kan, probeer Intermittend Fasting. Werkt zeer goed voor me om niet te veel KC te eten. Daarnaast zorgen de lagere aantal maaltijden ervoor dat ik sneller kan uitrekenen wat ik binnenkrijg.

P.s. ik ben ook aan het cutten alleen wat zwaarder. Kom van de 101 en zat nu binnen een maand op 98.
BF was ergens rond de 29%.

Veel succes ook!

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 21:27 ----------

Oja, BEGIN MORGEN NOG MET KT.

Full body routine. Ik raad die van Victor Mooren aan.

ogh summer boys.de energie er niet meer voor.

gaat prima hoor. Je huid is wat los door het afvallen en het losse vet hangt nu wat meer op je buik. Lekker doorgaan want je bent verder dan je denkt. Elke dag tomatenpasta eten helpt enorm om je huid elastisch te maken. Gewone tomaten niet.

Er zit wel wat massa onder, maar ben bang dat er niet veel meer overblijft als hij tot 10% cut? Kan aan mij liggen natuurlijk
Voelt mentaal alleen al veel beter als je rond 10% staat natuurlijk, als je eerst een buikje had.
Daarnaast zul je vooruitgang beter zien omdat je droger staat,
en is je testosteron hoogstwss gestegen, wat bulken weer ietsje makkelijker maakt.

Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen, dan zit je imo goed. Als je te weinig afvalt kun je cardio opvoeren of minder eten, en heb je misschien je onderhoud te hoog ingeschat.

Heb je vroeger eigenlijk op een veel hoger vetpercentage gestaan? Er is een goede kans dat er gewoon een hoop residueel vet bij je middel is wat je met cutten niet er af krijgt. 89% van je vetcellen bestaan namelijk uit lipiden die je kunt verbranden maar de overige 11% blijft zitten zoals het zit.

Heb je vroeger eigenlijk op een veel hoger vetpercentage gestaan? Er is een goede kans dat er gewoon een hoop residueel vet bij je middel is wat je met cutten niet er af krijgt. 89% van je vetcellen bestaan namelijk uit lipiden die je kunt verbranden maar de overige 11% blijft zitten zoals het zit.

kortom hij kan nooit zijn buikje wegkrijgen hoe hij zou willen?

Stel je komt van 30% bf af, dan zou daar 11% van blijven zitten, dat is zo'n 3,3% lijkt me sterk dat dit invloed heeft bij een vetpercentage van 18%.

Bronnen hierover trouwens? Heb er nog nooit van gehoord

Had er zelf eerst ook last van overigens: komt door te dikke buikspieren ;)

Sorry vergeten te quoten, voor BillTom.

Nee ik ben tot een jaar geleden het zwaarst geweest wat misschien 85 kg was en misschien 19% vetpercentage.

Terug
Naar boven