- Waardering
- 7.244
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 96kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Veel spiermassa aankomen, en gelijktijdig veel vet kwijt raken.
.... die Heilige Graal ben ik nog naar op zoek.
Ga eens 1000 calorieën lager zitten. Ik denk dat je met 4000 veel te hoog zit.
En als je extra honger krijgt op een trainingsdag... dan smeer je jezelf een extra boterham met pindakaas of eet je een eitje extra.
Wat me opvalt is hoe starters in krachtsport vaak bezig zijn met calorie inname, bulken, cutten, macro's, micro's, extra supplementen.
Ga eerst gewoon eens lekker trainen, verdiep je in de techniek, bouw een goede solide basis op.
Voetballen leer je ook niet in een weekend.....

Hebben jullie gezien dat hij 84kg is bij 1m96?
Hij is al een magere lat en mensen raden hem aan om te cutten? Hij bankt 50kg. Nogmaals, cutten?
Gast moet gewoon een beetje een basis opbouwen voor hij aan cutten gaat denken.
Hebben jullie gezien dat hij 84kg is bij 1m96?
Hij is al een magere lat en mensen raden hem aan om te cutten? Hij bankt 50kg. Nogmaals, cutten?
Gast moet gewoon een beetje een basis opbouwen voor hij aan cutten gaat denken.
Ja dat denk ik ook, denk dat ik komende tijd dan beste kan gaan voor niet ongeveer 3500 en niet meer dan 3600 per dag. Ik hou alles bij op mijn telefoon dus dat moet goed komen.Dat is wel erg drastisch, zijn onderhoud ligt op zo'n 3100 Kcal.
Een verlaging van 500 zal hem beter doen.
Je kan zo serieus trainen als je wilt, zonder voldoende voedingsstoffen boek je geen resultaat, Flappie

Aan de ene kant wel, de andere kant niet.
Met een concentratiekamp-dieet gaat het je natuurlijk niet lukken. Ik vindt de 4000 het andere uiterste als ik zijn gewicht en lengte zie.
Feit is dat 75% van de bevolking gewoon standaard al teveel calorieën binnen krijgt, ze weten het niet eens.
Ook denken mensen vaak dat ze hard trainen.... maar lullen gewoon teveel of spelen teveel met telefoon
En als het dan eindelijk zwaar wordt... gaan ze snel naar de volgende oefening......
EN DAN GAAN ZE NOG BULKEN OOK!!! .... omdat ze dat ergens opgepikt hebben, 90% vet wat ze eraan trainen. Best wel knap.
Sportschool vol met voorbeelden bij mij. De tranen springen me af en toe in de ogen (....ook wel van het lachen)
Daarom ben ik er voorstander van mensen eerst goed de trainingsbasis te leren, indeling training, juiste (uitvoering van de) oefeningen, waarvoor ze dienen, houding, hoe je alles een beetje in evenwicht kan houden, etc, en er een ritme en plezier in kweken. Pas als ze dat in de simpele basis beheersen (sommigen beheersen het snel) leer je ze te eten. En iemand die serieus traint, heeft van nature gewoon honger, dus die eten echt wel.
Aan TS;
Mijn vetvrije massa is hetzelfde als jouw totaalgewicht.... en mijn lengte bijna hetzelfde, en ik vind mezelf nou niet bepaald super gespierd. Wat is jouw definitie van een bierbuik? Je zelfbeeld kan afwijken van de norm.
Stuur eens een fotootje, dat zegt meer dan 1000 woorden.
Wil je lekkere goede spiergroei (daar zou ik voor gaan): Hard trainen en goed (gezond) eten en drinken. Jij hebt bijna geen spiermassa, 3400 lijkt me voor jou meer in de richting om te starten (mijn mening) maar dan wordt je wel vetter.
Wil je je buikje ietsje minderen met behoud of klein beetje groei van spiertjes: Dan hard trainen minder eten. Denk dat je dan ergens rond de 2900-3000 moet gaan zitten.
Wil je je buik weg hebben: Dan hard trainen en dan rond de 2400 gaan zitten, veel eiwitten erin drukken om je spiertjes zoveel mogelijk te behouden. Maar dan blijft er denk ik bijna niets van je over.
Wat een onzin. De meeste mensen eten te veel en daarom moet je als beginner alleen focussen op het trainen en pas later de voeding? Waarom niet op beide vlakken meteen een goede start maken? Progressie geeft motivatie...

- Train volgens een schema waarbij spiergroepen meer dan 1x per week worden aangepakt (4x per week trainen, UB/LB schema bijvoorbeeld).