Fitness Seller

Building mass with Rippetoe

Wat je kan doen is aan het uiteinde van de bar 2 dumbbells van 1kg knuppen, die zijn er meestal wel. tieripje er om en knallen. Het lijkt wat knullig maar wel effectief en wie weet zet het de eigenaar aan tot aankoop van1,25kg schijven. met 5kg verhoging loop je straks sneller tegen je plafond aan.

Heb je al een voeding schema ingevuld? Ga je zeker baat bij hebben om sterker en groter te worden!

• Topic Starter Topic Starter
Haha ja dat is inderdaad ook een ideetje, leuk bedacht iig!

Ik ga er snel werk van maken in ieder geval, met 5kg per training verhogen op BP en MP gaat m niet worden, moet sowieso 2,5kg, misschien wel 1,5kg worden.

En voedingsschema heb ik al ingevuld ja, ik let ook op mn voeding, is zeker belangrijk!

Gewichten niet goed opgeteld, was de barbell weer vergeten, ik hou het namelijk nog eens bij in word zonder het gewicht vd barbell, is makkelijker in de gym, maarja dan vergeet ik er hier weer 20kg bij op te tellen.. Gefixt nu in ieder geval, het zag er al zo beschamend uit.. :P

Deadlift kan je in het begin gemakkelijk verhogen met sprongen van 7,5 kg (of zelfs 10 kg). Je moet dan wel geen drie setjes gaan doen iedere keer. :D
Ik heb 7-8 trainingen kunnen verhogen met 7,5 kg voor ik ben overgegaan naar sprongen van 5 kg.

Oke goed om te weten, doe ik dat. Haha ja inderdaad, geen 3 setjes doen:rolleyes:

Over die gewichten en mn barbell in de gym, hij is inderdaad gewoon 50mm en 20kg, ik ga waarschijnlijk 2x 1,25kg gewichten bestellen en die gewoon meenemen:D

Oke goed om te weten, doe ik dat. Haha ja inderdaad, geen 3 setjes doen:rolleyes:

Over die gewichten en mn barbell in de gym, hij is inderdaad gewoon 50mm en 20kg, ik ga waarschijnlijk 2x 1,25kg gewichten bestellen en die gewoon meenemen:D

Ik zou het eerst vragen als ik jou was. Kost amper iets en elke gym zou dat eigenlijk toch moeten hebben...
Als je bestelt, bestel dan ook meteen schijfjes van 0,5 kg. 2,5 kg op bench en press hou je niet lang vol (ik allesinds toch niet :p).

Ja ik zal het eerst vragen, ze zouden het gewoon moeten hebben ja.
Voor de 30mm hebben ze weer wel 1.25 en 0.75kg..
Was idd al van plan om ook 0.5kg of 0.75kg te bestellen áls het er niet van komt.
Thanks maat

Goedenavond beste mede bodybuilders :p

Vandaag van half 5 tot kwart over 6 in de gym geweest. Heb korte rusttijden gehouden tussen de setjes, iets langere tussen oefeningen, maar wel nog chin-ups en shrugs gedaan en mn buikspiertjes gepakt.
Tussendoor nog een discussie gehad met instructeur van de sportschool, over de gewichten van 1,25kg. Dat probleem is trouwens opgelost: ik vond ze na de discussie (mocht ze zelf wel meenemen) ergens in een hoekje onder een bankje:D
Jawel, 2 schijfjes van 1,25kg voor een 50mm barbell. Toch maar wat beter moeten zoeken..

Al met al lekkere training:

Squat
8x 50kg
8x 50kg
5x 65kg (3x)

Shoulder Press
10x Bar
5x 30kg
5x 37,5kg (3x)

Bent-over Row
10x 30kg
8x 40kg
5x 50kg (3x)

!!! Bij de shoulder press ging het toch wat moeilijk, laten we zeggen heel moeilijk. Heb vorige training van 30kg naar 35kg verhoogd, omdat ik dus de 1,25kg schijfjes niet kon vinden, en had hier al moeite mee.
Nu toch met 2,5kg verhoogd van 35 naar 37,5kg en het laatste werksetje lukte er maar 2 reps, de 3e kreeg ik niet meer omhoog, dus even barbell weggelegd, 10 sec ademen, grip herpakken en de resterende 3 reps gedaan.

Dus, wat te doen? Volgende training met shoulder press toch maar weer met 2,5kg verhogen, of nog een keertje de 37,5kg werkset pakken? Stom dat ik met 5kg heb verhoogd, maarja ik kon toen niks anders..
What to do guys?

Na het programma 3 setjes van 12x 22kg shrugs en nog wat chin ups en de abs nog even aangepakt.

Weekendje rust en sinterklaas, net flink veel vlees gegeten, gourmet:), maandag weer aan de bak!!

Volgende keer 37,5 kg nog eens pakken. 3x5 zal dan wss wel lukken.

Press liep bij mij ook al snel vast met sprongen van 2,5 kg. Ik ben begonnen met 30 kg (1e training wel al 1 fail :D, volgende keer wel 3x5 gehaald) en had mn volgende fail al op 37,5 kg. Heb toen 37,5 nog eens herhaald en sindsdien sprongen van 1/1,5 kg genomen. De volgende keer dat ik toen een rep miste was op 52,5 kg.
Om maar een voorbeeld van progressie op de press te geven. :)

Mooi, dan wordt het dat woensdag! Thanks voor je reactie man:)
Wordt dan toch maar nog twee schijfjes van 0,5kg voor 50mm bestellen voor als ik weer vastloop, en dan ga ik het doen net zoals jij;)

Net naar de sportschool geweest, hij sloot eerder ivm sinterklaasavond.. Ik wist hier niks van, helaas geen tijd gehad voor de deadlift, de barbells waren bezet en toen was het tijd om te stoppen:(
Dus maar lat pull-down en low rows gedaan, hoop dat die een beetje m'n deadlift goed maken.

Squat
8x 35kg
8x 45kg
6x 55kg
5x 70kg (3x)

Bench Press
8x 25kg
8x 35kg
7x 45kg
4x 57,5kg (geen spotter, laatste ging me niet lukken)
6x 57,5kg (gemiste rep even goed gemaakt)
5x 57,5kg normaal:)

(ipv deadlift dus..)
Lat Pull-Down
12x 42kg
8x 49kg
6x 56kg
5x 63kg

Low Row
10x 42kg
8x 49kg
6x 56kg
4x 63kg

Vrijdag gewoon weer deadlift dus:D

Oja en om ook dat misverstand uit de wereld te helpen, ik heb mn vet% gemeten!:)
Hieronder nog even alle stats op een rijtje:

Leeftijd: 16 jaar
Lengte : 1.91 meter
Gewicht: 79.7 kg
Vet % : 10.8%

Overall nette training al zeg ik het zelf, ging goed voor m'n gevoel, veel eten en op naar de volgende training!!;)

Laatst bewerkt:
Goeieavond spierbundels,

Gisteren geen tijd gehad om naar de sportschool te gaan, vandaar vandaag gegaan, dan maar een keertje zonder rust dagje ertussen, heb echter 2 dagen rust gehad.
Ik ga vanaf volgende week ook ipv ma wo vr --> zo, di, do trainen. Komt me gewoon beter uit.

Vandaag ging redelijk, squat ging goed, shoulder press viel wat tegen, heb trouwens het gevoel dat ik die laatste 2 reps er toch uit had kunnen halen, zit wat teveel tijd tussen de reps, niet nodig, moet gewoon doorgaan..

Squat
8x 40kg
8x 60kg
5x 75kg (3x)

Shoulder Press
8x 25kg
6x 30kg
5x 37,5kg
3x 37,5kg Ik baal toch wel van die laatste 2 reps, volgende week 40kg.
5x 37,5kg

Bent-over Row
10x 30kg
7x 35kg
5x 55kg (3x)

Als afsluiter nog wat chin-ups, heb maar 2 setjes gedaan : 5 reps, 3 reps.

Morgen weer training A: squat, bench press, deadlift en evt dips.

Heb er zin an:)!!

Op mn vrijdagavond naar de gym, moet er wat voor over hebben he:)
Hele lekkere training, bench press ging zeer goed, heb mn squat gewicht toch met 5kg verhoogd, ookal heb ik gisteren ook n training gedaan, dus geen rustdag ertussen, ging netjes. Deadlift voelde goed, lekker gevoel in mn onderrug:D

Squat
7x 55kg
6x 65kg
5x 80kg (3x)

Bench Press
10x 35kg
7x 50kg
7x 60kg
5x 65kg (2x)

Deadlift
7x 40kg
6x 55kg
5x 70kg

Dips
4x
4x

!!
Wilde in eerste instantie 60kg gebruiken als werkset bij de bench press, maar was eigenwijs en heb met spotter er 5kg bijgegooid na de eerste set, ging prima! Volgende training echter gewoon 3 setjes van 65kg.

Morgen rustdagje, ipv 2 dagen rust, ga ik zondag beginnen met de volgende week; ga overschakelen naar zondag, dinsdag, donderdag.

Vind het nog steeds leuk om reacties of op en aanmerkingen te horen jongens:D

Squat gaat goed. :)
Verhoog je bench gewoon aangezien je al je reps hebt gehaald met 65 kg.
Die deadlift moet wel omhoog! Verhogen met 10 kg, ik denk niet dat dat een probleem zal zijn aangezien je al 10 kg meer squat dan je deadlift. :p

Laatst bewerkt:
gaat hard vooruit :)

Squat gaat goed. :)
Verhoog je bench gewoon aangezien je al je reps hebt gehaald met 65 kg.
Die deadlift moet wel omhoog! Verhogen met 10 kg, ik denk niet dat dat een probleem zal zijn aangezien je al 10 kg meer squat dan je deadlift. :p

Thanks:) Squat gaat inderdaad goed! Ik ga dan inderdaad 70kg proberen dinsdag, maar dan ga ik wel even een spotter regelen.
Deadlift moet inderdaad omhoog ja, squat techniek mag nog wel iets beter, zal ik volgende training even wat meer aandacht aan geven, maar ben zeer tevreden:D

En hopelijk blijft het hard vooruit gaan:rolleyes:

Op de zondagochtend.

Squat
5x 50kg
5x 70kg
5x 85kg
4x 85kg
5x 85kg

Shoulder Press
7x 25kg
7x 30kg
5x 40kg (3x)

Bent-over Row
7x 35kg
7x 50kg
5x 60kg Maar 1 setje gedaan, haalde geen volledige reps, dus gestopt..

Shrugs
10x 24kg (3x)

Chin-up
3x
3x
3x

Jammer van de BOR, volgende training misschien wat lager in gewicht gaan en wel volledige reps doen.
Voelde met de squat mn onderrug wel heel goed, jammer van die ene rep, zat er wel in, maar ik wacht te lang tussen de reps in, moet gewoon doorgaan net als bij de press. Aandachtspuntje voor volgende keer:)

5/4/5 is wel vreemd. Hoe veel rust neem je tussen sets?

5/4/5 is wel vreemd. Hoe veel rust neem je tussen sets?

Klopt. Rust tussen sets is 1-1.5 minuut.
In de tweede set wachtte ik te lang tussen de reps wat niet slim was, kwam hierdoor flinke druk op mn onderrug en daarom rackte ik de bar maar. Volgende training gewicht met 2.5kg verhogen ipv met 5kg op de squat lijkt me verstandig?

Lang niets laten weten, weinig tijd gehad om iets te posten, wel naar de gym geweest natuurlijk! Weet de echte warmingups enz niet meer, dit nog een beetje uit mn hoofd:

Dinsdag 13 dec.

Squat
5x 85kg (3x)

Bench Press
5x 65kg
5x 60kg (3x)
Ging slecht, weet niet waarom, de 65kg lukte me niet het tweede setje dus maar 5kg teruggesprongen.

Deadlift
5x 40kg
5x 60kg
5x 80kg

---------- Post toegevoegd Tue 20 Dec 2011 om 17:48 ----------

Donderdag 15 december

Squat
5x 50kg
3x 70kg
5x 90kg (3x)

Shoulder Press
5x 25kg
3x 35kg
5x 42,5kg
4x 42,5kg
4x 42,5kg

Bent-over Row
5x 40kg
3x 50kg
5x 60kg (3x)

Chinups : 6x, 5x
Shrugs: 10x 26kg (3x) dumbbells

---------- Post toegevoegd Tue 20 Dec 2011 om 17:52 ----------

Zondag 18 december

Squat
5x Bar
5x 55kg
3x 75kg
5x 95kg (3x)

Bench Press
5x Bar
5x 15kg
3x 30kg
9x 60kg
5x 70kg
4x 70kg

Deadlift
5x 55kg
3x 70kg
5x 90kg

Worden al redelijke gewichten voor mij :)
Bench press lukte me 60kg 9x met de laatste 2 reps hulp van spotter, best opvallend aangezien de vorige keer 65kg niet lukte..?? 70kg geprobeerd en die lukte netjes.

Terug
Naar boven