XXL Nutrition

Bullshit: the Bible

edit: sorry maestro ik dacht dat je pro religie was . my mistake ;)

Mensen geloven in de bijbel/hemel/god etc om het leven een beetje zin te geven.. Niemand wil geloven dat hun leven eigenlijk niks voorstelt en het gewoon over is wanneer ze dood neervallen.

Mensen geloven in de bijbel/hemel/god etc om het leven een beetje zin te geven.. Niemand wil geloven dat hun leven eigenlijk niks voorstelt en het gewoon over is wanneer ze dood neervallen.
Alsof je leven niets voorstelt als er geen leven na de dood zou zijn. Ik begrijp wat je bedoeld, maar het leven is toch meer dan wachten op rijstpap met gouden lepeltjes of 40 maagden ;)

Dat grafiekje is een weergave van alle relegies, gaat nu over de bijbel. En ik merk toch dat ik zeker niet de enige ben die de bijbel leest :o ook al positief. Ik zou zou nu dat verhaal van Mozes kunnen beginnen weerleggen aan de hand van de bijbel en teksten op je af beginnen vuren, maar heeft niet veel zin denk ik. Voor mij is Gods woord 100% vertrouwbaar :D

Dat grafiekje is een weergave van alle relegies, gaat nu over de bijbel. En ik merk toch dat ik zeker niet de enige ben die de bijbel leest :o ook al positief. Ik zou zou nu dat verhaal van Mozes kunnen beginnen weerleggen aan de hand van de bijbel en teksten op je af beginnen vuren, maar heeft niet veel zin denk ik. Voor mij is Gods woord 100% vertrouwbaar :D

doe maar, of moet ik die teksten symbolisch opnemen? Dan kan je evengoed aan alles een draai geven.

Dat is toch ook net wat gedaan wordt door diegenen die er niet in geloven. Teksten uit het verband rukken. Maar ik merk wel dat jij zelf genoeg weet ervan en is niet aan mij om te zeggen hoe jij dingen moet opvatten, ieder zen mening ;)

Heb je ook het hele onderzoek toevallig of kopieer je gewoon grafiekjes van google?

Lijkt me inderdaad meer te maken hebben met gebrek aan scholing. Check de tabel er maar op na. Landen met de laagste scores voor IQ zijn voornamelijk landen in Afrika.

Ik had die link reeds eerder gepost hier. En scholing heeft niets met IQ te maken, IQ =/ kennis. IQ is lager waar geloof groter is, kan je maar op 1 manier uitleggen... mensen die geen wetenschap begrijpen zullen eerder naar geloof grijpen. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn.

Ik had die link reeds eerder gepost hier. En scholing heeft niets met IQ te maken, IQ =/ kennis. IQ is lager waar geloof groter is, kan je maar op 1 manier uitleggen... mensen die geen wetenschap begrijpen zullen eerder naar geloof grijpen. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn.

is niet helemaal waar kerel; het lijkt zo te zijn omdat mensen met een laag IQ vaker afglijden en dankzij geloof nog iets hebben om voor te leven!

mijn IQ ligt rond de 133 en werk in de techniek op HBO nivo................toch geloof ik met heel mijn hart!

dus?
;)

Alsof je leven niets voorstelt als er geen leven na de dood zou zijn. Ik begrijp wat je bedoeld, maar het leven is toch meer dan wachten op rijstpap met gouden lepeltjes of 40 maagden ;)

en wat heb je aan 40 maagden..........ze zijn het tenslotte alleen de eerste keer nog..............en daarna?
:rolleyes:

is niet helemaal waar kerel; het lijkt zo te zijn omdat mensen met een laag IQ vaker afglijden en dankzij geloof nog iets hebben om voor te leven!

mijn IQ ligt rond de 133 en werk in de techniek op HBO nivo................toch geloof ik met heel mijn hart!

dus?
;)

volledig gelijk. Al die topics hier van bijbel is bullshit, geloven is naïf zijn...:(
Als anderen daar niets in zien, dat ze dan hun ogen dichthouden en dan genieten wij van de rijkdom van de bijbel!

Geheel onwaar. IQ, zoals de westerse testen die meten, wordt wel degelijk beinvloed door scholing. Daarnaast kan je je IQ verhogen door af en toe te oefenen op zo'n test. Het is zeer vaak aangetoond dat resultaten op testjes die cognitieve vermogens meten grote cultuurverschillen geven. Landen waar het onderwijs slecht of afwezig is, scoren altijd lager.

Daarnaast zijn dit correlaties en die kan je altijd op meerdere manieren uitleggen. Kijk eerst eens naar jezelf voordat je gelovigen afschildert als "te dom voor wetenschap", want je hebt er zelf ook weinig kaas van gegeten.

boeien............een of ander zielig type dat zelf een grafiekje heeft gemaakt?

waar is je onderbouwing, en bron van de ingevoerde gegevens?
:rolleyes:

even omhoog scrollen. Maar zoals ik hierboven ook al schreef een dergelijke vergelijking als in die grafiek zegt vrij weinig. Maar toch leuk om te posten :)

Terug
Naar boven