XXL Nutrition

Contest Log Bully90 Massive Cutting Contest Log

Bezoekers in dit topic

Veel succes!

Ben het 100% met AK eens. Een afvaltraject zou in de eerste weken nog geen 'lijdensweg' moeten zijn op dit startpunt. Zowel qua voeding (2100 KCal) als qua training (6x per week kracht en elke dag of racefiets of 10.000 stappen) leg je de lat erg hoog.

Deze week al goed begonnen, maar door drukte (ja slecht excuus) nog geen tijd gehad om de OP te posten.
Mag ik hieruit opmaken dat je een druk leven hebt met de nodige stress werk/privé? Dat verlaagt de stress die je aankunt wat betreft hard trainen en wening eten.
 
Verlaag met wat je nu, gister, at met 500Kcals en ga vanaf daar uit tot je stagneert. als je het niet weet zou ik op 3000Kcals beginnen.
250 eiwit
100g vet rest carbs
 
Zoals velen anderen hier zeggen zou ik beginnen op 3000 kcals. Ben zelf ook van 130 naar 64kg gegaan een tijd terug. Zo laag beginnen ga je niet zo lang volhouden maar is wel nodig
 
Je zou eventueel de logjes van de vorige contest kunnen lezen. Waren er 4/5 die ook flink wilden cutten doordat ze iets te rond waren en al die kandidaten hebben hun doen niet behaald, sterker nog na 2/3/4 weken was het over en uit.

Misschien dat iemand die links van die logs nog achterhalen dat je het door kan lezen, jou aanpak komt identiek over als die van hun en ook daar was het advies “tranquilo”, maar helaas full gasss gegaan en game over na paar weken.
 
Zowel stress als duursport hebben een negatieve invloed op je hormoonspiegel.
Die moet je goed houden, dus ook xx vet opnemen en ook daarin niet te laag gaan zitten.
 
Zowel stress als duursport hebben een negatieve invloed op je hormoonspiegel.
Die moet je goed houden, dus ook xx vet opnemen en ook daarin niet te laag gaan zitten.
Misschien wel één van de meest ondergewaardeerde voedingsstoffen: Vet.

Vet is gewoon nodig en onmisbaar voor een goede hormoonproductie en hormoonhuishouding.
 
Je zou eventueel de logjes van de vorige contest kunnen lezen. Waren er 4/5 die ook flink wilden cutten doordat ze iets te rond waren en al die kandidaten hebben hun doen niet behaald, sterker nog na 2/3/4 weken was het over en uit.

Misschien dat iemand die links van die logs nog achterhalen dat je het door kan lezen, jou aanpak komt identiek over als die van hun en ook daar was het advies “tranquilo”, maar helaas full gasss gegaan en game over na paar weken.
Goeie, ik zal eens gaan zoeken vanavond welke dat waren..
 
Morgen even update van de training, maar de kop is eraf :flexbiceps:
 
Ik heb het even vergeleken, ik ga beginnen op 2700 KCAL op trainingsdagen, maar wat raden jullie aan qua verdeling, aangezien vettten ook een ding zijn k/e/v 25/50/25?
 
Ik heb het even vergeleken, ik ga beginnen op 2700 KCAL op trainingsdagen, maar wat raden jullie aan qua verdeling, aangezien vettten ook een ding zijn k/e/v 25/50/25?
Je zegt dat je een coach hebt en je gaat wat je coach je aangeeft nu op basis wat hier gezegd wordt je aanpak veranderen.
Overleg dit met je coach en neem de tips die hier worden gegeven mee in het gesprek met je coach.
Je wil het roer omgooien zoals je zegt. Start dan eerst met het volgen van een plan wat je gegeven is door je coach.
Of stop met je coach.

In 2013 ben ik 11 maanden lang in een deficit geweest. Het is ook wat je wil en hoe erg je het wilt.
Ik snap sommige argumenten vanuit houdbaarheid. De tegenpool is dat bij een hoog vet% je het grootste resultaat behaald bij direct een diepe cut in te gaan en zo diep mogelijk. PSMF (protein saved modified fast) is een tool waarbij je in basis heel veel vet gaat verliezen.

En v.w.b. cardio. Wielrennen is GEEN cardio maar duursport en dat gaat niet goed samen met je doel om uiteindelijk op het podium te komen.
duursport heeft een ander energiebehoefte dan krachtsport. Bij wielrennen is het voornamelijk je aeroob verbranding die voorde energie zorgen en bij krachtsport je creatine fosfaat systeem.

Dit is mijn point if view.
 
Je zegt dat je een coach hebt en je gaat wat je coach je aangeeft nu op basis wat hier gezegd wordt je aanpak veranderen.
Overleg dit met je coach en neem de tips die hier worden gegeven mee in het gesprek met je coach.
Je wil het roer omgooien zoals je zegt. Start dan eerst met het volgen van een plan wat je gegeven is door je coach.
Of stop met je coach.

In 2013 ben ik 11 maanden lang in een deficit geweest. Het is ook wat je wil en hoe erg je het wilt.
Ik snap sommige argumenten vanuit houdbaarheid. De tegenpool is dat bij een hoog vet% je het grootste resultaat behaald bij direct een diepe cut in te gaan en zo diep mogelijk. PSMF (protein saved modified fast) is een tool waarbij je in basis heel veel vet gaat verliezen.

En v.w.b. cardio. Wielrennen is GEEN cardio maar duursport en dat gaat niet goed samen met je doel om uiteindelijk op het podium te komen.
duursport heeft een ander energiebehoefte dan krachtsport. Bij wielrennen is het voornamelijk je aeroob verbranding die voorde energie zorgen en bij krachtsport je creatine fosfaat systeem.

Dit is mijn point if view.
Mischien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd. Ik heb 1 malig een voeding en trainingsschema gekocht. En op basis van jullie input pas ik dat nu wat aan. Ik heb via een calculator mijn minimale caloriebehoefte berekend, en die lag inderdaad een stuk hoger dan dat gene wat in het schema stond. Aangezien jullie aangaven dat dat zeker in het begin niet houdbaar is heb ik die dus verhoogd zodat ik er nog 20% onder zit. En wat fietsen betreft, doel is eerst afvallen vandaaar.
 
Je zegt dat je een coach hebt en je gaat wat je coach je aangeeft nu op basis wat hier gezegd wordt je aanpak veranderen.
Overleg dit met je coach en neem de tips die hier worden gegeven mee in het gesprek met je coach.
Je wil het roer omgooien zoals je zegt. Start dan eerst met het volgen van een plan wat je gegeven is door je coach.
Of stop met je coach.

In 2013 ben ik 11 maanden lang in een deficit geweest. Het is ook wat je wil en hoe erg je het wilt.
Ik snap sommige argumenten vanuit houdbaarheid. De tegenpool is dat bij een hoog vet% je het grootste resultaat behaald bij direct een diepe cut in te gaan en zo diep mogelijk. PSMF (protein saved modified fast) is een tool waarbij je in basis heel veel vet gaat verliezen.

En v.w.b. cardio. Wielrennen is GEEN cardio maar duursport en dat gaat niet goed samen met je doel om uiteindelijk op het podium te komen.
duursport heeft een ander energiebehoefte dan krachtsport. Bij wielrennen is het voornamelijk je aeroob verbranding die voorde energie zorgen en bij krachtsport je creatine fosfaat systeem.

Dit is mijn point if view.
tuurlijk klopt het wat u zegt, maar in welk Energiesysteem hij extra calorieën wilt verbranden is niet echt interessant toch? aeroob, anaëroob lactisch of a lactisch hebben hier weinig mee te maken lijkt me. Kan beter kijken wat lekker aanvoelt en je dus het beste volhoud.
 
Back
Naar boven