XXL Nutrition

Bureauwlamp goes Wendler!

Bezoekers in dit topic

Er wordt niet veel gelogd maar we trainen nog rustig door...

C9W1

Ergens vorige week: Squat+ LB


Kutste training van 2015!

SQUAT

5x 90
5x 95
3x 102,5...

Target van 5x dus niet eens gehaald. Zat er zowel fysiek als mentaal absoluut niet lekker in. Loggen is het dan ook niet meer waard. Gelukkig ging het zondag beter!

Zondag: Bench Press + UB

BENCH PRESS

5x 40|45|3x 55
5x 70kg
5x 75kg
9x 77,5kg

Techniek wat verbeterd met de Bench Slide, voelde stabieler en kon mijn kracht beter op de press focussen!

Incline DB benchpress
10x 28kg (per arm)
8x 26kg
10x 22kg

Chin-up (shoulderwith)
10x BW
8x + 2n BW
6x + 4n BW

Seated Row (close grip)
10x 45kg
10x 45kg
10x 52,5kg

Face-pulls
12x 36kg
12x 36kg
12x 36kg

Preacher curl
10x 12kg (per arm)
10x 12kg
10x 12kg

Pushdown
10x 36kg
10x 36kg
10x 36kg

Aardige training.

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Nice job, da's een mooie!!
Hoppa! Mooie PR gozer! En mooi om te lezen dat de onregelmatigheid de trainingen niet in de weg zit!:thumbs:
Klinkt als een drukke planning idd! :eek: Kan begrijpen ja dat je moeite hebt om je trainingen te doen.

Thanks guys! :cool::)
 
Goede bench repout.

Zou je squat targets gewoon constant houden en cycle overnieuw beginnen of mss 2-3 cycles terugzetten en weer bouwen
 
Pfoe das lang geleden. Trainen en eten gaat vrij moeizaam, verlies daardoor ook waarneembaar kracht. Haal nog maar net de targets bij 5/3/1. Hier de overige 2 trainingen van W1, vanavond richting de gym voor C9W2.

Zondag: Deadlift + LB

DEADLIFT

5x 60|75|3x 90
5x 115kg
5x 122,5kg
5x 130kg
5x 60kg afblussertje

Net aan...

Boxsquat
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg

Calf Press
12x BW+ 40kg
12x BW+ 40kg
12x BW+ 32kg


Seated calfraise
12x 30kg

12x 30kg
12x 30kg
In superset met
Hip Raise
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

Abs Rollout
12x Fitness Ball mt. 55
12x Fitness Ball mt. 55
12x Fitness Ball mt. 55


Woodchoppers
12x 22,5kg(per zij)
12x 22,5kg(per zij)
12x 22,5kg(per zij)


Woensdag: Overhead Press + UB

OVERHEAD PRESS

5x 20|30|3x 35
5x 45kg
5x 47,5kg
5x 52,5kg Pfoe...
5x 20kg afblussertje

CGBP
12x 40kg
12x 40kg
12x 40kg

Reverse grip barbell row
10x 45kg
10x 45kg
10x 45kg

Lat Pulldown (wide grip)
10x 45,5kg
10x 45,5kg
10x 45,5kg

EZ-bar tricep extention:
10x 30kg
10x 20kg
10x 20kg

Cable curl
10x 22,5kg
10x 22,5kg
10x 27,5kg
In superset met
DB Fly’s:
10x 6kg
10x 6kg
10x 6kg

T gaat allemaal niet van harte maar het kon niet de hele tijd goed blijven gaan :o
 
stay strong mane
 
Die OHP loop je IMO vaak het snelst tegen een muur op. Verzwaren is dan steeds moeilijker en mag je blij zijn als je je targets haalt!

Succes met week 2! Die valt mij meestal beter dan 1!:thumbs:
 
Hmm.. Voeding heeft al snel invloed op kracht inderdaad, trainingen voelen dan ook minder lekker aan, en zo blijft het cirkeltje dan intact..
Specifieke reden dat het even niet zo lekker gaat, of puur door drukte?
Hang in there :).
 
Misschien even een cycle terug gaan dan zodat je de rep outs weer kunt doen en zo weer verder terug op kan bouwen?
 
stay strong mane

Die OHP loop je IMO vaak het snelst tegen een muur op. Verzwaren is dan steeds moeilijker en mag je blij zijn als je je targets haalt!

Succes met week 2! Die valt mij meestal beter dan 1!:thumbs:

Hmm.. Voeding heeft al snel invloed op kracht inderdaad, trainingen voelen dan ook minder lekker aan, en zo blijft het cirkeltje dan intact..
Specifieke reden dat het even niet zo lekker gaat, of puur door drukte?
Hang in there :).

Misschien even een cycle terug gaan dan zodat je de rep outs weer kunt doen en zo weer verder terug op kan bouwen?

Thanks for the support guys and gal! Niet persé een specifieke reden Sanne, het is gewoon de korte slaap en mindere voeding die me de das omdoen. Ik denk dat ik in de zomer even Wendler pauzeer en wat 5x5 ga doen, afhankelijk van de drukte in mijn zomer. Maar deze tegenslagen werken mentaal en waarschijnlijk ook fysiek niet echt goed mee. Als ik niet een specifieke target qua gewicht heb, is die pressure om te presteren iets minder (en in dit geval misschien wat handiger).

Die verwachting had ik ook Marv, maar dat viel vies tegen...

C8W3

Donderdag: Squat + LB

SQUAT

5x 50|60|3x 70
3x 97,5kg
3x 102,5kg Laatste ging echt bijna verkeerd, legde em al een standje lager terug. Zat er helemaal doorheen
5x 80kg Met pittige moeite...

:sad:

Stiffed Legged Deadlift
8x 80kg
8x 80kg
8x 70kg

Standing Leg Curl
12x 13kg
12x 9kg
12x 9kg

Leg Extension
12x 36kg
12x 36kg
12x 36kg

Seated Calf Raise
12x 30kg
12x 30kg
12x 30kg

Hanging Leg Raise: 3x 10x BW
Ab Rollout: 3x 12x BW Exercise Ball Mt. 65


Ik weet niet wat het was, wellicht te lange warmup, te lang niet benen getraind. Of gewoon het slaaptekort en de slechte voeding...


Zondag: Bench Press + UB

BENCH PRESS

5x 40|45|3x 55
3x 75kg
3x 77,5kg
4x 82,5kg

Incline DB benchpress
10x 24kg (per arm)
10x 24kg
10x 24kg

Chin-up (shoulderwith)
10x BW
8x + 2n BW
6x + 4n BW

Seated Row (close grip)
10x 45kg
10x 45kg
10x 45kg

Face-pulls
12x 32kg
12x 32kg
12x 32kg

Preacher curl
10x 12kg (per arm)
10x 12kg
10x 12kg

Pushdown
10x 36kg
10x 36kg
10x 36kg

Ging iets beter.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge, das wel ff schrikken als die squat bijna fout gaat.. Hakt er mentaal goed in, niet?
 
Tjonge, das wel ff schrikken als die squat bijna fout gaat.. Hakt er mentaal goed in, niet?

Zeker, gaf de 3x 107,5kg bij voorbaat dan ook al op. Vorige week ook al niet goed gegaan met SQ. Die leg ik dan ook een cycle terug, als ik hierna uberhaupt nog een nieuwe cycle start...
 
Nog nooit gefaild met squat? Zou namelijk niet iets moeten zijn waar je je druk om maakt, tenzij je niet in een cage of rack squat
 
Nog nooit gefaild met squat? Zou namelijk niet iets moeten zijn waar je je druk om maakt, tenzij je niet in een cage of rack squat

Jawel, maar een pretje is het niet :p
Nee je hebt wel gelijk, er is eigenlijk niks mis mee. Volgende keer met deze opmerking de knop om proberen te draaien! ;)
 
Hmm.. Denk dat vooral je zelfvertrouwen even een kleine knauw krijgt door die squat?
Ervaar zelf in ieder geval dat ik de eerstvolgende keer bij het doen van een oefening waarbij ik vorige keer faalde dat er toch een klein beetje "bangigheid" inzit.. En juist daardoor maak je wellicht opnieuw fouten :rolleyes:.

Overigens moet ik nu gelijk aan mijn training van gisteren denken.. Was een ontzettend leuk kereltje aan het squatten in het squatrek en was overduidelijk een totale newbie. Was erg enthousiast en goed bezig maar ging ook niet helemaal goed met de laatste rep.. Was zo sneu om te zien hoe hij beschaamd om zich heen keek, wilde hem knuffelen enzo :aai:
 
Hmm.. Denk dat vooral je zelfvertrouwen even een kleine knauw krijgt door die squat?
Ervaar zelf in ieder geval dat ik de eerstvolgende keer bij het doen van een oefening waarbij ik vorige keer faalde dat er toch een klein beetje "bangigheid" inzit.. En juist daardoor maak je wellicht opnieuw fouten :rolleyes:.

Overigens moet ik nu gelijk aan mijn training van gisteren denken.. Was een ontzettend leuk kereltje aan het squatten in het squatrek en was overduidelijk een totale newbie. Was erg enthousiast en goed bezig maar ging ook niet helemaal goed met de laatste rep.. Was zo sneu om te zien hoe hij beschaamd om zich heen keek, wilde hem knuffelen enzo :aai:

Ja dat klopt en dat had ik ook verwacht, maar het begon juist wel lekker! Warm-up en eerste set gingen vrij vlot... dus was de klap nog harder bij de tweede set :o

Haha tja het nadeel van falen in een squatrack is dat het meestal met de nodige herrie gebeurt. Maar niks raars eigenlijk, geeft alleen maar aan dat je durft :rolleyes: Het is alleen wel de oefening met de minst charmante manier van fail, zelfs met BP kom je nog beter weg :D
 
Hoe is het hier?
 
Hoe is het hier?
goed en met jou?

Hallo? Hier is het druk!

Ik ben het forum niet vergeten, heb alleen nog niks waardigs om te posten en niet veel tijd om te lezen! :(

In mei kreeg ik het heel druk met mijn opleiding, kleine 1.5 maand niet getraind. Daarna, nadat ik mijn stage gehaald had (whoo!), ben ik bij het bedrijf blijven werken. Omdat ik aardig wat kracht verloren was ben ik toen maar op 5x5 basis gaan trainen voor de 'grote 4' en met wat improvisatie-oefeningen erbij. Dat heb ik eigenlijk de hele zomer half volgehouden. Mijn plan was om na de zomer weer het ritme op te pakken.

Na de zomer ben ik echter verhuist (naar Den Haag, vorige week afgerond). Ik werk nog steeds bij het bedrijf waar ik stage liep (in Amsterdam), doe daarnaast een minor op school (in Arnhem) en heb buiten werk/school om heel veel andere activiteiten. Ik heb het dus nog steeds f*cking druk! Ik train hier en daar wel om het bij te houden, vooral in de weekenden, en dan is het nog steeds 5x5 met oefeningen die ik leuk vind ernaast. Noemenswaardige progressie boek ik echter niet en ik train niet op stabiele dagen, dus vandaar dat het nog niet online komt te staan :(

Ik hoop z.s.m. het ritme op te pakken want ik ben nu wel klaar met het gerommel, wil gewoon weer lekker beuken. Begin een beetje te settelen in Den haag dus binnenkort moet ik wel een ritme uit kunnen stippelen.

Oh en ik ben een beetje verslaafd geraakt aan touwtjespringen dus dat doe ik nog wel eens een klein uurtje als ik mijn energie kwijt moet, buiten voor het huis haha.
 
Back
Naar boven