AndroidHealthClinic

Nieuws Buurt bepaalt gedrag van kinderen niet de afkomst

Natuurlijk bepaalt de buurt het gedrag van kinderen.. dat is toch niet zo moeilijk? probleemwijken zijn meestal niet de wijken waar stabiele gezinnen wonen en als ze er wel wonen is het natuurlijk voor de kinderen van die families zeer moeilijk om op het rechte pad te blijven aangezien ze met veel factoren in aanraking komen die gewoon niet deugen.. het is geen excuus want ik ken mensen die uit achterstandswijken zijn gekomen en nu gewoon in een goede buurt wonen met een goede baan etc..etc.. In Amsterdam zijn ze al bezig om daar wat aan te doen.. ze bouwen in Bos en Lommer al wat duurdere koophuizen.. zo krijg je toch wat ander publiek in je wijk en maak je niet de fout van vroeger om iedereen op één hoopje te 'gooien' en zo de achterstandswijken nog meer achter te laten lopen.

Vies smerig links gelul, op de buurt gooien en er nog meer geld inpompen,verschrikkelijk toch dat dit hele spel zo meegespeeld word door veel mensen.

er zijn ook genoeg nederlanders die in slechte buurten wonen.Het is gewoon een ander volk en cultuur.

• Topic Starter Topic Starter
Al die brave Nederlanders toch die in slechte wijken wonen :roflol: Vroegah was het echt een walhallah in die wijken!.

Laatst bewerkt:
Al die brave Nederlanders toch die in slechte wijken wonen :roflol: Vroegah was het echt een walhallah in die wijken!.

Maar één ding staat wel als een spreekwoordelijke paal boven water.. voor je IQ is het niet bepalend waar je vandaan komt of in welke buurt je bent opgegroeid hehehe...

vraagje voor ERICR, kijk er is nu geen enkele buurt waar de meerderheid allochtonen zijn (meestal 20% ofzo dacht ik?) er zijn dus meer autochtonen dan marokanen in die wijken

hoe komt het dan dat de meerderheid in de gevangenis allochtonen zijn? als het door die buurt komt dan zouden er ook meer autochtonen in de gevangenschap moeten zitten?
(heb zelf in de gevangenis gezeten, en heb gezien dat de meerderheid er allochtoon is, maar in die buurten is de meerderheid toch nog altijd autochtoon)

ik hoop dat je mn vraag een beetje snapt, is maar een gewone vraag wil wel discussieren heb mn mening niet al op voorhand gemaakt...

Ga maar is in spangen kijken in rotterdam, geloof dat het daar op 80% zit ofzo.
Ik heb tijdje in osdorp gezeten, daar was het net of je door marokko liep (al ben ik er nooit geweest).

Maar één ding staat wel als een spreekwoordelijke paal boven water.. voor je IQ is het niet bepalend waar je vandaan komt of in welke buurt je bent opgegroeid hehehe...

Voor sommigen is het moeilijk te begrijpen dat IQ niks te maken heeft met het inzien van problemen.

IQ heeft echter wel te maken met het oplossen van problemen, nuff said. Complexe problemen los je in ieder geval niet op met simpele oplossingen. Als dat mogelijk was dan hadden we gewoon de Jostiband in de Tweede Kamer kunnen zetten. Ook al moet ik toegeven dat het huidige kabinet soms wel overkomt als een stel josti's.

Die buurten waren al slecht voordat er ooit 1 allochtoon kwam wonen en in die tijd was de werkloosheid er mogelijk nog hoger. Dus ja, sommige buurten zijn desastreus voor de vorming van kinderen.
Iemand die dit ontkent is gewoonweg dom.

Maar vergeet even niet Eric dat die buurten voornamelijk uit allochtonen bestaan en het kudde gedrag is dus wel degelijk van invloed doordat er geen cultuurvermeninging plaatvind.

Damn, nooit gedacht zo'n links antwoord ergens op te geven.

Laat wel even duidelijk zijn dat ik die indirecte oplossing van me hier zelf niet steun gezien ik mijn traditionele cultuur wil behouden.

Vies smerig links gelul, op de buurt gooien en er nog meer geld inpompen,verschrikkelijk toch dat dit hele spel zo meegespeeld word door veel mensen.

er zijn ook genoeg nederlanders die in slechte buurten wonen.Het is gewoon een ander volk en cultuur.

Jij woont zeker in een boere dorp wat weet jij nou ervan. Bijlmer is flink opgeknapt en wat is gebeurd er zijn meer blanken gaan wonen, kantoren zijn er zich gaan vestigen, criminaliteit is verminderd.

Het wachten is op degene die met het Belgische onderzoek op de proppen komt waarin werd vastgesteld dat de buurt amper van invloed was.

Niet zo lang geleden werd er een soortgelijk onderzoek door thinkalot(?) gepost en beweerde het tegendeel. Kan het niet zo snel vinden...

Iemand die dit ontkent is gewoonweg dom.

Maar vergeet even niet Eric dat die buurten voornamelijk uit allochtonen bestaan en het kudde gedrag is dus wel degelijk van invloed doordat er geen cultuurvermeninging plaatvind.

Damn, nooit gedacht zo'n links antwoord ergens op te geven.

Laat wel even duidelijk zijn dat ik die indirecte oplossing van me hier zelf niet steun gezien ik mijn traditionele cultuur wil behouden.

Kudde gedrag is ook van invloed in een buurt waar bijna alleen maar aso's wonen. Als je niet geintegreerd of sociaal aangepast bent dan is iedere samenklontering van zulke personen vragen om problemen. Het probleem is geschapen in de jaren 70 en vooral jaren 80 en daar plukken we nu de wrange vruchten van. Die wijken waren daarvoor al een broeinest van ellende in de meeste gevallen, er zijn maar weinig nette buurten geweest waar allochtonen zijn gehuisvest toen ze binnen kwamen.

Maar goed we kunnen eeuwig blijven wijzen naar de fouten uit het verleden, dat gaat nu niks meer oplossen.

ligt ook voor een groot deel aan de opvoeding die je je kind geeft! Mijn broers en ik zijn nooit met police in aanraking geweest.. en mijn neefjes en nichtjes van dezelfde leeftijd weer wel..voor vechten enzo en zijn in de zelfde goede buurt opgegroeid.. Nou wil ik niet direct zeggen dat mijn tantes hun job niet goed hebben gedaan. Mijn ma was alleenstaande moeder met drie kids en mijn neefjes en nichtjes hebben hun beide ouders.

Ga maar is in spangen kijken in rotterdam, geloof dat het daar op 80% zit ofzo.
Ik heb tijdje in osdorp gezeten, daar was het net of je door marokko liep (al ben ik er nooit geweest).

Duindorp 100% blank probleemwijk zoals Transvaal, schilderswijk, Moerwijk alleen dan blank dus ja. En de buurt ziet er gewoon klote uit.

Dus als je een kind adopteerd uit Marokko en je laat hem opvoeden door een rijke stel in Hilversum, gaat hij na in zijn pubertijd ook fietsen stelen?

Dus als je een kind adopteerd uit Marokko en je laat hem opvoeden door een rijke stel in Hilversum, gaat hij na in zijn pubertijd ook fietsen stelen?

Nee, omdat hij dan rijk leeft en goed opgevoed is, maar niet iedereen kan rijk zijn, er zijn ook vele mensen die het moeilijk hebben,maar als die allemaal crimineel worden krijg je een chaos.

Nee, omdat hij dan rijk leeft en goed opgevoed is, maar niet iedereen kan rijk zijn, er zijn ook vele mensen die het moeilijk hebben,maar als die allemaal crimineel worden krijg je een chaos.

Sorry hoor.. maar geld heeft niks te maken met je parenting skills..

Je kan je kind ook iets bijbrengen als normen en waarden..

Ik heb altijd geleerd dat je blij moest zijn met wat je hebt.. en krijgen kan.. Mijn moeder had het ook niet breed met drie kids en ik had vroeger ook amper wat ,maar om dan te gaan stelen.?? Nee nooit gedaan..

Ik leer mijn kids precies hetzelfde wat ik heb geleerd.. blij zijn met wat je hebt en krijgen kan.. En als je iets hebben wil.. spaar je maar of (in de pubertijd) ga je maar vakkenvullen.

Terug
Naar boven