zucht...
hier houd het dus op voor mij, ik ga met m'n ijzers spelen
Dat lijkt me een goed idee.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
zucht...
hier houd het dus op voor mij, ik ga met m'n ijzers spelen
En dan moet je mij niet gaan verwijzen naar een post die je 10 minuten later aangepast hebt en dan ook nog eens 10 post later pas op mijn EERSTE post zeggen: ja dat zei ik toch ook.
Hahaha natuurlijk is er meer criminaliteit in de verloederde wijken, de jonge crimineeltjes en vandaaltjes hebben die wijken verloederd gemaakt. Stop eens met de zaken om te draaien man.Wat een bulshit proffesor barrebas.
Vorig jaar moesten wij voor school een onderzoek doen in wijken van Den haag wij hadden Vredenburg. Kregen we blaadjes met teksten als: is er veel hondenpoep, veel graffiti, slechte wegen, enz. Vredenburg scoorde vrij goed maar andere wijken scoorde laag, laakkwartier bijv. Mogen de Belgen en andere onozels raden waar de meeste criminaiteit was. Juist ja in de verloederde wijken.
Hahaha natuurlijk is er meer criminaliteit in de verloederde wijken, de criminelen en vandaaltjes hebben die wijken verloederd gemaakt. Stop eens met de zaken om te draaien man.
Ik ben die uitvluchten van links over buurten zo beu gehoord he, het ligt aan de opvoeding van jongeren en de mentaliteit van ouders, aan niets anders!
Steek die groep in een dure en mooie wijk en kom na 10 jaar nog eens kijken hoe het eruit ziet.
Tuurlijk heb je in elke stad mindere buurten, en nee niemand woont daar graag. Maar ik zie dit niet als reden voor de hele mentaliteit die er heerst. Als je weinig geld hebt dan is dat omdat je niet werkt, en als je niet werkt kom je daar sowieso terecht. Je kan een buurt verbeteren of je kan zeuren dat je er in gegooid bent en met afgunst naar de mooiere wijken kijken terwijl je je eigen wijk verder kapot maakt. Elke burger heeft een verantwoordelijkheid om zelf bij te dragen aan de kwaliteit van een wijk, en dat begint bij een goede opvoeding, regels en normen.Die buurten waren al een teringbende toen onze allochtone vrienden kwamen. Is dat hun schuld dan?
In Den Haag heb je Schilderswijk, Transvaal, Spoorwijk Laakkwartier, Regentessekwartier, Stationsbuurt die al zeer lang bekend zijn als de a-sociale buurten. Dat daar grote concentraties allochtonen zijn geplaatst kan je hun ook niet volledig aanrekenen. Maar het was niet erg handig om hele groepen in te plaatsen in buurten die al verrot waren.
Helemaal mee eens.klopt en dat zegt het artikel ook. Het ligt niet aan de wijk maar aan de binding met de school en de lage soiclae controle. En deze slechte kenmerken zijn vaak te vinden bij armere mensen en deze zoeken nu eenmaal de wijken op waar de huurprijzen het laagst zijn en dus krijg je ghetto'svol met arme mensen.
wel is het zo dat een verloederde wijk aanzet om meer te verloederen.
voorbeeld. propere straat, met een klein hoekje op het einde waar 4 mensen vuil storten. als men dit niet snel opruimt, vind je de volgende dag nog wat meer vuil en dan nog wat ,....
Fel zoals altijd, met thinkalot.Wat een mooie discussie over wetenschappelijk onderzoekFel zoals altijd, met thinkalot.
Het onderzoek is correlationeel van aard, dus causale verbanden mogen en kunnen niet getrokken worden.
Er is bijvoorbeeld een correlatie tussen het aantal ijsjes dat verkocht wordt en het aantal inbraken. Je kan niet zeggen dat ijsjes eten mensen doet inbreken bijvoorbeeld. Derde variabelen, zoals temperatuur, geven een verklaring.
Als er in armere wijken meer criminaliteit is, hoeft het niet te zijn dat armoede criminaliteit veroorzaakt, ook niet indirect. Ontwikkeling van moreel besef en vrijetijdsbesteding hebben invloed op crimineel gedrag, maar hoeven niets met armoede te maken te hebben. Misschien zijn mensen die arm zijn ook "slechtere" ouders. Geef ze een zak geld en ze kunnen alsnog niet goed een kind opvoeden. Als het zo is dat arme mensen meer werken, meer geldzorgen hebben en daardoor minder tijd aan de kinderen besteden waardoor zij geen goed moreel besef krijgen, kan je praten over eventuele causale verbanden.
Wat een mooie discussie over wetenschappelijk onderzoekFel zoals altijd, met thinkalot.
Het onderzoek is correlationeel van aard, dus causale verbanden mogen en kunnen niet getrokken worden.
Er is bijvoorbeeld een correlatie tussen het aantal ijsjes dat verkocht wordt en het aantal inbraken. Je kan niet zeggen dat ijsjes eten mensen doet inbreken bijvoorbeeld. Derde variabelen, zoals temperatuur, geven een verklaring.
Als er in armere wijken meer criminaliteit is, hoeft het niet te zijn dat armoede criminaliteit veroorzaakt, ook niet indirect. Ontwikkeling van moreel besef en vrijetijdsbesteding hebben invloed op crimineel gedrag, maar hoeven niets met armoede te maken te hebben. Misschien zijn mensen die arm zijn ook "slechtere" ouders. Geef ze een zak geld en ze kunnen alsnog niet goed een kind opvoeden. Als het zo is dat arme mensen meer werken, meer geldzorgen hebben en daardoor minder tijd aan de kinderen besteden waardoor zij geen goed moreel besef krijgen, kan je praten over eventuele causale verbanden.
We hadden dan ook geen getalenteerde mensen nodig natuurlijk eind jaren 60, beginjaren 70. Wegkomen uit sommige wijken is overigens lastiger dan het lijkt. Qua voorzieningen zijn die wijken zo ingericht tegenwoordig dat je niet snel weggaat als allochtoon. Tevens is het zomaar wegkomen ook lastig gelet op de nog steeds heersende woningnood, wachttijden van 4+ jaar voor een huurwoning zijn vrij normaal. Dan kan je kopen, maar ook dat is niet iedereen gegeven of een keuze die iedereen wil maken.
De tweede generatie en dan vooral de meisjes geeft wel een hoopvol beeld. Die presteren qua schoolprestaties gelijk of bijna gelijk aan de autochtonen. Dus het talent is wel aanwezig. Jammer genoeg vervalt alleen een gedeelte van de mannelijke kant in gedrag wat standaard voorkomt in die buurten. Een oplossing vindt je echter niet zomaar, probleembuurten zijn al tig jaar niet voor niets probleembuurten.
Er is jarenlang een verkeerd spreidingsbeleid gevoerd en dat mogen bijna alle politieke partijen zich aantrekken.

Hee wat apart, ik ben het met je eens.
Maar wat bedoel je nou met "Qua voorzieningen zijn die wijken zo ingericht tegenwoordig dat je niet snel weggaat als allochtoon."?