AndroidHealthClinic

Caffeïne / koffie en bodybuilden...

Test_Addicted

Advanced Bodybuilder
Waardering
5
Ik hoorde van een diëtiste dat caffeïne vocht uit je spieren trekt, ook al is het minimaal...

Is dit nadelig voor bodybuilders? Of valt 't wel mee...

Wordt er btw door jullie veel koffie gedronken?

lees et creatine topic eens, daar staat et een en ander erover

Ik trek het niet hoor een ochtend zonder koffie :D +/- 4 a5 per dag

Ik trek et met havermout!

Je moet het eens met links proberen :O

hoezo proberen?

ik merk altijd als ik koffie drink dat ik ook inderdaad 1/2 kg lichter ben... en ja dat kan ik niet hebben... dus ik drink al geen koffie meer..

eddycaminos zei:
ik merk altijd als ik koffie drink dat ik ook inderdaad 1/2 kg lichter ben... en ja dat kan ik niet hebben... dus ik drink al geen koffie meer..

Dat is wat vaag? Hoeveel koffie/dag? 1/2 kg lijkt me erg veel.

Ik drink shitloads koffie en ondervind er geen nadelen van, voordelen trouwens ook niet.

Wanneer je spierweefsel verbrandt, verandert je metabolisme om het spierweefsel verlies te vertragen. Het laatste wat iemand op dieet nodig heeft is een langzamer metabolisme. Het beschermen van je spiermassa is een belangrijke stap in het verbranden van lichaamsvet.
Cafeïne kan door de vrijlating van catecholamines te bevorderen, eiwit sparen en voorkomen dat je spierweefsel verbrandt.

Wanneer je in het dieet het koolhydraat dieptepunt bijhoudt en controleert, verbrand je voornamelijk vet met maar een heel klein beetje eiwit. Regelmatig cafeïne gebruik brengt je in evenwicht, zodat je lichaam zelfs meer vet verbrandt (het steunt op bijna uitsluitend op lichaamsvet als brandstof) zonder het verbruik van eiwit of metabolisch gemakkelijkere spiermassa.

[Link niet meer beschikbaar]

wat is het leven zonder koffie?

En lekker vochtafdrijvend! goed diureticum dus...

Man-Mountain zei:
Het beschermen van je spiermassa is een belangrijke stap in het verbranden van lichaamsvet.
Cafeïne kan door de vrijlating van catecholamines te bevorderen, eiwit sparen en voorkomen dat je spierweefsel verbrandt.

Reden dus waarom er zoveel Cafeïne in fatburners zit.

Goed opgemerkt Anak.

Koffie onttrekt idd vocht, maar voor míj wegen de voordelen op tegen de nadelen. Ik zou me er niet al te druk om maken.

klusmier zei:
dus ik moet nog meer koffie gaan drinken ( dan de anderhalve liter per dag, NU ) om mijn vet kwijt te raken ??:eek:
Nee teveel caffeïne is ook niet goed!
Het speelt een belangrijke rol wanneer je caffeïne gebruikt, bvb op lege maag voor de cardio, hier zal het lichaam nog sneller vetreserves aanspreken.

Terug
Naar boven