MuscleMeat

Calorieën voor lopen: Raar maar waar: snelheid maakt niet uit!

Uit al deze reacties kan ik maar 2 dingen opmaken:
Of men weet het nog niet precies
Of het is allemaal ingewikkelder dan iedereen denkt of denkt te weten.

Ga naar buiten lui, tis lekker weer.

Damn goed idee bro!

ff met de hamer zwaaien :P

Dit komt door de manier waarop we lopen en onze energie systemen opgebouwd zijn.

Nee je loopt verder in dezelfde tijd ;)

Uit al deze reacties kan ik maar 2 dingen opmaken:
Of men weet het nog niet precies
Of het is allemaal ingewikkelder dan iedereen denkt of denkt te weten.
We weten veel binnen een aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid ;)

Ga naar buiten lui, tis lekker weer.
Ennuh I wish I could!

Nee je loopt verder in dezelfde tijd ;)

We weten veel binnen een aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid ;)

Ennuh I wish I could!

zin had geen weerslag op de zin daarvoor, maar was een het algemene conclusie :D

En sinds Kurt Gödel weten we dat de zekerheid nooit bewezen kan worden toch?

Wrijving mag toch ook zeker niet onderschat worden.

Planeten worden ook afgeremd, zij het zeer traag.
Face it, ooit knallen we op de zon

Als we trouwens toch met kinetische energie gaan werken, kunnen we alleen maar berekenen dat de kinetische energie niet verandert als de snelheid constant blijft en er dan dus geen energietoevoer of afvoer is wat dat betreft.

Daar moet ik je corrigeren. Het heelal is een geheel vacuüm zonder enige vorm van wrijvingskracht, vandaar dat astronauten bij reparaties ook al hun spulletjes netjes vast hebben zitten en zorgvuldig te werk gaan, want raakt er zo'n voorwerp los.. Zal het in een versnellingscyclus terecht komen en uiteraard een bedreiging vormen.

nice, maar is zuurstof verbruik een direct 1 op 1 indicatie voor energie verbruik?
Deze uitkomsten zijn overigens nog steeds erg moeilijk te verenigen met mijn (beperkte) kennis van de natuurkunde.
Waar wordt vermeld dat om twee keer zo hard te lopen er twee keer zo veel energie nodig is? Of is dat een eigen redenatie?
Alles dient zich aan de wetten van de natuurkunde te houden. er is geen uitzondering. Die natuurkunde zegt dat er bij een dubbele snelheid 4 x zo veel energie nodig is. Waar zit de adder onder het gras? Waar komt de schijnbare efficientie vandaan?

Ik begin het idee te krijgen dat ik iets zwaar over het hoofd zie....
Ja, zuurstof -> aërobe dissimilatie.
Bijvoorbeeld glucose dissimilatie (aeroob)
C6H12O6 + 6O2 + 6H2O -> 12H2O + 6CO2 + Energie
Het zuurstofgebruik (O2) is dus evenredig met factor 6:1 aan Levering van energie.

Over je energie en snelheid kwestie, als je de snelheid met 2 vermenigvuldigd, moet je de wrijvingskrachten x 2^2 vermenigvuldigen. hieruit kan je afleiden dat je benodigde kracht ook met 2^2 moet vermenigvuldigen, omdat je de snelheid wilt behouden, en is je F dus 2^2 zo groot en volgt hieruit F × S = E E= ook 2^2 zo groot.

Terug
Naar boven