MuscleMeat

Carb cycling

Bezoekers in dit topic

Ik weet het, iedereen zegt dat ik te mager, daarom wil ik net bijkomen, maar in spiermassa en niet in vet. daarom wil ik gaan carb cyclen omdat ik dan afwisseling heb. Maar hoeveel koolhydraten mag je maximum eten op een hoge koolhydraten dag en hoeveel op een lage?
 
Nou, vooruit, dan krijg je antwoord. Op een hoge: max. 500, op een lage: max 500. 7 dagen high carbs.

Je metabolisme is op jouw leeftijd zo hoog dat je je echt niet zorgen hoeft te maken dat je dik wordt. Flink eten - gezien je verhaal alles wat los en vast zit (wel gezond proberen te houden en zorg dat je macro's kloppen) - en hard trainen. Dan wordt je echt niet vet.

Lees je goed in, op dit forum staan veel topics met basis informatie.
 
Persoonlijk had ik 2800kcal nodig om te cutten en een tijdje carb cycling gedaan totdat ik fysiek werk begon te doen en ik dit op low carb dagen niet geregeld kreeg (was gewoon kapot tijdens het werk).
Low carb days -> me kcal opvullen met eiwitten/vetten (je zal altijd wat koolhydraten binnen krijgen maar probeer het te beperken tot de carbs die in eiwit/vet rijke producten zitten)
medium (normaal) -> 2-2.5gr eiwitten, 1gr vet per lichaams gewicht en de rest carbs
high carb -> 2-2.5gr eiwitten, 0.25gr vet en de rest carbs.

Werkte persoonlijk zo lang het mogelijk was uitstekend
 
Bedankt voor de info Richard! En haha Arjan, misschien heb je wel gelijk, ik ben nog maar 16 en zou gewoon moeten eten wat ik wil zolang ik maar train, maar ik geef veel om mijn lichaam en wil er gewoon goed en gespierd uitzien.
 
Bedankt voor de info Richard! En haha Arjan, misschien heb je wel gelijk, ik ben nog maar 16 en zou gewoon moeten eten wat ik wil zolang ik maar train, maar ik geef veel om mijn lichaam en wil er gewoon goed en gespierd uitzien.

en wie heeft je dan verteld dat je met een normaal voedingsschema dat 200-300 boven je normale onderhoud zit je ineens meer vet zou gaan aanzetten dan tijdens carb cyclen? Nu doe je gewoon extreem moeilijk met je voedingsschema wat niet eens nodig is, je kunt ook gewoon een normaal schema bouwen waar je gewoon 7 dagen in de week 200-300 boven je onderhoud zit met de juiste macro's zonder je druk te hoeven maken over vet vast te houden. Weet niet hoe je erbij komt dat carb cycling beter zou zijn dan een normaal voedingsschema, je maakt het jezelf zo alleen maar onnodig lastig.
 
Ik heb het gelezen als commentaar van een fitnesscoach en veel over gelezen + mijn nonkel doet het ook en heeft me er kennis mee laten maken. Het ziet er mij wel een goed voedingsschema uit. Hoe zou een normaal voedingsschema er volgens jou dan uitzien?
 
Plus dat je de bijkomende gemoedstoestand van low carb days niet kunt gebruiken als je echt serieus wilt gaan gainen als beginner lijkt mij, al is dit wel persoonlijk ofcourse. Maar zoals eerder gezegd is de stelregel high carbs op trainingsdagen low carbs op rustdagen een goede start. Succes!
 
Ik wil ook niet te serieus gaan trainen en gainen, ik wil wel gespierder zijn, maar niet dat ik volgepompt zit met spieren ofzo. Is hiervoor 3 cheatmeals in een week te veel? Ik weeg tenslotte maar 50 kg en als cheatmeal bedoel ik een ijsje of pizza ofzo
 
Ik heb het gelezen als commentaar van een fitnesscoach en veel over gelezen + mijn nonkel doet het ook en heeft me er kennis mee laten maken. Het ziet er mij wel een goed voedingsschema uit. Hoe zou een normaal voedingsschema er volgens jou dan uitzien?

1. Je rekent je onderhoud uit met de juiste formules, als je wilt bulken (wat je dus wilt) ga je daar 200-300 boven zitten.

2. Verdeling van je macro's: 2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, rest opvullen met koolhydraten (of als je dat zelf liever hebt bijvoorbeeld 80% koolhydraten en nog 10% eiwitten en 10% vetten, maakt verder niet heel veel uit, maar in ieder geval grootste deel koolhydraten)

3. Bouw een schema met dingen die je zelf graag eet en enigszins goede macro's en benader zo de richtlijn macro's die je bij 2 hebt vastgesteld

4. Perfectioneer je schema door te bekijken wat je bij 3 ten opzichte van 2 tekort komt / teveel hebt en pas je schema erop aan.

5. Houdt dit schema een aantal weken aan en kijk je progressie. Aangezien de formule die je bij 1 gebruikt een gemiddelde is wat je onderhoud is voor een gemiddeld persoon met jouw stats en activiteitschema, zou het voor jou als individu kunnen zijn dat je daadwerkelijke onderhoud iets afwijkt (bijvoorbeeld als je van jezelf een bovengemiddeld snelle stofwisseling hebt of andersom). Daarom houdt je je opgestelde schema een aantal weken aan en kijk je aan de hand van de spiegel / weegschaal / gains in de sportschool of je de juiste progressie boekt. Een goede richtlijn is 0,5 kilo per week aankomen (zorg dat je je gewicht op vergelijkbare omstandigheden meet) en daadwerkelijk vooruit gaan in kracht met je oefeningen in de sportschool.

Als je schema eenmaal goed is en je hebt je daadwerkelijke onderhoud gevonden, kun je in principe gewoon elke dag eten wat je wilt, zolang je aan die macro's komt (of eromheen zit, 't komt niet zo nauw op de grammen nauwkeurig), hetgeen een stuk makkelijker is dan elke dag aanpassen hoeveel gr koolhydraten je mag eten en het scheelt ook enorm veel in hoe je je gaat voelen gedurende je trainingsessies ten opzichte van dagen dat je helemaal geen carbs eet of depleted bent.
 
Gewoon de manier vinden die voor jou werkt.
Wat voor een ander werkt hoeft voor jou niet te werken en visa versa.
Maar je bent jong, eet gewoon super gezond en train hard en als je het met veel liefde doet moet jij eens kijken wat jij dan kan bereiken.
 
Bedankt voor het uigebreidde schema! En ja ik train heel graag, als ik kon zou ik het elke dag doen maar heb men rust ook nodig, ik eet zo gezond mogelijk maar dat is niet altijd eve makkelijk voor iemand van mijn leeftijd haha
 
Ik wil ook niet te serieus gaan trainen en gainen, ik wil wel gespierder zijn, maar niet dat ik volgepompt zit met spieren ofzo. Is hiervoor 3 cheatmeals in een week te veel? Ik weeg tenslotte maar 50 kg en als cheatmeal bedoel ik een ijsje of pizza ofzo

Okay hou dan maar op.
 
ik weeg 97kg en ik val ongeveer een halve kilo per week af met 3115 cals per dag. Oja ik heb ook nog het een en ander aan vet en ben 1.96 lang. :D
 
Haha oke, hoe plaats je trouwens een nieuwe topic ik ben het vergeten :D
 
Je bent zelf een topic
 
Ja maar was vergeten hoe ik had aangemaakt, heb het ondertussen al gevonden
 
Back
Naar boven