Fitness Seller

Carb timing tijdens cutten

komilfoo

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Wat is nu de beste carb timing tijdens het cutten? Je leest weer zoveel verschillende zaken.

Nu dacht ik complexe koolhydraten bij het ontbijt.
Dan enkel groenten tijdens de dag.
' savonds doe ik een workout.
Dan erna een whey shake + banaan.
Uurtje later nog wat complexe koolhydraten.

Klinkt dit goed?
Of eten jullie koolhydraten gedurende de dag?
En hoe zien jullie fruit?

Bedankt

ik eet zelf de hele dag carbs .. heb ook zwaar werk en hou van carbs + 2 appeltjes per dag :-)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb zittend werk (sales)
Wordt fruit gezien als complexe of als simpele koolhydraten?

simpele maar uiteindelijk gaat het toch het meest om kcal in kcal out ..

simpele maar uiteindelijk gaat het toch het meest om kcal in kcal out ..

Denk ik ook, wanneer je VP echt laag is en je nog lager wilt dan wordt het allemaal wat ingewikkelder.

Maar denk dat je zeker tot op 10% (misschien zelfs 8?) het principe van kcal in vs kcal out als belangrijkste mag beschouwen.

Ik zit u op 14% ,
Stats zijn 90kg en 180cm
Ik eet nu op 2300kcal waarvan 2,5gr eiwit /kg , 1gr vet/kg en de rest koolhydraten.
Train 6 dagen per week KT met kleine HITT workout na de KT.
Dus dan maakt het weinig uit wanneer ik de koolhydraten eet?

Kan het kwaad dat ik dan koolhydraten eet na mn workout . Het is ongeveer 21 uur dan, en ga slapen rond 22.30

nope kan geen kwaad ook een tijd gedaan ivm met werk en laat trainen en wat @Testosteronbom zegt

Dus gewoon minder eten dan ik verbruik. Moet dit tekort door cardio?

Nee, door cardio kun je je caloriebehoefte wel verhogen, waardoor je dus meer calorieën kunt eten, of je je tekort door minder eten of meer cardio maakt moet je zelf weten

mijn beste ervaring is carbs rondom training :D Persoonlijk waarschijnlijk daar uiteindelijk om je totaal kcal gaat over de dag heen

Mee eens, ik eet altijd zo'n 1.5 uur voor de training een bakje rijst oid en het helpt enorm om de training goed door te komen, ik heb meer energie en mijn maag voelt prettig gevuld aan, met vet of eiwit op mijn maag gaat het toch minder lekker, voelt veel te zwaar.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar carbs rondom mijn training. Ik heb zelf ook een zittend beroep en eet gedurende de hele dag vetten en eiwitten. In de avond voor het trainen eet ik wat de pot schaft waar altijd carbs bij zitten zoals rijst of aardappelen en na de training pak ik whey met oats.

Maakt allemaal niet uit tenzij je wedstrijdvoorbereidingen doet. Als je maar aan het eind van je dag je macro's hebt. Je zou in je cut kunnen varieren met high/low carb days. Verder niet zo druk maken :)

Zelf ook het liefst rondom om mijn trainingen. Dan heb ik de meeste energie tijdens mijn workout en na het trainen heb ik altijd honger, dus wil ik ook gewoon een maaltijd met carbs eten :)

Ik vind dat je het jezelf veel moeilijker maakt dan het is.

Als ik mn carbs moet allemaal moet localiseren rond mn workout, worden er dan een hele boel.
Ik ben ze terug netjes gaan spreiden over de dag. Iets meer bij het ontbijt en rond mn workout dan wel.
Bedankt allesinds

Ik zit u op 14% ,
Stats zijn 90kg en 180cm
Ik eet nu op 2300kcal waarvan 2,5gr eiwit /kg , 1gr vet/kg en de rest koolhydraten.
Train 6 dagen per week KT met kleine HITT workout na de KT.
Dus dan maakt het weinig uit wanneer ik de koolhydraten eet?

Simpele of complexe koolhydraten en timing van koolhydraten maken geen verschil op je lichaamscompositie. Koolhydraten = koolhydraten, eiwitten = eiwitten etc. Je lichaam ziet het verschil niet.
Een tekort in energie creëer je door minder te eten dan je verbruikt (kcal in vs kcal out) cardio kun je gebruiken als supplement, het is zeker niet nodig om te cutten maar, maakt het iets makkelijker omdat je een groter energie deficit creëert.

Verder, zeg je dat je 2.5gr eiwit per lichaamskilo neemt. Dit is veel. Het minimale is 1.8gr eiwit per vet vrije massa. (dus puur jou spiermassa, zonder je vet meegerekend) Daar kun je eventueel nog winst mee boeken, zodat je meer carbs kan nemen

wordt je vet dan ook beter berekend op de VVM?
de grote hoeveelheid eiwitten heb ik niet meteen problemen mee. De koolhydraten binnenspelen is moeilijker voor mij. Ik eet veel dingen niet zo graag. Beetje zoeken,zoals havermout met pindakaas in lust ik wel.

Terug
Naar boven