Fitness Seller

Cardio op lege maag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind ochtendcardio erg prettig om te doen, helaas is het niet vaak mogelijk ivm mijn werk. Daarom doe ik mijn cardio vaak na de krachttraining, op maandag woensdag en vrijdag. Aangezien dit niet meer genoeg is wil ik het ook op dinsdag en donderdag doen, na het werk. Daar heb ik meestal twee wat grotere maaltijden, waarvan ééntje carb-vrij. Hoe lang duurt het voordat het glycogeenpeil weer laag ligt? Ik heb vandaag mijn laatste carbs zo rond het middaguur gehad, en tussen half zes en zes ben ik begonnen met cardio (van tevoren wel wat BCAA's). Is dit verstandig?
Lijkt me wel een goede aanpak.
Je zal zo, in de afwezigheid van suikers, sneller vetten aanspreken en indien je dan die dag geen carbs meer eet, wordt de vetverbranding nog eens extra gestimuleerd.

Buikoefeningen smorgens zijn wel goed die merk ik meteen.

En welke oefeningen doe je dan juist?
Ik heb 's ochtends ook een paar intressante oefeningen ontdekt die ik goed voel in men buikspieren ;)
 
Lees hier over een hartslag van 120-140.
Zelf heb ik nu een paar keer ochtendcardio gedaan en vanmorgen voor het eerst een hartslagmeter gebruikt.

36gram whey (2 schepjes) genomen op nuchtere maag.
15 min later gaan hardlopen.

Al heel snel zat ik op hartslag 140, toen liep het wat langzamer op naar 150 en vervolgens heel langzaam naar 160. Uiteindelijk bleef ik net boven de 160 hangen (vanaf de helft tot het eind).
Totaal liep ik 8km in 40 minuten.

Ik zat dus eigenlijk de hele tijd ruim boven die 140.
Is dat dan niet optimaal? Het voelt iig altijd prima...
 
Lijkt me wel een goede aanpak.
Je zal zo, in de afwezigheid van suikers, sneller vetten aanspreken en indien je dan die dag geen carbs meer eet, wordt de vetverbranding nog eens extra gestimuleerd.



En welke oefeningen doe je dan juist?
Ik heb 's ochtends ook een paar intressante oefeningen ontdekt die ik goed voel in men buikspieren ;)

Doelende op coïtus.., of ben je serieus nu???
 
Lees hier over een hartslag van 120-140.
Zelf heb ik nu een paar keer ochtendcardio gedaan en vanmorgen voor het eerst een hartslagmeter gebruikt.

36gram whey (2 schepjes) genomen op nuchtere maag.
15 min later gaan hardlopen.

Al heel snel zat ik op hartslag 140, toen liep het wat langzamer op naar 150 en vervolgens heel langzaam naar 160. Uiteindelijk bleef ik net boven de 160 hangen (vanaf de helft tot het eind).
Totaal liep ik 8km in 40 minuten.

Ik zat dus eigenlijk de hele tijd ruim boven die 140.
Is dat dan niet optimaal? Het voelt iig altijd prima...
Wanneer ik loop zit ik ook al snel rond de 150 of hoger.
Je zal iets meer glycogeen ipv vet aanspreken op die manier maar een ramp is het niet natuurlijk.
Pas wanneer het echt zwaar wordt (170-180 of hoger) en je houdt het een uur of langer vol moet je gaan oppassen.

's Ochtends probeer ik echter wel tussen 120 en 140 te blijven, maar ik sta dan ook op men crosstrainer voor ochtendcardio.
Lopen voelt imo idd beter aan als je wat hoger gaat in hartslag

Doelende op coïtus...
Hehe was dat niet duidelijk dan? :p
 
Wanneer ik loop zit ik ook al snel rond de 150 of hoger.
Je zal iets meer glycogeen ipv vet aanspreken op die manier maar een ramp is het niet natuurlijk.
Pas wanneer het echt zwaar wordt (170-180 of hoger) en je houdt het een uur of langer vol moet je gaan oppassen.

's Ochtends probeer ik echter wel tussen 120 en 140 te blijven, maar ik sta dan ook op men crosstrainer voor ochtendcardio.
Lopen voelt imo idd beter aan als je wat hoger gaat in hartslag

Hehe was dat niet duidelijk dan? :p

Whehe, bij deze smiley > ;) < dacht ik ff: hij is serieus man..... :o

:P
 
Wanneer ik loop zit ik ook al snel rond de 150 of hoger.
Je zal iets meer glycogeen ipv vet aanspreken op die manier maar een ramp is het niet natuurlijk.
Pas wanneer het echt zwaar wordt (170-180 of hoger) en je houdt het een uur of langer vol moet je gaan oppassen.

's Ochtends probeer ik echter wel tussen 120 en 140 te blijven, maar ik sta dan ook op men crosstrainer voor ochtendcardio.
Lopen voelt imo idd beter aan als je wat hoger gaat in hartslag

Hehe was dat niet duidelijk dan? :p

Whehe, bij deze smiley > ;) < dacht ik ff: hij is serieus man..... :o

:P
 
Heb met verschillende vormen veel ervaring: cardio op lege maag, na de krachttraining en cardio een groot uur na een maaltijd --> dezelfde resultaten

- na de krachttraining : 30-45 minuten
- nuchter : 60-75 minuten
- tussen de maaltijden in : 60-90 minuten
 
ik loop ook een uur s'morgens en heb helemaal geen probleem met spierafbraak.mijn vet % is nu 8,5 en ondervind helemaal geen spierafbraak,alleen neem ik veel bcaa's voor en na het lopen.
 
Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik vind nergens terug dat je het beste ook genoeg water kunt drinken (2-3 flinke glazen), omdat je natuurlijk ook veel vocht kwijt raakt (althans ik zweet altijd heel veel :P). Als je dat niet doet krijg je volgens mij ook aardig wat koppijn onder andere :P. Heel goed topic iig! Komt mooi op tijd ben ook net bezig met ochtend cardio, voelt heel goed :). Ik richt me niet specifiek op ochtendcardio, maar vooral op veel verschillende vormen van cardio/beweging, zodat je lichaam er niet aan went.
Ik combineer van alles, ben sinds kort bijvoorbeeld weer begonnen met basketbal (trainingen), dit is vooral goed voor je explosiviteit en conditie (hoge intensiteit cardio), ik doe bijna na elke krachttraining cardio (en dan minstens 2 verschillende apparaten) plus normaal hardlopen buiten (op conditie) plus dus ochtendcardio (minstens 1x in de week). Ik heb hierbij na mn bulkfase 1x mn dieet veranderd (lager in de carbs vooral) en voor de rest elke keer mn cardiosessies ietsj langer gemaakt en daarmee van 20.6 % naar 14.5 % gegaan. Ik moet toegeven om van 20% lager te gaan is nog niet zo'n probleem (althans niet voor mij), maar so far so good (het had ook slechter kunnen gaan natuurlijk).
Wat ik met dit verhaal wil zeggen is als je gewoon heel veel dingen goed combineert en afwisselt in plaats van je op "1 soort van cardio" te richten, hetzij na de KT hetzij ochtendcardio hetzij cardio en KT apart, dan kan je overal voordelen van meepakken + ik denk dat je verbranding hoger zal zijn dan je op 1 methode te richten. En de afwisseling is ook nog eens motiverend :).
Je moet iig gewoon van alles proberen om uit te vinden wat voor jou het beste werkt.
 
Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik vind nergens terug dat je het beste ook genoeg water kunt drinken (2-3 flinke glazen), omdat je natuurlijk ook veel vocht kwijt raakt (althans ik zweet altijd heel veel :P). Als je dat niet doet krijg je volgens mij ook aardig wat koppijn onder andere :P. Heel goed topic iig! Komt mooi op tijd ben ook net bezig met ochtend cardio, voelt heel goed :). Ik richt me niet specifiek op ochtendcardio, maar vooral op veel verschillende vormen van cardio/beweging, zodat je lichaam er niet aan went.
Ik combineer van alles, ben sinds kort bijvoorbeeld weer begonnen met basketbal (trainingen), dit is vooral goed voor je explosiviteit en conditie (hoge intensiteit cardio), ik doe bijna na elke krachttraining cardio (en dan minstens 2 verschillende apparaten) plus normaal hardlopen buiten (op conditie) plus dus ochtendcardio (minstens 1x in de week). Ik heb hierbij na mn bulkfase 1x mn dieet veranderd (lager in de carbs vooral) en voor de rest elke keer mn cardiosessies ietsj langer gemaakt en daarmee van 20.6 % naar 14.5 % gegaan. Ik moet toegeven om van 20% lager te gaan is nog niet zo'n probleem (althans niet voor mij), maar so far so good (het had ook slechter kunnen gaan natuurlijk).
Wat ik met dit verhaal wil zeggen is als je gewoon heel veel dingen goed combineert en afwisselt in plaats van je op "1 soort van cardio" te richten, hetzij na de KT hetzij ochtendcardio hetzij cardio en KT apart, dan kan je overal voordelen van meepakken + ik denk dat je verbranding hoger zal zijn dan je op 1 methode te richten. En de afwisseling is ook nog eens motiverend :).
Je moet iig gewoon van alles proberen om uit te vinden wat voor jou het beste werkt.


Dat is zeker waar, en wat voor jou werkt, vooral blijven doen!
Al vind ik zelf de afwisseling niet echt noodzakelijk.., maar wel leuk voor de afwisseling zo nu en dan :)
Wat ik zelf de lekkerste cardio-dag vind, is tijdens het weekend..
Anders had je niks gedaan (geen spiergroepen iig) en nu pak je ff een flinke cardio sessie :cool:

En idd ook tijdens de bulk goed.., je hart en bloedvaten blijven lekker gezond op deze manier, en een goede doorbloeding is altijd goed voor je spieren natuurlijk!
 
Lijkt me wel een goede aanpak.
Je zal zo, in de afwezigheid van suikers, sneller vetten aanspreken en indien je dan die dag geen carbs meer eet, wordt de vetverbranding nog eens extra gestimuleerd.



En welke oefeningen doe je dan juist?
Ik heb 's ochtends ook een paar intressante oefeningen ontdekt die ik goed voel in men buikspieren ;)

En je spieren ook, waarom zou je sochtends geen carbs eten ? Sochtends is het belangrijkste moment van je voeding, zorg dan dat je suikers, complexe en eiwitten binnenkrijgt. Ga wellicht daarna nog cardio doen ofzo.
 
En je spieren ook, waarom zou je sochtends geen carbs eten ? Sochtends is het belangrijkste moment van je voeding, zorg dan dat je suikers, complexe en eiwitten binnenkrijgt. Ga wellicht daarna nog cardio doen ofzo.
Ik denk dat ik al wel meerdere malen in deze discussie aangehaald heb waarom carbs eten voor je cardio, de vetverbranding kan tegenwerken.
Complexe carbs zijn een mogelijkheid, aangezien deze grotendeels pas na je cardio opgenomen worden, maar simpele suikers moet je zoveel mogelijk vermijden.
Snel dan nog maar even de reden hierachter:
_Inname van carbs verhoogt bloedsuikerspiegel, waardoor insuline aangemaakt wordt. Insuline is een opslaghormoon en hindert de vetverbranding.
_In de aanwezigheid van suikers zullen deze geprefereerd worden boven vetten als energiebron.
_Wanneer je spierglycogeen lager is, is de vetverbranding hoger. Suikers vullen je spierglycogeen aan.

Ontbijt is idd zeer belangrijk, en ochtendcardio bevordert de eetlust waardoor je daarna je ontbijt zeker niet zal verwaarlozen.
Ben je bang voor spierverlies, neem je BCAA's voor je cardio.

Hoe dan ook, dit is hier al meerdere malen aan bod gekomen en ik val in herhaling, neem dus eerst even de thread door aub.
 
Back
Naar boven