MuscleMeat

cardio op nuchtere maag tijdens bulk?

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Jaja, ben weer langzaam aan het bulken geslagen en het vetrandje komt er helaas al weer langzaam aan. Maar nou heb ik zitten denken.. (doe ik ook wel eens ja!)..

Wat als ik nou in de ochtend op nuchtere maag ga cardioen? Aangezien je op nuchtere maag meteen vet gaat verbranden. Kun je op deze manier je vet% redelijk stabiel houden (natuurlijk niet heel laag)? Maw.. je gaat niet baggervet worden?

Of gaat dit je tegenwerken, omdat je dan toch vrij catabool bezig bent?

Goeie vraag! Dat zat ik mij deze week ook al af te vragen. Ik wil 2 x in de week vroeg in de ochtend gaan joggen op een lege maag. Ik ben ook in de bulk. Volgens mij kan het geen kwaad als je maar genoeg eet om te groeien.

ben hier ook heel benieuwd naar
omdat ik mijn vet ook onder controle wil houden, nu na 2 weken bulken en trainen, wordt ik al snel vet.. Miss is dit idd onder controle te houden.. even de meningen hierover??

klinkt eingelijk nogal onlogisch, cardio om het binnen perken te houden...
kan je net zo goed wat minder hoog in de kcals gaan zitten.

• Topic Starter Topic Starter
hoezo onlogisch? Op nuchtere maag spreek je direct vet aan. Op die manier kun je het nog een beetje binnen de perken houden. Ik neem niet eens zo'n groot overschot, maar ik zet nogal snel vet aan, ook al bulk ik heel clean.

lees ff de thread cardio het hele jaar door van mij, ik had daar interessante artikels gelinkt. Ik ga het trouwens wel doen als ik weer wat meer tijd heb.

Ik heb ooit een wielersport artikel gelezen waarin inderdaad aanbevolen werd om des morgens op de nuchtere maag te trainen indien je vet wil verliezen. Dus, kan goed kloppen.

Ik ben er een tegenstander van, ik ken er het hele theoretische verhaal achter maar het is voor mij te moeilijk om dat allemaal uit te leggen....dus ik heb geen onderzoekjes bewijzen oid...
Ik zou je normale ontbijt in 2en delen en de ene helft voor je cardio eten en de andere helft NA je cardio.
Ik denk dat je op een nuchtere maag te veel je eiwitten gaat aanspreken voor energie....Het hele verhaal is me een keer uitgelegd door een pro bb'er..en ik geloof er wel in...

Btw...de meeste lui die op nuchtere maag cardio doen, die gebruiken tijdens het cutten..
Maar voor jou gaat die vlieger niet op, dus ik zou gewoon voorichtig wezen met je zuurverdiende spiermassa en er liever wat langer over doen..
Liever er wat langer over doen, dan snel vet kwijt EN massa

Als je een gedeelte van je ontbijt voor je cardio-workout doet, verbrand je in eerste instantie koolhydraten als energie wat je niet wilt hebben. Als je op lege maag cardio doet, verbrand je vet als brandstof. Toch guys?

rob12345 zei:
Btw...de meeste lui die op nuchtere maag cardio doen, die gebruiken tijdens het cutten..
Maar voor jou gaat die vlieger niet op, dus ik zou gewoon voorichtig wezen met je zuurverdiende spiermassa en er liever wat langer over doen..
Liever er wat langer over doen, dan snel vet kwijt EN massa

ik deed tijdens de cut ook altijd cardio op nuchtere maag en ik gebruikte niet! ik denk dat het wel kan. ik naam altijd 2 koppen koffie en een handje amino's voor de cardio.
ik zou niet meer doen dan bijv. 30 min. lijkt me helemaal geen probleem. wellicht heeft het zelfs een toegevoegde waarde ik voel me altijd fitter als ik wel cardio doe....

Ik ben er een groot voorstander van, omdat het namelijk werkt.
Catabool? Ja vast wel, maar minimaal.
Omdat je inspanning namelijk ook minimaal is.
Niet eten, lage intensiteit en pas daarna uitgebreid ontbijten.
Probeer het gewoon eens een maandje en laat ons horen hoe dat ging.

MAX-OT!! zei:
tja, het is natuurlijk zo dat je op een nuchtere maag eerder vet verbrandt omdat je glycogeen depots helemaal leeg zijn.

Volgens mij zijn je glycogeen depots helemaal niet leeg... dat red je niet in een nacht (voor depletie spierglycogeen denk ik meer aan enkele dagen low-carb (minder dan 70 gram) en 12 zware sets per lichaamsdeel)... of bedoel je wat anders ?

BigMaus zei:
Ik ben er een groot voorstander van, omdat het namelijk werkt.
Catabool? Ja vast wel, maar minimaal.
Omdat je inspanning namelijk ook minimaal is.
Niet eten, lage intensiteit en pas daarna uitgebreid ontbijten.
Probeer het gewoon eens een maandje en laat ons horen hoe dat ging.

dus jij hebt er baat bij gehad.. hmmm. Ga het toch wel eens proberen dan. Kijk, groei ik niet, stop ik ermee. Makkelijk zat :)

KaLe zei:
dus jij hebt er baat bij gehad.. hmmm. Ga het toch wel eens proberen dan. Kijk, groei ik niet, stop ik ermee. Makkelijk zat :)

Ik vraag het me ook af dus ik ben benieuwd naar je "proef".

Ik denk eigelijk niet dat je door even te gaan cardioen zo maar spiermassa verliest, simpelweg omdat vet een betere brandstof voor je lichaam is dan eiwit. Ik ga zelf binnenkort aan hiit beginnen, omdat de verbranding gedurende langere tijd hoger is en het de omzetting van snelle naar trage vezels tegengaat.

HOi,

ik ben zelf een endomorf(iemand die makkelijk vet aanzet, daarentegen ook weer makkelijker spiermassa). Ik heb geen ervaring met cardio's op nuchtere maag bij BULK, wel bij het CUTTEN.

Maar het gaat erom of je glycogeendepots gevuld zijn tijdens het ontwaken(dus op dat tijdstip 's ochtends van je nuchtere maag) of niet. Als je glycogeendepots leeg zijn, zal men 's ochtends meteen vet verbranden, mits er een laag-intensiteit-activiteit plaatsvind, dus zeg maar snellopen of joggen met hartslag onder de 60-70%. Ik houd zelf een referentiewaarde van 65% van max. hartslag aan. Ik cardio dan meestal 'sochtends na 1 dag volledige rust. Min. 20, 30 minuten maximaal. Zeker die 30 minuten en die referentiewaarde niet overschrijden anders kans bestaat dat je naast vet ook spierweefsel gaat verbranden. Ik ben daardoor van 85kg naar 77 kg gegaan in iets meer dan 3 maanden. Kracht bleef overigens constant, behalve bij borst een beetje kracht ingeboet, maar dat vond ik wel waard wat betreft mijn veel lagere vetpercentage.

Helaas heb ik alleen ervaring met cardio tijdens het cutten, niet echt tijdens het bulken, aangezien ik geen voorstander van bulken ben. Doch denk ik, zoals elders binnen dit topic al gezegd is, dat je beter het aantal calorieen uit vetten en koolhydraten, met name voordat je gaat slapen, kunt reduceren. teveel calorieen zullen worden opgeslagen worden als vet, vooral 's nachts aangezien je lichaam dan in rust verkeerd. Op deze manier moet je een balans vinden betreffende calorie-inname, waarbij je vetpercentage constant(er) blijft.

Gr. Mike

kheb geen id maar als ik strax weer naar school ga volgende week moet ik weer 2 x per dag 45min fietsen zal dan wel een poos proberen. op lege maag en op volle maag. maar trouwens als ik bevoorbeeld 45 min gefiets heb en op school ben heb ik ongeveer 2 uur later pauze is het dan goed als ik dan weer wat eet? of moet ik dan gelijk wat eten als ik op school kom? of kan ik dan beter mijn ontbijt beter gelijk naar het fietsen op school eten? wat denken jullie? damn volgens mij moet ik wel 2 a 3 tassen meenemen 1 a 2 voor eten 1 voor boeken haha.

mikester zei:
HOi,

ik ben zelf een endomorf(iemand die makkelijk vet aanzet, daarentegen ook weer makkelijker spiermassa). Ik heb geen ervaring met cardio's op nuchtere maag bij BULK, wel bij het CUTTEN.

Maar het gaat erom of je glycogeendepots gevuld zijn tijdens het ontwaken(dus op dat tijdstip 's ochtends van je nuchtere maag) of niet. Als je glycogeendepots leeg zijn, zal men 's ochtends meteen vet verbranden, mits er een laag-intensiteit-activiteit plaatsvind, dus zeg maar snellopen of joggen met hartslag onder de 60-70%. Ik houd zelf een referentiewaarde van 65% van max. hartslag aan. Ik cardio dan meestal 'sochtends na 1 dag volledige rust. Min. 20, 30 minuten maximaal. Zeker die 30 minuten en die referentiewaarde niet overschrijden anders kans bestaat dat je naast vet ook spierweefsel gaat verbranden. Ik ben daardoor van 85kg naar 77 kg gegaan in iets meer dan 3 maanden. Kracht bleef overigens constant, behalve bij borst een beetje kracht ingeboet, maar dat vond ik wel waard wat betreft mijn veel lagere vetpercentage.

Helaas heb ik alleen ervaring met cardio tijdens het cutten, niet echt tijdens het bulken, aangezien ik geen voorstander van bulken ben. Doch denk ik, zoals elders binnen dit topic al gezegd is, dat je beter het aantal calorieen uit vetten en koolhydraten, met name voordat je gaat slapen, kunt reduceren. teveel calorieen zullen worden opgeslagen worden als vet, vooral 's nachts aangezien je lichaam dan in rust verkeerd. Op deze manier moet je een balans vinden betreffende calorie-inname, waarbij je vetpercentage constant(er) blijft.

Gr. Mike

Je bent geen voorstander van bulken.. maar hoe wil je in godesnaam massa opbouwen dan? ook al zit je 200kcal boven je verbruik, dan ben je al aan het bulken ;)

Terug
Naar boven