XXL Nutrition

cardio op nuchtere maag tijdens bulk?

Xtreme_BODY zei:
kheb geen id maar als ik strax weer naar school ga volgende week moet ik weer 2 x per dag 45min fietsen zal dan wel een poos proberen. op lege maag en op volle maag. maar trouwens als ik bevoorbeeld 45 min gefiets heb en op school ben heb ik ongeveer 2 uur later pauze is het dan goed als ik dan weer wat eet? of moet ik dan gelijk wat eten als ik op school kom? of kan ik dan beter mijn ontbijt beter gelijk naar het fietsen op school eten? wat denken jullie? damn volgens mij moet ik wel 2 a 3 tassen meenemen 1 a 2 voor eten 1 voor boeken haha.
iemand nog het antwoord op deze vraag, aangezien ik het volgende week ook ga doen...

misschien ontbijt in tweeën verdelen: 1 deel voordat je weggaat thuis en andere deel als je op school aankomt. want als je 45 minuten gefietst hebt en je moet dan 2 uur wachten op je volgende maaltijd, lijkt me niet zo goed. tenzij je daarvoor goed gegeten hebt, dan is het volgens mij niet zo'n probleem.

maar met lege maag 45 minuten fietsen en dan ook nog eens 2 uur wachten met eten lijkt me niks.

en meteen erna eten wel oke? want die mogelijkheid heb ik wel :)

Ja dat lijkt me wel oke ja. dus zodra je van je fiets stapt gelijk beginnen met vreten. :D

zijn wel meer mensen die hun "cardio" op nuchtere maag doen. persoonlijk lijkt het me helemaal niks om niks te eten en dan op de fiets te springen als je aan het bulken bent.

Als je dan toch aan het bulken bent: vreten, fietsen en dan weer vreten. :D (daarom zei ik dat van in tweeën delen, hierbij ging ik dus van mezelf uit).

Ik fiets iedere morgen op de nuchtere maag 10 kilometer. Ook in de bulk, behalve als ik de dag tevoren zwaar getraind heb. Als ik er mee stop krijg ik vet ophoping, gemeten door de middel omtrek bij te houden. Ik kan die vet ophoping misschien ook wel voorkomen door mijn bulkdieet aan te passen hoor, maar ik vind het wel prettig zo. Gewoon smorgens lekker fietsen, dan kan ik tijdens de lunch die ene zondige vette hap pakken.

Ik ben voorstander om een ding tegelijk te doen,
dus of massa of cutten.

Als je nu gaat groeien zul je ook vet aan zetten. Wel zou ik niet te extreem in de kcal gaan. En je juiste balans proberen te zoeken.
Ik zelf heb nu ook weer een vetrandje, ok rand. Maar goed ik maar vooruitgang en wil mijn zwakke punten verbeteren. Dat is het enige wat geld, die zwakke punten. Vet verbranden komt volgend jaar wel weer ofzo.

Dus Kale, accepteren en groeien kerel :thumbs:

Smoothmold zei:
Als je een gedeelte van je ontbijt voor je cardio-workout doet, verbrand je in eerste instantie koolhydraten als energie wat je niet wilt hebben. Als je op lege maag cardio doet, verbrand je vet als brandstof. Toch guys?

Uiteraard werkt dit. Echter... Als je op een hoge inspanning kracht levert, boven de 60 % van je hartslag, zal je lichaam Suikers gaan Prefereren als brandstof boven de Vetten. En dan zal je spierverlies kunnen lijden. Dus je kunt of op een lage intensiteit op een lege maag cardio doen., maar als dit je dan te langzaam gaat, dan zou je ook de new-cardio methode kunnen hanteren, 3 minuten op een lage intesiteit gevolgd door 1 maxed-out minuut. Je hartslag zal nooit stabiel blijven en je lichaam weet niet wat er gebeurt, dus je zult op deze manier in dezelfde tijd ( stel 30 min ) veel meer vet verbranden dan bij de conventionele methode.. of het werkt ? Damn straight... Belangrijk hierbij is wel .. dat je niet TE lang wacht met je ontbijt, dus als je op kunt staan, METEEN naar buiten hollen en binnen een uur aan je ontbijt zit ( sinds het punt dat je wakker werd) dan is er niets aan de hand en zal je massa verlies verwaarloosbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Ja ik ben van plan om volgende week te gaan cutten.

stel dat je heel veel vet hebt rond je buik door t bulken. Dan kan er door de cardio toch nooit spiermassa verloren gaan? eerst zal je al je vetten moeten verbranden, of werkt dit niet zo?.

nee, zo werkt het niet.

steebz zei:
stel dat je heel veel vet hebt rond je buik door t bulken. Dan kan er door de cardio toch nooit spiermassa verloren gaan? eerst zal je al je vetten moeten verbranden, of werkt dit niet zo?.

Als je lichaam energie gebruikt dan doet het dat uit zowel KH, vet als eiwit. Als het heel rustig gaat (slaap) kan het het met vet alleen af, gaat het heel intensief dan gebruikt het KH en als die er niet zijn dan maakt het lichaam ze wel (uit vet en eiwit(dus spier)). En alles ertussen in is van beiden een beetje.

Intensieve cardio zal tot spierverlies leiden, ook cutten zonder cardio zal tot spierverlies leiden, hoe langzamer je cut, hoe minder spierverlies.

zoiets.

Altijd cardio

Ik cardio altijd 30 a 40 minuten na mijn training met een hartslag meter voor de vetverbranding.

Eerder deed ik vechtsporten en ook een beetje krachttraining en toch groeide ik, dus bulken is nergens voor nodig.
Gewoon rustig groot worden.

theRb zei:
Ik cardio altijd 30 a 40 minuten na mijn training met een hartslag meter voor de vetverbranding.

Eerder deed ik vechtsporten en ook een beetje krachttraining en toch groeide ik, dus bulken is nergens voor nodig.
Gewoon rustig groot worden.

Schijn baar train jij nog niet zo lang :)

al een paar jaar

Ik heb jaren aan vechtsporten gedaan.
Nu 2 jaar echt bezig met fanatiek trainen.

enne ik bank rustig setjes 120 en mijn dearthlift zit ik op 250kg max.

langzaam groeien is ook bulken... langzaam bulken (ook wel schoon bulken genoemd)

(enne het is deadlift)

wazzup zei:
langzaam groeien is ook bulken... langzaam bulken (ook wel schoon bulken genoemd)

(enne het is deadlift)

schoon bulken is met schone/gezonde voedingswaren.
en hoeft niet langzaam te zijn IMO.

Een korte mening

cardio op nuchtere maag maakt heel weinig verschil uit, er zijn voordelen aan ochtend cardio (sneller metabolisme tijdens de rest van de dag is daar 1 van) maar de hoofdregel kan hiermee niet veranderd worden.
Je blijft afhankelijk van de hoeveelheid kcal die binnenkomt en buitengaat gedurende een bepaalde periode.

Er is geen enkele mogelijkheid om tijdens een bulk vet te verliezen, tenzij je met high en low kcal dagen gaat werken. Wat imo zeer contraproductief is op lange termijn.
En misschien dmv van GH, maar daar gaat het nu niet over.

Wat imo wel een voordeel is van cardio tijdens bulk is:

- conditietraining
- het tegengaan van opslag van meer vet.

Maar dan zou ik geen ochtendcardio doen, want dit is ideaal om catabool te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
theRb zei:
Ik heb jaren aan vechtsporten gedaan.
Nu 2 jaar echt bezig met fanatiek trainen.

enne ik bank rustig setjes 120 en mijn dearthlift zit ik op 250kg max.

Je deadlift 250 max. en je kunt het niet eens spellen :eek: :D

Maar bulken is volgens jou nergens voor nodig? Dan moet je nog zoooooo veel leren kerel. Je komt jezelf nog wel tegen. Dan zien we een topic van jou: "Help ik groei niet meer, wat moet ik doen?" of "Ik wil gaan kuren want ik groei niet meer".

Maar om te bulken moet je toch een kcal overschot hebben?
En door te cardioen verminder je juist dit overschot.
dan kan je toch net zo goed minder kcal eten tijdens de bulk?
uiteindelijk is het toch vooral de energiebalans waar het om gaat?

of mis ik iets?

Terug
Naar boven