XXL Nutrition

cardio op nuchtere maag tijdens bulk?

ik groei nog altijd

Ik groei nog altijd Kale.
Dope heb ik niet nodig, het scheelt dat ik ook aanleg heb, hebben ze me verteld. Ik doe alles rustig aan en bouw rustig op, als ik een maand niet train, zoals laatst i.v.m. verhuizing dan merk ik niet dat ik kracht verlies of snel mijn massa verlies. Ik ben ook absoluut tegen dope!!

DOPE SUCKS, DOPE IS VOOR LOSERS!

Tja en ik type wat sneller ik lette ook niet helemaal op :cool:
Ik train cardio ook puur op gevoel. Je kan als je je wat minder voelt nooit 100% geven. Dus doe je het wat rustiger aan.

• Topic Starter Topic Starter
nog wel ;) Maar als je niet op je voeding gaat letten, zal dat niet zolang meer duren. En als je echt zoveel aanleg hebt, zonde dat je daar dan geen gebruik van maakt. Bulken en huge worden.

Eerste 2 jaar heb ik ook niet op mijn voeding gelet, trainde ik niet goed en ben toch flink wat kilo's aangekomen. Na die 2 jaar begon het niet lekker meer te gaan en raakte ik overtrained (veel trainen, niet op voeding letten). Daarna is het als een speer omhoog gegaan, door juist te eten en te trainen.

Wat je ermee doet kan me niet bommen, maar kom niet over een jaar hier vragen waarom je stilstaat ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Heee!!! me eerste negatieve karma door theRB :D

you suck too dombo!

btw; wat doe je hier nog?

theRb zei:
Ik vind het bodbuilding gedoe hier allemaal een beetje overdreven.

Dit is ook echt mijn laatste post hier op het forum.

Alle topbodybuilders zijn gewoon aan de dope.

Ik heb wel vaker van die wedstrjdgasten gezien en als ze een maand stoppen met trainen zijn ze net plumppudding, slappe hap.

Alleen met dope kunnen die gasten trainen.

Laatst bewerkt:
oke negatief karma bombardementje :cool:

KaLe zei:
Je vet% kan bij bulken niet gelijk blijven (helaas), zelfs niet bij ecto's. Je kunt de stijging wel minimaal houden door zo schoon mogelijk te bulken.
UD 2.0 ;)
Maar je moet er maar zin in hebben dat ook te gebruiken bij je bulk :p

Hey,

Ik dacht hier laatst ook aan, maar mijn gedachten zijn helemaal niet gevormd door wetenschappelijke theorieen:

Als je op nuchtere maag vet verbrand door cardio (uiteraard met shake),
dan verbrand je toch vet wat al in je lichaam zat?
Zo begin je dus als een 'dunnere' kerel aan je weight-training later op die dag.
Als je lichaam in de ochtend toch alleen maar 'oud' vet heeft verbrand, dan hoef het dat niet aan te vullen door extra calorieen uit je dagelijkse voeding te gebruiken; die calorieen kunnen dan gewoon voor de groei worden gebruikt.

Als je je eetschema zodanig afsteld dat je genoeg groeit, maar niet zoveel vet aanzet als je in de ochtend verbrand, dan val je toch af EN groei je ?

Deze kwakzalvertheorie valt in het water als het lichaam het ontbijt na je cardiotripje eet gaat gebruiken om de verloren calorieen meteen te gaan verbranden of weet ik veel ..om te zetten in vet. Dan wordt het weer niet voor de verdere dag gebruikt en kun je net zo goed niet cardio'en en minder eten.

huckfinn zei:
Hey,

Ik dacht hier laatst ook aan, maar mijn gedachten zijn helemaal niet gevormd door wetenschappelijke theorieen:

Als je op nuchtere maag vet verbrand door cardio (uiteraard met shake),
dan verbrand je toch vet wat al in je lichaam zat?
Zo begin je dus als een 'dunnere' kerel aan je weight-training later op die dag.
Als je lichaam in de ochtend toch alleen maar 'oud' vet heeft verbrand, dan hoef het dat niet aan te vullen door extra calorieen uit je dagelijkse voeding te gebruiken; die calorieen kunnen dan gewoon voor de groei worden gebruikt.

Als je je eetschema zodanig afsteld dat je genoeg groeit, maar niet zoveel vet aanzet als je in de ochtend verbrand, dan val je toch af EN groei je ?
Zo werkt het nu eenmaal niet , anders zou niemand nog bulken of cutten. Lees er nog wat over, je denkt er tenminste over na, iets wat van de meesten nog niet eens gezegd kan worden.

Deze kwakzalvertheorie valt in het water als het lichaam het ontbijt na je cardiotripje eet gaat gebruiken om de verloren calorieen meteen te gaan verbranden of weet ik veel ..om te zetten in vet. Dan wordt het weer niet voor de verdere dag gebruikt en kun je net zo goed niet cardio'en en minder eten.
Als je eerst cardio doet en daarna een surplus aan energie opneemt dan vervalt het tekort van energie dat je eerst had veroorzaakt en zal het op lange termijn niets veranderen aan je totaalgewicht. Zoals gezegd kan dit wel vetopslag verminderen. Dus je wint ieg geen vet % meer bij, wat toch ook een hele prestatie is.

Als je cardio gaat doen op nuchtere maag tijdens de bulk kan je toch gewoon een zigzag-effect krijgen.
Je lichaam kan geen klokkijken. Dus als je 's ochtends op nuchtere maag gaat cardio-en zul je (gedeeltelijk) lichaamsvet vetbranden.

Stel je staat om 8u op.
Je doet een halfuur cardio, waarmee je 400 kcal verbrand.
Om 8u30 eet je 350 kcal. Je volgende maaltijd is om 11u.
Tot 11u heb je dan (meer dan) 400 kcal verbrand, terwijl je er 350 binnen hebt gekregen. Je zit dan dus (meer dan) 50 kcal onder onderhoud. Omdat je lichaam niet kan klokkijken, gelden deze 3u (tussen 8u-11u) dus als een cut. (Weet je lichaam toch niet dat je daarna gaat bulken)

Als jij vervolgens de rest van de dag gaat bulken. Heb je dus op diezelfde dag gecut en gebulkt en ben je gewoon aan het zigzaggen. Zigzaggen is op lange termijn niet ideaal.

-----
(corrigeer me als het niet waar is)

But even at 60-70% of max heart rate, the benefits go beyond just fat-burning. Your body will build new capillaries (fine small blood vessels that transport oxygen and nutrients to the muscle fibers) and your heart and lungs will work more efficiently. Those benefits are important to optimize muscle growth. Your body will not build up more muscles if your cardiovascular system is unable to supply those muscles with oxygen and nutrients. I don't do cardio only precontest; I do it year-round. Every morning, I do power walking on the treadmill for one hour on an empty stomach. I am proud to say that I have a resting heartrate from 40 beats per minute, which is the resting heart rate a marathon runner would have.

Dit stukje komt van Schlierkamp zijn site. Lees ik het nou goed dat ie ook in de bulk op een lege maag cardio doet ???

@partysander, zig zaggen werkt op termijn van dagen, maar zelfs dan zal het resultaat tegenvallen en is het beter lange perioden bulk/relatief korte periode cut. Het lichaam is "te slim" om te foppen en even vet te verliezen en even later al spiermassa te winnen.
@mugje uit dat stuk maak ik op dat hij het doet om gezondheidsredenen en hart/conditie.
Veel last van spierverlies heeft ie natuurlijk niet met al die as.

theRb zei:
Ik groei nog altijd Kale.
Dope heb ik niet nodig, het scheelt dat ik ook aanleg heb, hebben ze me verteld. Ik doe alles rustig aan en bouw rustig op, als ik een maand niet train, zoals laatst i.v.m. verhuizing dan merk ik niet dat ik kracht verlies of snel mijn massa verlies. Ik ben ook absoluut tegen dope!!

DOPE SUCKS, DOPE IS VOOR LOSERS!

Tja en ik type wat sneller ik lette ook niet helemaal op :cool:
Ik train cardio ook puur op gevoel. Je kan als je je wat minder voelt nooit 100% geven. Dus doe je het wat rustiger aan.

Pfff wat een ongelofelijke mong**l ben jij zeg :rolleyes:

Ik denk dat het meeste al gezegt is in dit topic. Wat ik echter nog een nadeel vind van cardio op nuchtere maag is het vroeger op moeten staan. Ik heb sowieso al moeite om 7 uur slaap per nacht te krijgen dus 3 kwartier eerder op voor cardio kan ik me echt niet permiteren.

HIIT cardio en UD2.0 tijdens bulk zullen zeker helpen, mits goed uitgevoerd. Heb zelf UD2.0 tijdens cutten gevolgd en voor mij was dat de meest effectieve manier van diëten. De bulk-variant heb ik nog niet geprobeerd. HIIT cardio zorgt voor een betere partitie, dus het overschot aan cals gaat meer naar spiercellen/minder naar vetcellen. Ik zou op je rustdagen HIIT cardio doen en eens kijken wat voor impact dat heeft. Sowieso op junkdagen HIIT cardio of vlak voor het vreetfestijn een zware workout (fullbody of benen).

kingnbajam zei:
HIIT cardio en UD2.0 tijdens bulk zullen zeker helpen, mits goed uitgevoerd. Heb zelf UD2.0 tijdens cutten gevolgd en voor mij was dat de meest effectieve manier van diëten. De bulk-variant heb ik nog niet geprobeerd. HIIT cardio zorgt voor een betere partitie, dus het overschot aan cals gaat meer naar spiercellen/minder naar vetcellen. Ik zou op je rustdagen HIIT cardio doen en eens kijken wat voor impact dat heeft. Sowieso op junkdagen HIIT cardio of vlak voor het vreetfestijn een zware workout (fullbody of benen).
Heb je wat resultaten in cijfers oid van je UD 2.0 cut? Wil het zelf ook gaan gebruiken namelijk :) Lijkt me ook zeeeer effectief.

perfecte methode in de bulk

Je kunt op meerdere manieren vet verbranden. Met een lage hartslag zeg maar max 60% van de max heeft je lichaam de tijd om vet om te zetten om energie te leveren. Je verbrand weinig calorieen maar een groot gedeelte daarvan (plus minus 90procent) daarvan is vet. Als je een hoge hartsalg hebt (85) procent van de max dan verbrand je in een veel kortere tijd meer calorieen alleen een groot gedeelte daarvan is suiker. Die suikers heb je nodig voor je training!!!!

Je kunt dus perfect voor je ontbijt met een lage hartslag cardioen en tijdens dat je dat doet reservevet verbruiken zonder je suikervoorraad in de spieren te gebruiken. Als je dan de rest van de dag veel eet en bijvoorbeeld 500 calorieen te veel eet (voor de bulk) dan zul je die gebruiken voor spieropbouw en niet om je vetvoorraad aan te vullen.

Groeten En keep pumping

g-men zei:
Met een lage hartslag zeg maar max 60% van de max heeft je lichaam de tijd om vet om te zetten om energie te leveren. Je verbrand weinig calorieen maar een groot gedeelte daarvan (plus minus 90procent) daarvan is vet.

Bron?

(kan iemand reageren of bovenstaande post in de praktijk ook zo werkt, zou wel ideale vetverbranding in bulk zijn)

je lichaam verbruikt idd. voornamelijk vetten als energiebron bij lage intensiteit, maar bij een calorisch overschot ga je ook weer vetten opslaan. dus droog worden en groeien tegelijk gaat in principe gewoon niet.

op nuchtere maag is een groot nadeel dat je na een nacht vrij katabool bent, terwijl je prima kunt ontbijten en dan je cardio doen. verbruik je op dat moment geen vetten als energiebron, maar je kh, maar ga je daarna alsnog over op vetverbranding.

Terug
Naar boven