- Waardering
- 413
- Lengte
- 1m69
- Massa
- 95kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Darkman zei:gok ik erop dat dit idd zo is, hoe verklaar je bij mensen die schoon eten etc ( een niet alt e groot overschot, hun vet percentage toch kan dalen terwijl zij aankomen aan spiermassa .
Als je vetmassa (massa he dus niet het vet%) hetzelfde blijft en je spiermassa neemt toe daalt in het geheel gezien je vet%, niet omdat je vet kwijt raakt maar omdat je spiermassa toeneemt terwijl je vetmassa gelijk blijftKaLe zei:
Zegt wieKaLe zei:Je vet% kan bij bulken niet gelijk blijven (helaas), zelfs niet bij ecto's. Je kunt de stijging wel minimaal houden door zo schoon mogelijk te bulken.
Zolang je niet denkt dat je hiermee kan cutten en bulken tegelijk is het best. Je kan de basisregel van energiebalans niet foppen. Het lichaam houdt geen rekening met de energiebronnen die gebruikt worden om een energiebalans te zoeken. Als je binnen een periode van 24 uur 4000 kcal eet, en er 800 verbrand waarvan er door die ochtend cardio op nuchtere maag 500 uit vet komen, dan heb je nog altijd maar een deel van het teveel aan energie verbrand. Eet je daarna binnen diezelfde 24u op zo een manier dat er een energieoverschot is voor de rest van je dagelijkse activiteiten, stel dat dit 2000 kcal zijn, dan heb je nog een overschot van 1200 kcal die ergens naartoe moeten. En een deel daarvan zal opgeslagen worden als reserve IE lichaamsvet. Hoe groot dat deel is hangt af van de verdeling vetten/koolhydraten/eiwitten.KaLe zei:ja dat klopt ook.
maar door op nuchtere maag te gaan cardioen, verbrand je meteen vet. Op nuchtere maag bedoel ik dan wel met een wheyshake achter de kiezen, anders word je te katabool.
Dit was mijn idee erachter.
Gorilla-Man zei:Precies uitrekenen kan ook niet, je zal of niet optimaal groeien of vet aanzetten, als je kiest voor niet optimaal groeien (heel klein overschot en weinig vet) zal later vet weg trainen niet nodig zijn en zal je constant behoorlijk droog zijn, dat vind ik persoonlijk een aantrekkelijkere keus. Maar das het mooie aan bodybuilding; iedereen kan het op zijn eigen manier doen![]()
De energie voor spieropbouw komt niet van lichaamseigen vetten. Die energie komt uiteraard van vetten en koolhydraten uit de voeding.Muis zei:Dus zou je kunnen zeggen dat je wel kcal verbruikt maar het is voornamelijk vet.
en vet is als het ware toch al "verloren energie" aangezien dat zich tijdens de bulk alleen maar opbouwd.
er zal dus geen energie verloren gaan die is bedoeld voor spieropbouw?
of wordt de energie voor spieropbouw ook deels uit je lichaamsvet gehaald?
TylW zei:Zolang je niet denkt dat je hiermee kan cutten en bulken tegelijk is het best. .
Dus je kan nooit lichaamsgewicht kwijt te geraken als je tegelijkertijd zwaarder wil worden.
Zoals ik al zei, cardio tijdens bulk heeft wel een nut en dat is het beperken van vetopslag.
TylW zei:. De energie die dan uit lichaamsvet komt wordt gebruikt om spieren te doen functioneren, herstellen.