MuscleMeat

Cardio op rustdagen

Mason

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
83kg
Vetpercentage
25%
Hoi,

Kan het goed uitkomen om cardio ook op rustdagen te doen tijdens cutten? Ik doe nu 2-3 dagen krachttraining en hierna ongeveer 45 minuten cardio. Zal dit niet voor spierverlies zorgen? Ik wil binnenkort weer beginnen met voetbal dus moet ik ook conditie opbouwen. Mijn schema zou dan er dan zo uitzien:

Ma: krachttraining + 45 minuten cardio
Di: 45 minuten cardio
Wo: krachttraining + 45 minuten cardio
Do: Rust
Vrij: krachttraining + 45 minuten cardio
Za: 45 minuten cardio
Zo: Rust

Alleen donderdag kan ik niet i.v.m school.

ja is prima hoor. Voor vetverlies beste voor je ontbijt gaan hardlopen

Als je te lang doorgaat met cardio na je KT dan kan het zo zijn dat je lichaam spieren als brandstof gaat gebruiken, maar dat gebeurd alleen als je te lang doorgaat dus zo''n 50/60min of langer als het goed is.

• Topic Starter Topic Starter
45 minuten is voor mij genoeg. En ja ik was van plan om het s'morgens te doen voor mijn ontbijt. En is het verstandig om op gras hard te lopen? Ook heb ik in de sticky's gelezen dat je een calorieverschil maken met cardio. Zo veel als je kan staat er (Cutten: Hoe begin ik? is de topic's naam)

Edit: En dan gewoon op een rustige tempo lopen?

Laatst bewerkt:
45 minuten is voor mij genoeg. En ja ik was van plan om het s'morgens te doen voor mijn ontbijt. En is het verstandig om op gras hard te lopen?

Mwa ligt aan wat voor gras. Is het een veldje waar men voetbald dan kan het wel. Is het een park dan raad ik het af ivm kuilen enzo.

Liefst doe ik op het asfalt.

Als je te lang doorgaat met cardio na je KT dan kan het zo zijn dat je lichaam spieren als brandstof gaat gebruiken, maar dat gebeurd alleen als je te lang doorgaat dus zo''n 50/60min of langer als het goed is.
Verbrand je zo snel spier? Ik ben het laatste anderhalf jaar 10kg bijgekomen,van 74 naar (nu) 85.. En ik ben al die tijd cardio blijven doen. 3 maal per week loop ik 1,5 uur,zo een 15 km.. Feed the need zou ik zeggen;)

• Topic Starter Topic Starter
Mwa ligt aan wat voor gras. Is het een veldje waar men voetbald dan kan het wel. Is het een park dan raad ik het af ivm kuilen enzo.

Liefst doe ik op het asfalt.

Ja het is op een voetbalveld. Ik zou het ook wel op asfalt willen doen maar dit is gewoon erg dicht bij huis:).

Gewoon goede hardloop schoenen kopen en op asfalt lopen, doe ik ook.

Terug
Naar boven