MuscleMeat

Caseine en Insuline

zoals hierboven is gezegd door JW, Galen brengt het een beetje als een botte boer terwijl jij oprecht geïntereseerd bent en meer te weten wil komen maar hij heeft geen tijd om zich bij alle dingen zich te moeten verantwoorden met achtergrond informatie. Wat jij aankaart is in zijn oogpunt denk ik pure onzin waar die geen zin in heeft dit met wetenschappelijke literatuur te moeten verantwoorden. Zou het dus niet persoonlijk opvatten
Botte visboer.

Helemaal prima hoor. Ben gewoon geïnteresseerd in de mogelijke voordelen van fasten op fat loss (en diabetes), maar het belangrijkste blijft natuurlijk calories in vs. calories out. De discussie die op gang werd gebracht vond ik daarom wel leerzaam.
Dat is eigenlijk wat ik zei alleen ben ik geen DBB'er van formaat (letterlijk) naar wiens posts men waarde acht;)
Ik doelde niet op diens (aantal) posts, maar op zijn publicaties en kennis, die hij meerdere malen op dit forum ten toon heeft gespreid. Post count zegt echt helemaal niks hoor, kijk maar naar mij! :D

En oja, pick your battles. @Galen zit beter in deze materie dan ik of ik durf redelijk zeker te stellen elk ander forum lid. Ik verveel me vandaag genoeg en heb deze shit paraat om erop in te gaan, maar ik zou zelf ook geen zin hebben om achtergrond informatie te zoeken over fysiologische concepten waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat ze onzin zijn, puur om mn gelijk te halen.
Heb je trouwens een korte samenvatting van die vid hierboven? totaal geen zin om er een half uur aan te besteden, maar Fung valt volgens mij een beetje in het Lustig straatje

Als iemand beweert dat iets onzin is, of dingen een "emmer stront" noemt, ben ik opzich wel benieuwd naar hoe het dan wèl in elkaar zit. Zeker als Galen dit zegt.
Om dan vervolgens te beweren dat het geen zin heeft om uit te leggen omdat "hij het toch niet snapt" en vervolgens een wedstrijdje gaat doen wie de meeste papers heeft....?

Bah.

Put your money where your mouth is en gedraag je eigen niet als een pretentieus universitair kutkind :)

26a573c0c2f7871d0027127f6f618394.gif

Als iemand beweert dat iets onzin is, of dingen een "emmer stront" noemt, ben ik opzich wel benieuwd naar hoe het dan wèl in elkaar zit. Zeker als Galen dit zegt.
Om dan vervolgens te beweren dat het geen zin heeft om uit te leggen omdat "hij het toch niet snapt" en vervolgens een wedstrijdje gaat doen wie de meeste papers heeft....?

Bah.

Put your money where your mouth is en gedraag je eigen niet als een pretentieus universitair kutkind :)
Ja, ik voel mij zeer geroepen om mijn tijd te verdoen aan dit soort onzin. Je kunt ook zelf er wat moeite in steken en wat papers lezen. Over gewichtsverlies heb ik toevallig een artikel geschreven waar je kan lezen hoe het zit: De wetenschap achter gewichtsverlies - PeterBond.nl
Het hele woordje insuline heb ik daar niet voor nodig gehad in relatie tot vetverlies.

Paper over de koolhydraatinsulinehypothese: A review of the carbohydrate-insulin model of obesity. - PubMed - NCBI

Je wilt simpelweg niet écht weten hoe het zit, anders had je deze paper, en veel andere, allang gelezen en Fung ook hardop uitgelachen om zijn onzin.

Om dan vervolgens te beweren dat het geen zin heeft om uit te leggen omdat "hij het toch niet snapt"
Waar heb ik dat gezegd? Citeer die post maar eens.

en vervolgens een wedstrijdje gaat doen wie de meeste papers heeft....?
Waar doe ik een wedstrijdje? Vito komt zelf aan met dat Fung een 'background in research' heeft, waar ik alleen maar hard om kan lachen omdat zelfs IK meer papers heb dan hem. Dan heb je GEEN background in research.

Laatst bewerkt:
Het is niet een wedstrijdje he Galen. ;) Struikel niet over dat punt aub..

Verder een goede inhoudelijke post, dat had ook al eerder gekund he? Eens met @Biomek verder.

@Galen : ik heb je wel al vaker in een topic rond de pot zien draaien. Allicht heb je geen zin om overal gedetailleerd uiteen te zetten hoe de vork aan de steel zit en dat begrijp ik helemaal. Reageer dan gewoon niet ipv kat en muis te spelen.

Dat kat-muis spelen kost je ook energie, dus kan je het toch meteen uitleggen zodat leden er iets van kunnen leren.

Nou, je doet maar wat je lekker vindt.

• Topic Starter Topic Starter
Leeft dit topic nog steeds?:o

:popcorn2:

bullshit-asymmety-principle.jpg

Het is niet een wedstrijdje he Galen. ;) Struikel niet over dat punt aub..

Verder een goede inhoudelijke post, dat had ook al eerder gekund he? Eens met @Biomek verder.
Als je 10 seconden op PubMed had gezocht was je ook klaar geweest.

@Galen : ik heb je wel al vaker in een topic rond de pot zien draaien. Allicht heb je geen zin om overal gedetailleerd uiteen te zetten hoe de vork aan de steel zit en dat begrijp ik helemaal. Reageer dan gewoon niet ipv kat en muis te spelen.

Dat kat-muis spelen kost je ook energie, dus kan je het toch meteen uitleggen zodat leden er iets van kunnen leren.

Nou, je doet maar wat je lekker vindt.
Als ik niet had gereageerd wist misschien nog steeds niemand dat Fung een mong**l is.

Jij hebt al laten zien mijn links überhaupt niet aan te klikken of te lezen op PubMed, dus waarom zou ik jou nog serieus nemen, laat staan zelf jouw 'weerleggingen' gaan opzoeken?

En een arts en onderzoeker met een iets andere kijk wegzetten als 'mong**l' .... erg volwassen hoor. Mag ik vragen waar je gestudeerd hebt?

Researchers zoals jij verpesten het voor de rest. Lekker superieur met je papers hoor, gefeliciteerd. Leuk plaatje ook, lekker makkelijk weer.

Conclusions
Both intermittent and continuous energy restriction resulted in similar weight loss, maintenance and improvements in cardiovascular risk factors after one year. However, feelings of hunger may be more pronounced during intermittent energy restriction.
Precies waarom ik fast momenteel tijdens de cut en beperkte calorieën. Calorie deficit + IF en zware training, dat is mijn aanpak.

Omdat je meer uitgesproken honger wilt? Waarschijnlijk vast je overigens op een andere wijze dan in deze studie.
May be more pronounced, wel lezen he.

Dat hangt van je protocol af inderdaad, ik merk juist nauwelijks honger en moet oppassen dat ik niet vergeet te eten. Ik fast doordeweeks van 20u tot 16u de volgende dag.

Honger heeft iedereen tijdens een cut, dat ligt gewoon aan het energietekort. Door IF kan je meer eten in korte tijd. Daar ligt de kracht van het fasten. Maar ieder heeft zijn eigen voorkeuren uiteraard.

Terug
Naar boven