XXL Nutrition

Caseine en Insuline

Bezoekers in dit topic

The Admiral

Natte Ecto
Elite Member
Foto Contest
Lid geworden
28 apr 2017
Berichten
807
Waardering
1.759
Lengte
1m97
Massa
125kg
Ik had even een vraagje over het volgende en uit onderzoek kan ik nog niks vinden.
Als ik bij mijn ontbijt een caseine shake neem stijgt mijn insuline niveau, alleen daalt deze net zo snel vergeleken met whey? Aangezien caseine veel trager wordt afgebroken. Mij lijkt dat het niks uitmaakt toch?

Ik vraag me dit af omdat ik straks bij het cutten Yohimbine ga nemen en dit het beste werkt op een laag insuline niveau.
 
Eiwit heeft niet een significante invloed op je insuline, en een onderscheid tussen soorten eiwit (caseïne of whey) nog minder denk ik. Wat wel een grote invloed heeft zijn carbs en suikers, daar moet je mee op letten. Vetten heeft bovendien het minste effect op je insuline-niveau.

Ik zou het trouwens omdraaien, neem in de ochtend whey en voor je gaat slapen caseïne (of kwark/yoghurt). Langzamere afgifte van eiwitten gedurende de nachtrust heeft goede invloed op spierherstel.

Wat is trouwens de reden dat je (enigszins gevaarlijke) dingen als Yohimbine gaat gebruiken? Is een calorie-tekort niet genoeg?
 
Eiwit heeft niet een significante invloed op je insuline, en een onderscheid tussen soorten eiwit (caseïne of whey) nog minder denk ik. Wat wel een grote invloed heeft zijn carbs en suikers, daar moet je mee op letten. Vetten heeft bovendien het minste effect op je insuline-niveau.

Ik zou het trouwens omdraaien, neem in de ochtend whey en voor je gaat slapen caseïne (of kwark/yoghurt). Langzamere afgifte van eiwitten gedurende de nachtrust heeft goede invloed op spierherstel.

Wat is trouwens de reden dat je (enigszins gevaarlijke) dingen als Yohimbine gaat gebruiken? Is een calorie-tekort niet genoeg?

Uit het Topic van Jwdoetookmee begrijp ik anders wel dat eiwit wel degelijk voor een insuline spike zorgt. Sticky - Metabolisme: aankomen en afvallen
Ik neem voor het slapen gaan altijd caseine, maar neem het tegenwoordig 's ochtends ook, vandaar de vraag.

Yohimbine heb ik in de vorige cut ook gebruikt en goed resultaat mee behaald. Ik heb me gewoon aan de aanbevolen dosis gehouden (0.2mg/kg bodyweight).
 
Ja het heeft zeker invloed, elk eten wat je binnenkrijgt heeft een stijging van je bloedsuikerspiegel en insuline tot gevolg om dat vervolgens op te nemen in de lever, spierweefsel of als vet op te slaan. Wat ik probeer te zeggen is dat het niet zoveel uitmaakt als je denkt, zeker niet in tegen stelling tot de inname van (veel) koolhydraten.
 
Okee thnx!
Zal vanavond als ik wat meer tijd heb google scholar en science direct nog eens doorspitten.
 
Okee thnx!
Zal vanavond als ik wat meer tijd heb google scholar en science direct nog eens doorspitten.
Daarnaast vind ik de insuline-hypothese bij natty lifters maar zeer van beperkte waarde. Als jij minder eet dan je nodig hebt (maintenance), zul je afvallen. Of je nou incidentelijk ergens in de dag een flinke spike in insuline hebt, gaat dan echt geen verschil maken hoor.
 
Daarnaast vind ik de insuline-hypothese bij natty lifters maar zeer van beperkte waarde. Als jij minder eet dan je nodig hebt (maintenance), zul je afvallen. Of je nou incidentelijk ergens in de dag een flinke spike in insuline hebt, gaat dan echt geen verschil maken hoor.
Klopt, ik vroeg het me ook meer af in betrekking tot de yohimbine.
 
Klopt, ik vroeg het me ook meer af in betrekking tot de yohimbine.
Ja oké, prima ;). Maar besef je wel: ook dat gaat niet het verschil maken, misschien als je single digit bodyfat bereikt en al je andere resources uitgeput zijn.
 
Ik had even een vraagje over het volgende en uit onderzoek kan ik nog niks vinden.
Als ik bij mijn ontbijt een caseine shake neem stijgt mijn insuline niveau, alleen daalt deze net zo snel vergeleken met whey? Aangezien caseine veel trager wordt afgebroken. Mij lijkt dat het niks uitmaakt toch?

Ik vraag me dit af omdat ik straks bij het cutten Yohimbine ga nemen en dit het beste werkt op een laag insuline niveau.
Met casseine zal hij wellicht wat langzamer dalen, maar ligt ook aan wat je nog meer bij je ontbijt neemt. Also, kan je mij even privebericht sturen waar je je yohimbine vandaan hebt? (Als dat is toegestaan, of mag dat hiervan niet besproken worden?)
 
Met casseine zal hij wellicht wat langzamer dalen, maar ligt ook aan wat je nog meer bij je ontbijt neemt. Also, kan je mij even privebericht sturen waar je je yohimbine vandaan hebt? (Als dat is toegestaan, of mag dat hiervan niet besproken worden?)
Stuur je wel een bericht via insta.
 
De grote Duitse webshop met de ‘goede’ pre-workouts heeft ook Yohimbine hcl.
 
In de ochtend bij het wakker worden stijgt sowieso de bloedsuikerwaarde. Met dank aan oa. cortisol. Zelfs van een glas water drinken na het opstaan kan je dus denken dat die omhoog gaat.
 
In de ochtend bij het wakker worden stijgt sowieso de bloedsuikerwaarde. Met dank aan oa. cortisol. Zelfs van een glas water drinken na het opstaan kan je dus denken dat die omhoog gaat.
Juist, daarom is vasten gedurende de ochtendperiode ook een goed idee (als je wil afvallen dan). Water, thee en koffie, niks anders (de leangains-approach). Als je moeite hebt om spieren te gainen, dan gaat dit uiteraard niet op. :thumb:
 
Juist, daarom is vasten gedurende de ochtendperiode ook een goed idee (als je wil afvallen dan). Water, thee en koffie, niks anders (de leangains-approach). Als je moeite hebt om spieren te gainen, dan gaat dit uiteraard niet op. :thumb:
Ik heb daar zelf als diabetes patiënt goede resultaten mee behaald idd. Tussen 12.00 - 20.00 alle benodigde kcal binneharken verdeeld over drie maaltijden.
 
Ik heb daar zelf als diabetes patiënt goede resultaten mee behaald idd. Tussen 12.00 - 20.00 alle benodigde kcal binneharken verdeeld over drie maaltijden.

Erg slimme man, pionier op het gebied van levensinterventie dmv fasten bij type 2 diabetes. Uiteraard is een calorietekort net zo belangrijk in die gevallen.
 
Erg slimme man, pionier op het gebied van levensinterventie dmv fasten bij type 2 diabetes. Uiteraard is een calorietekort net zo belangrijk in die gevallen.
Dat geloof ik graag. Ik ben helaas type 1 - insuline afhankelijk. Gezonder voedsel, minder stress, meer bewegen en structuur zorgen voor een significant verschil in de hoeveelheid insuline injecteren. Zelfs het weer, koud/ warmer, is van invloed. Wanneer ik in een warmer klimaat ben kan dat tot 50% minder hoeven injecteren schelen, oke de mate van stress speelt dan ook mee maar dat is nauwelijks meetbaar.
 
Dat geloof ik graag. Ik ben helaas type 1 - insuline afhankelijk. Gezonder voedsel, minder stress, meer bewegen en structuur zorgen voor een significant verschil in de hoeveelheid insuline injecteren. Zelfs het weer, koud/ warmer, is van invloed.
Dat wist ik niet, succes man! Goed dat je er serieus aan werkt.
 
Komt er dan ooit een moment dat je niet meer afhankelijk bent van (externe) insuline? Stel je lichaamsgewicht en vetpercentage is omlaag, meer lean body mass, je metabolisme hoger en bent verder gezonder, alles door voeding en sporten. Of moet je dat blijven injecteren?
 
Komt er dan ooit een moment dat je niet meer afhankelijk bent van (externe) insuline? Stel je lichaamsgewicht en vetpercentage is omlaag, meer lean body mass, je metabolisme hoger en bent verder gezonder, alles door voeding en sporten. Of moet je dat blijven injecteren?
Injectie blijft noodzakelijk. Mijn alvleesklier doet onvoldoende produceren. De factoren die je opnoemt hebben wel degelijk invloed, maar er blijft een basis nodig. Ik sta wel goed ingesteld, mijn internist grapt weleens beter dan een niet diabetes patiënt. Net grofweg uitgerekend dat ik in de afgelopen 10 jaar minstens een keer of 15.000 getest heb op mijn bloedsuikerwaarde. Daardoor leer je wel inschatten hoe en wat, en het viel mij dus ook op van dat omhoog gaan (gerust een piek) van de glucosewaarde in de ochtend. Zat eerst te denken aan mijn ontbijt etc maar na diverse aanpassingen bleef het. Internist gaf daar de verklaring voor (hormonen zogezegd). Wat niet wilt zeggen dat het een het ander uitsluit, om terug te komen op topic.
 
Back
Naar boven