MuscleMeat

CD writer errors??

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Snap er niets van maar krijg telkens bijna op het einde van het branden van een cd rom deze boodschap "Write error" "Could not burn Endtrack" oid

Heb zo al 4 cd verprutst :mad:

Wat kan dit zijn? Cd writer is nog niet zo oud en aan de files ligt het niet want heb al verschillende geprobeerd en ben zeker dat ze niet allemaal corrupt kunnen zijn.

Volgens mij zijn je schijfjes niet helemaal compatible met je drive. Kijk of je een nieuwe firmware kan vinden en of die nieuwe firmware wel jouw schijfjes ondersteunt.

brand je met nero?

Het gekke is dat ik dat laast met nero had { verder nooit problemen mee gehad}
Ik heb toen die cd gebrand met windows mediaplayer en dat deed ie wel perfect.

Heb je andere cdtjes?
Want soms kan het daar ook aan liggen, misschien een slechte partij.

file niet te groot voor de cd?

Ik heb dat ook gehad. Liep elke keer vast op 98% ofzo. Nadat ik 1 of ander anti spiware programma geïnstalleerd had deed hij het gewoon weer.

Ligt eraan welk programma je gebruikt ;)

Yzord zei:
Ligt eraan welk programma je gebruikt ;)

6 programma's die ik gebruik en ken geven meldingen als je cd of dvd niet toereikend is voor hetgeen wat je wil branden.

Weet niet welk programma T gebruikt, maar weet wel dat Nero 7 zwaar ruk is en je beter kan branden met de 6.6 versie. Nero 7 is bloatware en bij DVD's branden heb je veel skippende DVD's. Zitten nog veel meer bugs in, mijden dus.

EricR zei:
6 programma's die ik gebruik en ken geven meldingen als je cd of dvd niet toereikend is voor hetgeen wat je wil branden.

Weet niet welk programma T gebruikt, maar weet wel dat Nero 7 zwaar ruk is en je beter kan branden met de 6.6 versie. Nero 7 is bloatware en bij DVD's branden heb je veel skippende DVD's. Zitten nog veel meer bugs in, mijden dus.

onzin, ik heb al veel dvd's gebrand met nero 7 en allemaal gescant met kprobe daarna..allemaal perfect.
ok , dvddecrypter is beter maar nero 7 voldoet prima.

als je dvd's skippen heb je waarchijnlijk geen goede combinatie van brander/firmware/media.

probeer eerst op een RW :D

• Topic Starter Topic Starter
De software is Nero 5.5.10.9

De schijfje zijn gewoon nieuwe Sony cd-r 700mb

Heb geen spyware erop staan, vroeger brandde deze brander wel op deze schijfjes, sinds kort krijg ik alleen errors.

brand je met TAO (track at once) of DAO (disc at once)?
probeer eens DAO

Muis zei:
onzin, ik heb al veel dvd's gebrand met nero 7 en allemaal gescant met kprobe daarna..allemaal perfect.
ok , dvddecrypter is beter maar nero 7 voldoet prima.

als je dvd's skippen heb je waarchijnlijk geen goede combinatie van brander/firmware/media.

Check dan eerst even de algemene opinie wereldwijd over Nero 7, meeste brand authority sites zijn niet echt te spreken over bloatware 7. Vorige versies zijn gewoon lichter en beter,die raad ik dan ook aan om te gebruiken.

probeer eens een ander merk cd's..

• Topic Starter Topic Starter
Vreemde is dat dit merk vroeger wel werkte, met dezelfde instellingen, ik begin te vermoeden dat de writer om zeep is :(

EricR zei:
Check dan eerst even de algemene opinie wereldwijd over Nero 7, meeste brand authority sites zijn niet echt te spreken over bloatware 7. Vorige versies zijn gewoon lichter en beter,die raad ik dan ook aan om te gebruiken.

al die bloat-features hoef je niet te installeren hoor, kan je voor kiezen.
nero 7 neemt bij mij 45 meg in beslag en 28 meg geheugen ...
en de brand-resultaten zijn bij mij echt gewoon goed.

bloatware betekend toch niet dat ie ook slecht brandt?

kan je anders ff een linkje passen naar een zogenaamde "brand authority site" ben nu wel nieuwsgierig.

(sorry voor de off-topic meuk)

Big_T zei:
Vreemde is dat dit merk vroeger wel werkte, met dezelfde instellingen, ik begin te vermoeden dat de writer om zeep is :(

firmware update'tje geprobeerd?

DAO/TAO niets geholpen?

IDE op ultra DMA?

nero deinstalleren (+register cleanen) en herinstalleren?

Terug
Naar boven