Fitness Seller

CDA, PvdA en ChristenUnie met elkaar verder: word de komende regering een succes?

Peiling Peiling Word de komende regering een succes?

• Ja, eindelijk eens een goede coalitie

Stemmen: 2 6,9%
  • Nee, maar het is ieg beter als de vorige

Stemmen: 9 31,0%
  • Nederland gaat naar de klote

Stemmen: 18 62,1%

• Totaal stemmers
    29

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
DEN HAAG - Het CDA, PvdA en de ChristenUnie gaan verder met elkaar onderhandelen over de vorming van een nieuw kabinet. Dat heeft CDA-leider Jan Peter Balkenende maandag gezegd na ruim 4,5 uur overleg tussen de partijen en informateur Rein Jan Hoekstra.

Alle drie de partijen hebben hem aangegeven dat zij serieus met elkaar in gesprek willen. Hoekstra gaat maandagavond naar de koningin om zijn eindverslag in te dienen. Zijn taak zit er dan op. Daarna moeten nieuwe informateurs benoemd worden.

Vreemdelingenbeleid

PvdA-leider Wouter Bos zei na afloop van het gesprek dat hij nog lang niet voldoende beweging bij het CDA ziet om nieuw beleid in te zetten. Maar daarvoor zijn volgens hem juist onderhandelingen nodig. De PvdA zal inzetten op veranderingen in de zorg, de inkomensverdeling en het vreemdelingenbeleid.

Of de poging tot een nieuw kabinet zal slagen, zal volgens Bos nog moeten blijken. Hij maakte duidelijk dat er ook met de ChristenUnie grote verschillen zijn, zoals de euthanasiewetgeving, het homohuwelijk en abortus.

"De Nederlandse wetgeving zien wij als een grote verworvenheid", zei Bos, die aangaf dat de ChristenUnie heel goed het PvdA-standpunt kent.

Programmatisch

Fractievoorzitter Andre Rouvoet van de ChristenUnie toonde zich vooral blij dat de bereidheid tot onderhandelen er bij alledrie de partijen is. Volgens hem betekent dat dat de partijen ook bij moeilijke punten willen zoeken om het programmatisch eens te worden.

Tempo

Het CDA heeft volgens ingewijden de wens op tafel gelegd dat één informateur de onderhandelingen zou moeten leiden. Volgens CDA-leider Jan Peter Balkenende is dat beter voor het tempo en de slagvaardigheid van de onderhandelingen. Als de PvdA echter ook een informateur wil, dan is het logisch dat de ChristenUnie ook een eigen informateur neemt.

Bron

Naar de klote. Zondag de winkels weer dicht, je oma moet blijven kwijlen tot de dood, blowen thuis wordt verboden, homohuwelijken worden ontbonden, een ongelukje met nken kan niet meer. Het paradijs is nakende!

:roflol:

vergeet het verplichte bijbel lezen elke dag niet he

Alles beter dan SP ;)

3e optie natuurlijk

Zo, dat belooft!

Komt allemaal wel goed.

Nederland is al naar de klote en hoog tijd voor een 2 partijen stelsel.

ik heb geen idee.

Zolang de scheiding tussen kerk en staat blijft, vind ik het prima, laat ze in godsnaam zorgen dat dit keer de 4 jaar wel wordt volgemaakt. Ik denk dat het opbouwen van vetrouwen in de politiek momenteel erg belangrijk is.

Ik denk dat het een vrij neutrale regering wordt, zonder veel verrassende of ingrijpende beleidswijzigingen. Als ze teveel gaan hameren om zondagsrust en euthanasie kost dat ze veel stemmen van de mensen die niet echt gristelijk zijn maar op ze stemden bij gebrek aan beter.

Naar de klote. Zondag de winkels weer dicht, je oma moet blijven kwijlen tot de dood, blowen thuis wordt verboden, homohuwelijken worden ontbonden, een ongelukje met nken kan niet meer. Het paradijs is nakende!

Dit is ook hetgeen ik vrees met dit soort enge partijen.

Eng omdat deze partijen hun geloof in een sprookjeswereld nu ook aan mij gana opleggen. En ik kan er geen ene fl**ker tegen doen.

Thanks @ iedereen dit het nodig vond CDA te stemmen. :thumbdown:

ik heb geen idee.

Zolang de scheiding tussen kerk en staat blijft, vind ik het prima, laat ze in godsnaam zorgen dat dit keer de 4 jaar wel wordt volgemaakt. Ik denk dat het opbouwen van vetrouwen in de politiek momenteel erg belangrijk is.

Die is er toch niet als een partij standpunten uitdraagt op basis van religieuze gronden?

optie 4,
kabbel kabbel

Die is er toch niet als een partij standpunten uitdraagt op basis van religieuze gronden?

dat klopt en dat is het leipe....

de euthenasie wetgeving terugdraaien bijv. ZUM KOTZEN...
Laat die lui maar lekker creperen, als ik het genoeg vind, wil ik er iig op een goede manier een eind aan kunnen maken. (waar je overigens ook nog wel schrikverhalen van hoort agv onkunde van artsen, maar dat terzijde)

maar ik ga niet bij voorbaat roepen dat het helemaal fout zal gaan.

Ik zeg back to the sixties, en de CU zorgt ervoor dat JP binnen no time weer in een demissionair kabinet terecht komt.

Word denk ik wel een goede coalitie, sp leek me wel beter denk ik. Christenuni 'r plannetjes worden toch niet waar gemaakt, het programma van christenunie heeft wel onderwerpen die wel bespreekbaar moet worden in zo'n kamer. Iedereen roept dat euthenasie moet kunnen, maar er word heel veel misbruik van gemaakt.. denk bijvoorbeeld is aan een rijke moeder die in het ziekenhuis ligt en je praat haar net zo ver dat ze voor euthenasie is en uiteindelijk erf jij haar geld. Nu christenunie dat bespreekbaar maakt gaat het CDA en PVDA er ook beter of nadenken. Bijvoorbeeld hé, zo zijn er nog wel talloze dingen.

Betere opties zijn er niet nu, vooral omdat sp en gl niet mee willen doen.

Word denk ik wel een goede coalitie, sp leek me wel beter denk ik. Christenuni 'r plannetjes worden toch niet waar gemaakt, het programma van christenunie heeft wel onderwerpen die wel bespreekbaar moet worden in zo'n kamer. Iedereen roept dat euthenasie moet kunnen, maar er word heel veel misbruik van gemaakt.. denk bijvoorbeeld is aan een rijke moeder die in het ziekenhuis ligt en je praat haar net zo ver dat ze voor euthenasie is en uiteindelijk erf jij haar geld. Nu christenunie dat bespreekbaar maakt gaat het CDA en PVDA er ook beter of nadenken. Bijvoorbeeld hé, zo zijn er nog wel talloze dingen.

En hoe vaak zou dat voorkomen?

Terug
Naar boven