MuscleMeat

Chest genetics

Bezoekers in dit topic

patjegenoemd

Novice
Lid geworden
12 feb 2022
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
69kg
Vetpercentage
17%
Hey, ik train al 4maand nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?
 
Voel je het tijdens of na de training wel? Of voel je vooral je schouders en armen?
 
Hey, ik train al 4maand nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?
Heb hier ook maanden last van gehad, had een super slechte mind-muscle connection met m'n borst.
Ipv m'n borst te trainen gebruikte ik alleen mijn schouders/triceps.
Zodra ik die gevonden had ging het super hard.
 
Hey, ik train al 4maand nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?
Verdeel die 6 oefeningen op 2 dagen met 2/3 dagen rust ertussen voor borst. Houd het basic;

1 oefening 3 sets flat bench/db/machine
1 oefening 3 sets incline bench/db/machine
1 oefening 3 sets cable flys flat/incline

Zorg dat je voeding goed, groeit niet van sla.
 
Voel je het tijdens of na de training wel? Of voel je vooral je schouders en armen?
Volgende dag is hij meestal stijf, maar enkel in mijn upper chest, terwijl ik mijn oefeningen verdeel over hele borst
 
Hey, ik train al 4maand nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?
Hey, ik train al 4 jaar nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?

zucht...
 
Hey, ik train al 4 jaar nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?

zucht...
Wat bedoel je hiermee?
 
Bodybuilding is ook geen sprint, eerder een marathon. Progressie komt in de loop van de jaren
 
4 maand is niet zoveel. Je hebt 16x borst getraind ofzo, denk je dat je een dikke arnold chest daardoor krijgt?
Dankjewel om nog meer negativiteit in de wereld te sturen
 
ik heb al 4 berichtjes hier gestuurd, ben ik al populair hier
 
Je bent 69 kg bij 1,84 m.
Train je voor massa dan moet je daar ook naar eten.
Kom je aan? Zo niet meer eten.

Train je volgens een vast schema?
Als beginner kan je beter geen split doen maar alle spiergroepen 2x per week pakken.
En dan GEEN 6 oefeningen per keer. Das een overkill.

Kijk eens naar een goede eenvoudige fullbody zoals starting strenght of stronglift 5x5.
 
Hey, ik train al 4maand nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?
Je bent 15? Ga lekker trainen en eten, leer de basis compounds (squat, bench, deadlift, ohp, rows) en perfectioneer je techniek. Als je iets ouder bent gaat dit ervoor zorgen dat je binnen no time je droomfiguur krijgt:thumb:
Een schema als hierboven genoemd is perfect, ik zelf vind phraks greyskull erg leuk. Zijn allemaal simpele schema's die zich meermaals bewezen hebben. Succes!
 
Weetje wat ook echt iets is waar in mijn ogen 15 jarige echt wat meer rekening mee mogen houden? Aangezien we 14-17 jarige jongens natuurlijk wel vaker zien.
Je puberteit is eigenlijk pas net echt goed begonnen, je bent er pas een tijd achter dat je pik meer kan dan alleen plassen, baardjes zijn nog een verre droom en hoogstwaarschijnlijk begint er met wat geluk net pas het een en ander aan beharing te groeien.

Als 15 jarige is je hormoonhuishouding en ontwikkeling nog niet op een punt waarop je je spieropbouw progressie redelijkerwijs kunt vergelijken met de progressie van mensen die 18+ zijn of zelfs 20+. Pak de gains mee die je mee kunt pakken, sport fanatiek, bouw een goede fundering qua beweging, eet gezond/goed en geef je puberteit mooi de tijd om zich verder te ontwikkelen. Naar mate de jaren vorderen en je puberteit ervoor zorgt dat je "mannelijker" wordt kun je mooi de vruchten plukken van de goede fundering die je gelegd hebt.

Heb wat geduld :) Dingen zouden op het gebied van spiermassa opbouwen alleen maar beter voor je moeten worden de komende jaren!

Probeer vooral je verwachtingen realistisch te houden en doelen te maken die bij jou passen.

In het geval van borst training zou ik zelf inzetten op het realiseren van een goede mind-muscle connection. Veel beginnende sporters snappen niet dat ze hun schouderbladen bij elkaar moeten drukken (retractie van het schouderblad) om te zorgen dat ze hun borstspieren goed gebruiken. Als je dit niet goed doet gebruik je praktisch alleen maar de voorkant van de schouders + de triceps. Ikzelf vond oefeningen die op flys lijken daarvoor super geschikt oefeningen zoals de Pec deck machine en cable crossovers. Het idee waar je achter moet komen is dat je borstspieren verantwoordelijk zijn voor het bij elkaar brengen van je armen (arm adductie), waardoor je dus een kracht moet genereren die naar binnen werkt en niet per se naar boven.
Zodra ik door had dat je met borstspieren trainen eigenlijk een kracht naar binnen moet maken kwamen de gains voor mij vrij snel.
 
Laatst bewerkt:
Voel je het tijdens of na de training wel? Of voel je vooral je schouders en armen?
Dit is inderdaad de voornaamste reden. Niet voor niets dat de meeste met overontwikkelde front shoulders rondlopen maar wel zero chest.

En laten we ineens verder gaan dat de standaard benchpress gewoon een kut oefening is voor een goed ontwikkelde borst.


Hoe dan ook, je moet geen indrukwekkende progressie verwachten de eerste maanden op die leeftijd, en je zeker niet gaan vergelijken met andere.
Jouw tijd komt nog wel, ook al gaat het langzaam.
 
Dit is inderdaad de voornaamste reden. Niet voor niets dat de meeste met overontwikkelde front shoulders rondlopen maar wel zero chest.

En laten we ineens verder gaan dat de standaard benchpress gewoon een kut oefening is voor een goed ontwikkelde borst.


Hoe dan ook, je moet geen indrukwekkende progressie verwachten de eerste maanden op die leeftijd, en je zeker niet gaan vergelijken met andere.
Jouw tijd komt nog wel, ook al gaat het langzaam.
Wat raad jij aan als borstoefeningen dan? Het liefst zonder cables gezien ik daar geen beschikking tot heb
 
Wat raad jij aan als borstoefeningen dan? Het liefst zonder cables gezien ik daar geen beschikking tot heb
Dumbell press, incline press, fly's (goed op de uitvoering letten. In je gym zullen wel mooie apparaten staan, daar weet ik verder niet veel van.
Bodyweight pushups, chinups zou ik zeker gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven