XXL Nutrition

chunky's trainingslog

chunky

Huge Freak
Waardering
52
Lengte
1m92
Massa
118kg
Ik ga hier ook maar eens een log bijhouden, zodat ik wat vooruitgang in de gaten kan houden, als dat er tenminste is, want met een aantal zaken heb ik het idee op een dood spoor te zitten, die probeer ik nu nieuw leven in te blazen door nog harder te knallen. Hier ga ik het dus bijhouden.

punten die beter moeten zijn: bench en squat (vind ik)

Maandag borst biceps getraint:

incline press (stang)

20 x leeg
12 x 60
8 x 90
6 x 100
12 x 60

vlakke press (stang)

12 x 60
8 x 90
8 x 110
12 x 60

close grip press op de zittende machine

8 x ?
8 x ?
8 x ?
8 x hele blok, gewicht weet ik ff niet (hebbe we sinds kort dees, weet et gewicht ff ni)

pec deck

dit is zo'n ****ing oud ding, daar kan je geeneens gewicht op aflezen, gewoon een paar schijven en een gat voor een pin en gaan maar.
maakt ook niet uit.

20 x
12 x
8 x
8 x

gewicht is steeds zo gekozen dat ik de laatste herhaling nog net zelf kan

biceps

one hand preacher curl op machine

12 x 35
12 x 45
10 x 50
10 x 55

curls in de kabels met ketting met twee handvaten

12 x 40 (veels te licht)
12 x 55
10 x 65
10 x 65

21/7 met stang

21 x 30
21 x 30
21 x 30
21 x 30

borst was k*t deze dag, normaal gaat echt beter, weet niet of het aan de maandag lag, maar goed, hier kunnen we het dus allemaal volgen.

biceps ging wel lekker, 21/7 was echt een hele tijd geleden en is zo nu en dan echt lekker. Man wat levert dit een pijn op, heerlijk gewoon. Brullend en schreeuwend die laatste rep eruit persen!

Dinsdag (gister benen en traps getraint)

traps doe ik sinds kort minimaal bij benen trainen, vind ik fijn :rolleyes: .

squat:

20 x leeg
12 x 70
8 x 120
7 x 140

full squat, billen tot de hielen.

legg press:

8 x 150
8 x 200
8 x 230
8 x 230

legg extension (unilateraal)
12 x 35
10 x 45
8 x 55
8 x 55

leg curl
12 x 35
10 x 40
8 x 45
8 x 45

Kuiten:

standing calf raise gevolgd door hoge herhaling calf raise met eigen gewicht op trap.

12 x 100 20 x bw
12 x 125 20 x bw
12 x 150 20 x bw
12 x 150 20 x bw

Dat brandt man, niet normaal.

Dan traps:

up-right row

20 lege stang
10 x 40
8 x 60
8 x 65

shrugs dumbbell 40 kg (zwaarder hebbe we ni)

12 x 40
16 x 40
20 x 40
20 x 40

Dat was et.

Vandaag staat rug triceps op het programma.
Dat ging vorige week wel lekker, behoudens dat ik met deads bijna in me broek scheet, had ik toch ff lekker de 220 te pakken.. morgen meer hierover.

Welkom,
Wat zijn je doelen?

• Topic Starter Topic Starter
haha doelen zijn groot en sterk worden makker.

mare ben al ruim 6 jaar aant tobben... dus nu ga ik et ff bijhouden daar de gains steeds langzamer gaan.

Mooie gewichten chunky! Schommelt wel nogal bij je bench, van 110 naar 60 plots? Blijf je niet beter nog wat in de buurt van 100 met dan 10 reps?

chunky zei:
haha doelen zijn groot en sterk worden

Waarom doe je dan veel oefeningen als "pec deck" , "one hand preacher curl op machine" en "curls in de kabels met ketting met twee handvaten" ?

Als ik jou was zou ik gewoon eens een tijdje lang puur compound gaan trainen met een goed schema, wedden dat je als een speer vooruit zult gaan!

oeps ik heb dit geheel verkeerd gepost mensen..

ik ben puur bb-er en wou een trainingslog voor mezelf bijhouden...

dit is niet de plek daarvoor. toch? want ik zit hier in de powerlift sectie.

Gelieve een mod dit te verplaatsen als dat nodig is!

tsja over borst maandag...was een k*tdag...van 100 naar 60 was de enige optie op dat moment op nog wat herhalingen te maken.

@eq

tsja wil ik ook gaan doen ja, maar moet voor mezelf nog een schema daartoe in mekaar knutselen....moet ook een beetje bb blijven voor mij.

Dit is wel de juiste sectie voor een trainingslog hoor, alleen zeiken de mensen hier graag op isolatieshit ;)

Met een compound gericht schema bedoelde ik geen PL schema hoor. Maar gewoon een schema dat de nadruk legt op de basis oefeningen en daarnaast ook ruimte bied aan isolatiewerk (als je dat graag doet).

Bekijk 'ns wat trainingslogs door, misschien brengt het je op ideeen!
voorbeelden genoeg, eq_909, Adema, BuilderB enz.
Anyway, succes :thumbs:

Succes met het trainen en je log ;)

Ik heb ook wel eens een tijdje tussendoor 3 x 3 gedaan, dit geeft ongelooflijk goede resultaten, maar ik ben altijd bang achteruit te gaan met schouders, lats biceps. Ook al is dit niet zo, heb ik toch altijd wat angst daarvoor.

Maargoed, ik wil zeker wat gewicht toevoegen aan de drie hoofdoefeningen.

ik ga de schema's doornemen en kijken hoe dit toe te passen in een bb schema. Dat doe ik wel al jaren met behulp van de welbekende schema's uit de flex en muscle en fitness, maar dat heeft maar matig resultaat.

Het kan zijn dat ik niet veel sterker wordt met deze oefeningen, maar daar geloof ik geen snars van.

zo heb meer als een jaar tegen 8 x 90 kg aan zitten hikken en door middel van een intensiteitschema, kon ik na een paar weken makkie 8 x 110..
aangezien ikzelf meer als 110 weeg, wil ik hier zeker veel meer kunnen drukken.

we gaan het een en ander proberen. suggesties zijn altijd welkom.

Het kan geen kwaad om de pure bb principe's voor een tijdje te laten varen en wat meer op de PL toer te gaan, aangevuld met isolatieoefeningen voor bv. biceps, borst etc.
Ben dit nu een 5 weken aan het doen, en ik merk zelf dat ik enorme gains op kracht maak.
Dit stelt me in staat om ook de isolatieoefeningen zwaarder te gaan pakken waardoor ik ook weer wat massa begin te pakken.
Mijn doel is meer PL gericht te trainen, maar het oog wil ook wat, en ik wil niet een typisch PL lichaam krijgen met hoog BF%, dunne armen en whatever.
Dat deze doelen samengaan wordt bewezen door ene Mariuz Pudzanowski, die aan strongmanwedstrijden meedoet en een aantal keren sterkste man van de wereld is.
Die gozer is enorm sterk, maar heeft ook een superfysiek, heeft vroeger bb gedaan, en als ie nu nog wat zou gaan cutten (hij heeft nu ca 10%BF) kan ie zo weer het podium op.

Dus lees idd de logs van anderen, niet iedereen is puur PL gericht bezig die hier een log heeft.

als ik tijdelijk een pl schema zou gaan doen (wat ik dus ook al eens gedaan heb) toen voor 1,5 maand. is dat te kort voor resultaat of niet?

gr

Ik zou het dan een maand of 3 doen, want je hebt al een maand nodig om aan de nieuwe routine te wennen en als je bv. een Bill Star schema gaat doen heb je voor een cycle 8-10 weken nodig.
Ben niet bevreesd om je bb routine zolang achter je te laten, je zult er heus niet op bepaalde punten massa door verliezen.
Voor je biceps, zijkant schouders en andere spieren die minder zwaar door compounds worden aangesproken blijf je er wat isolatie bijdoen.
De meeste PLers om mij heen zie ik gewoon curlen, side raisen enz.

aha...

nou ik ga eerst eens ff wat voor mezelf opstellen en dat post ik dan ff om daar verder over te babbelen.

thnx alvast en mzzl

Powerblade zei:
Ik zou het dan een maand of 3 doen, want je hebt al een maand nodig om aan de nieuwe routine te wennen en als je bv. een Bill Star schema gaat doen heb je voor een cycle 8-10 weken nodig.
Ben niet bevreesd om je bb routine zolang achter je te laten, je zult er heus niet op bepaalde punten massa door verliezen.
Voor je biceps, zijkant schouders en andere spieren die minder zwaar door compounds worden aangesproken blijf je er wat isolatie bijdoen.
De meeste PLers om mij heen zie ik gewoon curlen, side raisen enz.

Side raises endergelijke zijn ook goede oefeningen. Oefeningen als fly's kun je wel weg laten. Specifieke bicepoefeningen is voor jezelf of je dat serieus wilt doen of niet.

eduardjanssen zei:
Side raises endergelijke zijn ook goede oefeningen. Oefeningen als fly's kun je wel weg laten. Specifieke bicepoefeningen is voor jezelf of je dat serieus wilt doen of niet.

waarom wel side raises maar geen flys?
imo spreek je met presses heel je schouder aan.

IMO niet. Voornamelijk voorkant. Raises zijn erg behulpzaam voor je presses. Fly's ook? Denk het niet.

Gister weer rug en triceps gedaan.

deadlift

20 x leeg
15 x 70
8 x 120
8 x 160
4 x 200
1 x 220

Ging op zich wel lekker, er zit meer in, maar ik doe het nu zonder straps, daardoor mis ik nog wel eens een herhaling. Verder ga ik me tussengewicht iets sneller opvoeren, want 8 x 180 of soms 8 x 190 lukt gewoon.

t-bar

15 x 50
12 x 100
8 x 120
8 x 130

verder nog lat pull down gedaan en staande pull-overs met kabel.
triceps training is verder het noemen niet waard hier, was wel heerlijk.

als afsluiter voor triceps dippen tussen bankjes gedaan (heerlijk), waarbij me trainingsmaat volgas op me schouders gaat hangen om het zwaar te maken, dat is echt een aanrader.

Verder ben ik nogsteeds aan het puzzelen wat te doen met me schema om wat meer kracht te genereren met bench en squat. Eigenlijk wel gek want met andere oefeningen knal ik vooruit qua gewicht. Ook heb ik me triceps al bizar aangepakt om me presses te verbeteren.

we zien het wel, we zijn in ieder geval lekker bezig.

mzl

Lekkere training en ook best flinke gewichten.
Als ik naar je DL kijk denk ik aan de volgende opbouw van je sets:

20xlege stang
8x70kg
5x110kg
3x150kg
8x180kg
4-6x200kg
evt. 1xmax.

Er van uitgaande dat je werksets in de range van 4-8 reps moeten liggen.
Het is dan niet nodig met alle tussenliggende gewichten 8 reps te doen, dit kost je alleen maar kracht voor wat je werksets moeten zijn (180 en 200kg)
Je sets met lege stang en 70 kg zijn je echte opwarm sets, 110 en 140kg meer om de spanning op te bouwen en je CNS voor te bereiden op de zwaardere lifts.

wow stevige deadlift hoor. Gewoon even proberen wat goed voelt in je opbouw.

mag ik het 3 x 3 schema aanbevelen? :D

Terug
Naar boven