XXL Nutrition

Clean Bulk (wintermaanden) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Starting Strength is ook prima
UB/LB of PPL is ook prima, mits hij een goede techniek gebruikt.

Alles is prima zolang je progressie boekt :')
 
Laatst bewerkt:
UB/LB of PPL is ook prima, mits hij een goede techniek gebruikt.

Alles is prima zolang je progressie boekt :')

True, maar we hebben het hier wel over een absolute beginner. Compounds op een zo hoog mogelijke frequentie dus! :D
 
Zo dan? Hiermee vul ik wel 45 minuten...


Workout 1

3x5 Pull Ups

3x5 Squat

3x5 Bench Press

1x5 Deadlift



Workout 2

3x5 Squat

3x5 Standing military press

3x5 Power cleans

3x5 Pull Ups
 
Workout 1

3x5 Squat

3x5 Bench Press

1x5 Deadlift

3x5 Pull Ups



Workout 2

3x5 Squat

3x5 Standing military press

3x5 Power cleans

3x5 Bent over Row

Zou eerder dit doen. Sowieso niet eerst de pullups. Die energie wil je bewaren voor de grote compounds. Daarnaast vragen pullups redelijk veel van je, dus zou ze liever afwisselen per workout. Daarom bent over row toegevoegd.
 
Morgen ga ik workout 1 proberen. De technieken heb ik geoefend en ik denk dat dat wel goed komt. Ik vraag me alleen af hoeveel kilo ik ongeveer moet gebruiken voor bijvoorbeeld dead lift? Ik gebruik nu per arm losse halters van 6 tot 8 kilo en het maximale dat ik met een arm omhoog krijg is 12 kilo. Iemand enig idee? Ik kan natuurlijk het een en ander proberen maar wil niets forceren! ;)
 
Morgen ga ik workout 1 proberen. De technieken heb ik geoefend en ik denk dat dat wel goed komt. Ik vraag me alleen af hoeveel kilo ik ongeveer moet gebruiken voor bijvoorbeeld dead lift? Ik gebruik nu per arm losse halters van 6 tot 8 kilo en het maximale dat ik met een arm omhoog krijg is 12 kilo. Iemand enig idee? Ik kan natuurlijk het een en ander proberen maar wil niets forceren! ;)

Het liefst een barbell met beide kanten schijven van 10kg, zodat je van juiste hoogte kan beginnen. Deadlifts doe je overigens niet met je armen maar met je hele lichaam.
 
Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik 3 maandjes actief bezig met fitness. Ook eet ik nu 2600 calorieën per dag en je begint wel resultaat te zien, ik ben nu van 57kg naar 62kg gegaan (zie foto). Zo begon ik bijvoorbeeld de bench press met 25 kilo en inmiddels lukt het me om 3 sets van 8 tot 10 reps te doen met 35 kilo. Nu wil ik er nog een stapje bovenop doen en 5 keer per week naar de sportschool gaan, ik vroeg me alleen af of dit op mijn leeftijd verantwoord is.

Alvast bedankt!
In hoeveel tijd ben je 5 kilo aangekomen?
Verantwoord kan het zijn mits je er goed bij voelt, afgestemd op je schema.
 
Wat is je huidige trainingsschema?
 
Zit nu op 5 maandjes trainen, ongeveer 4x per week. M'n trainingschema is als volgt:

maandag: borst en triceps
dinsdag: rust
woensdag: rust
donderdag: schouders rug biceps
vrijdag: borst en buik
zaterdag: rust
zondag: supersets
maandag: schouders rug biceps
dinsdag: rust
woensdag: rust
donderdag: borst tricpes pira
vrijdag: shouders rug biceps
zaterdag: rust
zondag: supersets

In de bijlage zitten wat foto's om te vergelijken. M'n calorieën zitten nu op 3000 ongeveer. ;)

image.jpeg
 
keertje benen vatten is geen slecht idee man.
 
Lol. Ik fiets inderdaad 120km in de week (5x14 naar school + 4x12 naar gym) en met squatten erbij vind ik dat genoeg.
 
maar even serieus, als je gaat trainen en benen skipt, dat gaat er zo debiel uit zien na verloop van tijd, van die twijgjes die een kleinere omtrek hebben dan je armen.
 
misschien tussen de supersets door een keertje legpress pakken?

Twijgjes zijn natuurlijk niet mooi maar van die dikke bovenbenen hoeft voor mij ook niet. ;)
 
misschien tussen de supersets door een keertje legpress pakken?

Twijgjes zijn natuurlijk niet mooi maar van die dikke bovenbenen hoeft voor mij ook niet. ;)
als ik de rest zo zie zal dat vies tegenvallen, zeker op 62 kilo.
 
Zit nu op 5 maandjes trainen, ongeveer 4x per week. M'n trainingschema is als volgt:

maandag: borst en triceps
dinsdag: rust
woensdag: rust
donderdag: schouders rug biceps
vrijdag: borst en buik
zaterdag: rust
zondag: supersets
maandag: schouders rug biceps
dinsdag: rust
woensdag: rust
donderdag: borst tricpes pira
vrijdag: shouders rug biceps
zaterdag: rust
zondag: supersets

In de bijlage zitten wat foto's om te vergelijken. M'n calorieën zitten nu op 3000 ongeveer. ;)
Sorry maar dit is echt een slecht schema...totaal niet in verhouding, geen benen, en een aparte dag voor supersets heb ik nog nooit gezien. Sowieso, waarom zou je supersets doen als je de tijd hebt om normaal je oefeningen te doen, je bent 16, als er iemand met veel vrije tijd is ben jij het wel.

Daarnaast noem je geen oefeningen, alleen spiergroepen, dit suggereert dat je iedere training gewoon wat doet (kan zijn dat ik dat mis heb, maar zo lijkt het nu wel). Daar ga je al heel snel geen progressie meer mee maken, en nu maak je al minder progressie dan op een kwaliteits schema.

Ga gewoon weer terug naar een fullbody als stronglifts, starting strenght of 5x5 ICF. Of, als je geen fullbody wilt doe dan Lyle McDonald's generic bulking routine (UB/LB). Pak alles iig meer dan eens per week en focus op de compound oefeningen. De basics gaan je het meeste brengen.
 
Heb hieronder even samengevat welke oefeningen ik voornamelijk doe. Dan meestal 3 sets met 8 reps.

Chest:
- bar dip
- push-up
- bench press
- dumbell press
- dumbell pullover

Back:
- deadlift
- pulldowns
- dumbell shrug
- hyperextensions
- seated cable rows

Biceps:
- barbell curl
- incline dumbell curl
- concentation curl
- bicep cable curl

Triceps:
- dips
- pushdowns
- bench press

Bij m'n schouders weet ik de namen van de oefeningen niet echt, maar dat zijn wel
echt de basics nog. ;)
 
Dit is absoluut niet de basics, de basics zou zijn als je een gestructureerd schema volgt met compounds en een of twee isolatie oefeningen, je doet nu een samenraapsel van oefeningen met veel te veel isolatie. Case in point: bijna evenveel oefeningen voor je biceps als je hele rug (welk van die twee is groter? welk van die twee zou meer nodig hebben?). En waar zijn je benen? zit je in een rolstoel ofzo?

Ik heb mijn advies de vorige post gegeven, doe er mee wat je wilt. Feit blijft dat ik en veel anderen keihard zijn gegroeid met alleen squat/bench/deadlift/rows en misschien wat dips en pull ups. Meer is niet beter in deze sport, na de eerste paar sets is de opbrengst in groei van extra oefeningen op dezelfde spiergroep steeds minder terwijl je er wel van moet herstellen.
 
Back
Naar boven