Bewust geforceerde beeldvorming
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat was het punt niet. De pilot chute wist de main chute niet te openen.Zou de volgende keer een grotere parachute gebruiken.
Was grap.Dat was het punt niet. De pilot chute wist de main chute niet te openen.
Je snapt er weer eens helemaal niets van.Zero genders?
Dus dan geeft hij aan dat iedereen, ongeacht de sekse, zich mag kleden en gedragen hoe diegene wilt.
Hoe kom je erbij dat ik restrictieve en voorgeschreven man/vrouw-rollen zou zijn?Wat ik prima vind, maar ik dacht dat jij typisch 'man moet dit, vrouw moet dat' was..
Je snapt er weer eens helemaal niets van.
Genders zijn een sociologisch construct, vergelijkbaar met sterrenbeelden, maar dan met nog minder wetenschappelijke onderbouwing.
Hoe kom je erbij dat ik restrictieve en voorgeschreven man/vrouw-rollen zou zijn?
Nee, je snapt het niet. Dat is een sekse dingetje, gender bestaat namelijk niet.Ja. Dat zei ik. Dat een bloemetjes jurk iets voor vrouwen is, is een gender dingetje.
Dus ik snap het wel.
Nee, je snapt het niet. Dat is een sekse dingetje, gender bestaat namelijk niet.
Een jurk is per definitie een kledingstuk voor vrouwen.
Nee, je snapt het niet. Dat is een sekse dingetje, gender bestaat namelijk niet.
Een jurk is per definitie een kledingstuk voor vrouwen.
Eruit zien als man of als vrouw werkt prima, begrijpt ook iedereen.Niet rollen, maar bijvoorbeeld kleding, of make up. Het 'eruit zien als'.
Als mannen iets dragen dan is dat geen jurk, net als dat een kilt niet een voorbeeld is van mannen die vrouwenkleding dragen.Kleding is een van de voorbeelden van gender. De sekse is biologisch, feitelijk, je bent geboren als vrouwelijk of mannelijk (intersekse daarbuiten gelaten).
Wat een meisje of vrouw zou moeten dragen is sociaal.. want in bepaalde culturen dragen mannen ook een 'jurk' en vrouwen een spijkerbroek.
Die sociale normen "jurk is voor een meisje of vrouw" is gender.
Je snapt er niets van en mist de grap.Je zegt het hier zelf al. Sociologisch.
Nu ineens bestaat gender niet.
Wat is het nou? Een sociologisch construct, of niet bestaand?
Eruit zien als man of als vrouw werkt prima, begrijpt ook iedereen.
Als mannen iets dragen dan is dat geen jurk, net als dat een kilt niet een voorbeeld is van mannen die vrouwenkleding dragen.
Gender is een overbodige en nietzeggende term.
Je snapt er niets van en mist de grap.
De uitspraak van uit de "Sociale Wetenschappen" is:
"Gender is een sociaal construct"
Ik zei:
"Gender is een sociologisch construct"
Mijn uitspraak neemt een loopje met sociologen. Daarmee wil ik zeggen dat het niet bestaat en verzonnen is door sociologen. Wat ze ermee bedoelen en hoe ze daarmee Pandora's doos openen naar "genderideologie" en LOGD is mij wel bekend.
Gewichtheffen is (op zijn minst historisch en zie Olympische Spelen) een mannending, maar hoe meer vrouwen (en mannen) dat gaan doen, hoe liever ik het heb.
Wat is voor mannen maar heeft niets met de mannelijke sekse te maken?Oke, dus als gender niet bestaat, hoe noem jij dan het 'dit is voor mannen/dit is voor vrouwen/' gebeuren?
(En dan heb ik het dus over dingen die niks met de sekse te maken hebben).
Wat is voor mannen maar heeft niets met de mannelijke sekse te maken?
Heren ketting?Vrijwel alle kledingstukken, sieraden. Bedoel, 'heren ketting' is gewoon een ketting. "Wij" verzinnen dan dat een bepaalde style specifiek voor een man is. Maar dat heeft niks met de sekse te maken, want biologisch, medisch, chromosomen..dat heeft allemaal geen ketting specifiek voor heren nodig..