AndroidHealthClinic

Clownsworld

Ja..of armband of wat dan ook. Of dames horloge of whatever.

Neem bijv. het hele 'roze voor meisjes' concept. Vroeger was het roze voor jongens. Waarom? Mensen bedenken dat zelf en zetten die stempel. En veranderen het weer (nu roze voor meisjes).

Maar komen ze zo ter wereld? Met een roze strik als het een meisje is? Nee. Dus wat heeft dat te maken met de sekse?
Ben ik wel benieuwd naar, waarom willen veel kleine meisjes dan alles roze zelfs als ze daartoe niet worden bewogen door de ouders?

Door een onderdrukkende maatschappelijke invloed?

Of?

Ben ik wel benieuwd naar, waarom willen veel kleine meisjes dan alles roze zelfs als ze daartoe niet worden bewogen door de ouders?

Door een onderdrukkende maatschappelijke invloed?

Of?

Veel jongens willen dat ook.
Veel meisjes willen auto's.

Het is een maatschappelijk en sociaal iets. Hele subtiele dingen hebben al invloed op kinderen, zeker als ze nog zeer jong zijn.

Ja..of armband of wat dan ook. Of dames horloge of whatever.

Neem bijv. het hele 'roze voor meisjes' concept. Vroeger was het roze voor jongens. Waarom? Mensen bedenken dat zelf en zetten die stempel. En veranderen het weer (nu roze voor meisjes).

Maar komen ze zo ter wereld? Met een roze strik als het een meisje is? Nee. Dus wat heeft dat te maken met de sekse?
Ik doe daar niet aan mee.

Maakt mij dat dan non-binair?

Maar @Hell93 kan je dan antwoord geven op mijn aanvulling?

Oh sorry, niet gezien.

Als je 100% niet meedoet aan genders, ben je non-binair, maar dat kan verwarrend zijn omdat tegenwoordig veel mensen gender en sekse door elkaar halen en daardoor denken dat jij dan ook niet zult zeggen dat je een man bent.

Als je niet gelooft in genders, zoals mentat, ben je non-binair en zie je iedereen als non-binair :o

:o de ras echte racisten.

Nee maar serieus, zeggen dat gender niet bestaat (niet jij maar Mentat) is gewoon bizar, want ik heb geen idee hoe je dan het hele 'man/vrouw' gebeuren wilt noemen, de zaken die niks met de biologie zelf te maken heeft (sekse).
Gender is Engels voor geslacht. Geslacht is synoniem van sekse. Man of vrouw. En dan is er nog een klein deel wat door een foutje van de natuur als hermafrodiet/intersekse geboren wordt. Zo simpel is de hele discussie. De rest is allemaal verzonnen.

Gender is Engels voor geslacht. Geslacht is synoniem van sekse. Man of vrouw. En dan is er nog een klein deel wat door een foutje van de natuur als hermafrodiet/intersekse geboren wordt. Zo simpel is de hele discussie. De rest is allemaal verzonnen.

Gender is Engels voor gender.
Sex is Engels voor Sekse/geslacht.

Het gaat hier om 'wat is gender?' (en het is anders dan geslacht/sekse).

IMG_20240229_191841.jpg

Oke, dus als gender niet bestaat, hoe noem jij dan het 'dit is voor mannen/dit is voor vrouwen/' gebeuren?
(En dan heb ik het dus over dingen die niks met de sekse te maken hebben).
Dat heeft dus met sekse of geslacht te maken.

Je voorbeeld over kleding zegt eigenlijk genoeg: mannenlichamen en vrouwenlichamen verschillen.

Een paar jaar geleden had nog niemand van dat gendergeneuzel gehoord en wisten mensen veel beter welke kleding voor hen bestemd was.

• Like
Waarderingen: BB_
Veel jongens willen dat ook.
Veel meisjes willen auto's.

Het is een maatschappelijk en sociaal iets. Hele subtiele dingen hebben al invloed op kinderen, zeker als ze nog zeer jong zijn.
Onzin, over het algemeen hebben jongens meer interesse in techniek en meisjes meer in mensen.

Je voorbeeld over kleding zegt eigenlijk genoeg: mannenlichamen en vrouwenlichamen verschillen.

En jongens en meisjes lichamen verschillen? Nee.

Zelfs onder mannen en vrouwen heb je allerlei verschillen waardoor bepaalde vrouwen bij de mannen kleding moeten winkelen of andersom.

Heeft niks met sekse te maken.

Een jonge jongen en jong meisje hun lichamen zijn hetzelfde. Toch zijn er verschillen die wij als mensen (dus NIET biologie) hun aangeven. Die verschillen zijn op basis van de sekse maar die niks te maken hebben met de biologie.

Dat noem je dus gender.

Je gaf het toenstraks al zelf aan "een jurk is een vrouwen ding".

Waarom? Worden meisjes met een jurk aan geboren?

Dat het "een vrouwen ding" is, is verzonnen, beslist door mensen. Dat is niet bepaald door medische noodzaak, biologische factoren of chromosomen..

En jongens en meisjes lichamen verschillen? Nee.

Zelfs onder mannen en vrouwen heb je allerlei verschillen waardoor bepaalde vrouwen bij de mannen kleding moeten winkelen of andersom.

Heeft niks met sekse te maken.

Een jonge jongen en jong meisje hun lichamen zijn hetzelfde. Toch zijn er verschillen die wij als mensen (dus NIET biologie) hun aangeven. Die verschillen zijn op basis van de sekse maar die niks te maken hebben met de biologie.

Dat noem je dus gender.
Als het zo simpel is zijn genderstudies en transgender zorg overbodig doe gewoon waar je je prettig bij voelt en klaar.

Terug
Naar boven