XXL Nutrition

Clownsworld

Welk begrip? (Ik snap, nogmaals, je hele zin niet).

Of vraag je serieus waar ik 'ras' vandaan heb gehaald?
Spoiler alert; niet van Google vertalen die 'gender' als 'race' aangeeft :roflol:
Het was een doordenkertje, waar baseer ji het begrip ras op en waar baseer jij jouw begrijpen dat er meerdere rassen bestaan op.

Het was een doordenkertje, waar baseer ji het begrip ras op en waar baseer jij jouw begrijpen dat er meerdere rassen bestaan op.

Uhm..leven..de wereld, de mensheid, woordenboeken.

Wat je vraagt is hetzelfde als dat ik vraag waar jij het begrip 'jij' op baseert..

Is een beetje mierenneuken dus.

Het is algemeen bekend dat er meerdere rassen zijn. Het is algemeen bekend dat 'gender' bestaat (en dan spreken we nog niet over 'hoeveel genders' maar de term en invulling van gender an sich).

Het is algemeen bekend dat er meerdere rassen zijn. Het is algemeen bekend dat 'gender' bestaat (en dan spreken we nog niet over 'hoeveel genders' maar de term en invulling van gender an sich).
Als jij gelooft in het bestaan van meerdere menselijk rassen is jouw mening over het begrip gender voor mij irrelevant aangezien er biologisch gezien maar 1 menselijk ras bestaat.

Dat jij daar anders overdenkt maakt jou misschien wel meer racistisch dan de mensen die jij hier beticht van racisme.

Als jij gelooft in het bestaan van meerdere menselijk rassen is jouw mening over het begrip gender voor mij irrelevant aangezien er biologisch gezien maar 1 menselijk ras bestaat.

Dat jij daar anders overdenkt maakt jou misschien wel meer racistisch dan de mensen die jij hier beticht van racisme.

Kun je bewijzen dat er biologisch maar 1 menselijk ras bestaat?

Als dit jouw mening is (wat geen feit is), dan denk je dus ook dat er 1 geslacht is; de mens.

Onderzoek wijst duidelijk uit dat het menselijk ras onder te verdelen is op basis van meerdere zaken, oa genetisch, biologisch en zelfs medisch.
Doen alsof er maar 1 menselijk ras is, zorgt ervoor dat er geen rekening wordt gehouden met bijvoorbeeld medische risicogroepen binnenin specifieke rassen, je negeert dan dat specifieke uiterlijke kenmerken waarmee mensen geboren zijn onder te verdelen zijn in specifieke rassen.

Als jij gelooft dat er maar 1 menselijk ras is, dan geloof jij ook dat man/vrouw (BIOLOGISCH) ook niet bestaat. Gewoon mens.

Overigens ben ik niet racistisch. Racisme is niet 'weten dat er meerdere rassen zijn'. Racisme is 'denken dat het ene ras beter is dan het andere'.

Onderzoek wijst duidelijk uit dat het menselijk ras onder te verdelen is op basis van meerdere zaken, oa genetisch, biologisch en zelfs medisch.
Doen alsof er maar 1 menselijk ras is, zorgt ervoor dat er geen rekening wordt gehouden met bijvoorbeeld medische risicogroepen binnenin specifieke rassen, je negeert dan dat specifieke uiterlijke kenmerken waarmee mensen geboren zijn onder te verdelen zijn in specifieke rassen.
Jij verwart ras met geno- en fenotypische eigenschappen.

Overigens ben ik niet racistisch. Racisme is niet 'weten dat er meerdere rassen zijn'. Racisme is 'denken dat het ene ras beter is dan het andere'.
Is het behoren tot een risicogroep dan niet gevolg van inferioriteit op specifieke vlakken?

Jij verwart ras met geno- en fenotypische eigenschappen.

Welke worden samengevat in een rastype.

Is het behoren tot een risicogroep dan niet gevolg van inferioriteit op specifieke vlakken?

Medisch? Geen idee. Dat is een ander verhaal. Tenzij je al zegt dat rassen niet bestaan en iedereen dus gewoon 'mens' is, dan zal een medisch risico dus niet onderzocht kunnen worden.

Net zoals dat als je zegt dat verschillende seksen niet bestaan, je dan dus gelooft dat enkel 'baarmoeder-houders' zwanger zouden kunnen worden, in plaats van 'vrouwen'.

Als je zegt dat ras niet bestaat, dan zeg je ook dat sekse niet bestaat. Heel simpel.

Kun je bewijzen dat er biologisch maar 1 menselijk ras bestaat?

Als dit jouw mening is (wat geen feit is), dan denk je dus ook dat er 1 geslacht is; de mens.

Als jij gelooft dat er maar 1 menselijk ras is, dan geloof jij ook dat man/vrouw (BIOLOGISCH) ook niet bestaat. Gewoon mens.
Volgens de wetenschap is er maar één ras, echte wetenschap, niet sociale wetenschappen die 72 genders kennen.

Volgens de wetenschap is er maar één ras, echte wetenschap, niet sociale wetenschappen die 72 genders kennen.

Ja? De wetenschap ziet geen huidskleur verschil? Dat is verf die na de geboorte wordt aangebracht?
Er zijn geen verschillen in het skelet?
Er zijn geen 'meer kans op' bepaalde aandoeningen op basis van die persoon zijn/haar ras?

Dat bestaat allemaal niet?

Jullie trollen mij gewoon..

Ik moet Hell wel gelijk geven in deze. Je hebt duidelijk über- en untermenschen. Gelukkig is ze nog niet helemaal van het padje af.

The assessment of race has been a part of forensic anthropology since the field’s inception a century ago. The earliest scholars were white men who studied human skulls to support racist beliefs. Ales Hrdlicka, a physical anthropologist who joined the Smithsonian Institution in 1903, was a eugenicist who looted human remains for his collections and sought to classify humans into different races based on certain appearances and traits.

An expert on skeletons, Dr. Hrdlicka helped law enforcement identify human remains, laying the blueprint for the professional field. Forensic anthropologists thereafter were expected to produce a profile with the “Big Four” — age at death, sex, height and race.

When Shanna Williams, a forensic anthropologist at the University of South Carolina School of Medicine Greenville, was in graduate school around a decade ago, it was still customary to sort skeletons into one of the “Big Three” possible populations — African, Asian or European.

In jouw wereld zou dat misschien zo zijn.

In de wetenschap is dit zo. Zie hierboven.

Ja? De wetenschap ziet geen huidskleur verschil? Dat is verf die na de geboorte wordt aangebracht?
Er zijn geen verschillen in het skelet?
Er zijn geen 'meer kans op' bepaalde aandoeningen op basis van die persoon zijn/haar ras?

Dat bestaat allemaal niet?

Jullie trollen mij gewoon..
Die verschillen zijn er, zoals mooi verwoord door @Steks, maar die zijn te klein om van een ander ras te kunnen spreken.

Ok dus even kort..

Jullie zeggen dat gender niet bestaat en dat er geen verschillende rassen zijn..?

are you kidding me tv land GIF by YoungerTV

In spreektaal heel misschien wel.

En daar gaat het al de hele tijd over. Of nja, het gaat ietsjes verder dan enkel spreektaal, maar ik heb het niet over de wetenschappelijke specifieke termen blablabla..

Er zijn verschillende rassen. Wij praten hier gewoon normaal en we zijn geen wetenschappers die specifieke termen moeten gebruiken.

Net zoals dat 'gender' ook bestaat, ookal zegt @Mentat van niet.

Die verschillen zijn er, zoals mooi verwoord door @Steks, maar die zijn te klein om van een ander ras te kunnen spreken.
Wat is het criterium? Vanaf hoeveel/welke verschillen spreekt men over ras?

Maar ok. Geen verschillende rassen dus. Onder welke naam categoriseren we dan de verschillende mensenlijke groepen? Genetisch gezien is er namelijk wel degelijk verschillen tussen menselijke groepen/rassen.

Terug
Naar boven