MuscleMeat

Clownsworld

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
1742149522635.png

Omdat ze hooggeleid is of omdat ze geprofiteerd heeft van de diversiteitsdeugers?
Het is een hoogleraar informatica die daadwerkelijk dingennheeft gedaan en gemaakt, geen vrouwenstudies met een proefschrift over lived experiences.

Een aantal van de ideeën die ze in het artikel doet zijn nog de moeite waard ook. Ik weet niet of ik het eens ben met alle koppelingen die ze maakt.

Ik kan je vertellen dat je voor informatica niks hoeft te kunnen.

Een aantal van de ideeën die ze in het artikel doet zijn nog de moeite waard ook. Ik weet niet of ik het eens ben met alle koppelingen die ze maakt.
In mijn oratie in 2023 sprak ik me ook al uit over de manier waarop de techwereld vrouwen en niet-westerse mensen op een systematische manier buitensluit.

Waanbeelden. Het valt ook op dat ze op geen enkele wijze in het artikel het beklag van haar studiegenoot dat het tegendeel beweerd ontkracht of uberhaupt behandeld. Maar wat beweringen zonder onderbouwing of bewijs.

Waanbeelden. Het valt ook op dat ze op geen enkele wijze in het artikel het beklag van haar studiegenoot dat het tegendeel beweerd ontkracht of uberhaupt behandeld. Maar wat beweringen zonder onderbouwing of bewijs.
De punten waar ik het wel mee eens ben gingen o.a. vooral over het onnodig moeilijk maken van programmeren, dat sloot nog mooi aan bij jouw opmerking ook.

Ook dat er in algoritmes snel allerlei bias kunnen kruipen, hetgeen door b.v. het Toeslagenschandaal wordt aangetoond.

De punten waar ik het wel mee eens ben gingen o.a. vooral over het onnodig moeilijk maken van programmeren, dat sloot nog mooi aan bij jouw opmerking ook.

Ook dat er in algoritmes snel allerlei bias kunnen kruipen, hetgeen door b.v. het Toeslagenschandaal wordt aangetoond.
Bias in algoritmes (denk dat we het eigenlijk (data-)modellen moeten noemen) ja het is dan ook garbage in garbage out, en als het daar al niet door komt dan blijft het overfitting wat niet zomaar in projecties vooruit werkt.

Ik weet niet wat ik moet vinden van gehuil dat complexiteit een soort toxic masculinity is aldus een liegende/geschiedherschrijvende feminist.

Ik denk wel dat er ergens een druk richting onnodige complexiteit in tech speelt, is vooral een consultancy/corporate bs spelletje. Complexiteit als oplossing verkopen en dan vendor lock-in verkrijgen met een steeds iets nieuwere proprietary heruitvinding van het wiel, baantjes garanderen. Heeft natuurlijk niks te maken met een bias tegen buitenlanders en vrouwen. (Hoe zou complexiteit dat zijn? Omdat zij dat niet kunnen begrijpen? Aha, de bias..)

In werkelijkheid worden zij juist in tech/corporate overal bij naar voren gesleept. (ok vrouwen grotendeels tevergeefs) Even rondkijken op de teams pagina's van corporate bedrijven met hun tech vacatures op linkedin bewijst dat simpel genoeg. Not to mention de bekende diversiteitsquotas/DEI scores, not to mention "affirmative action" wetten in het grootste tech land waar de employment/h1b statistieken ook makkelijk te vinden zijn.

Dat gamergate een harassment campagne tegen vrouwen in gamedev was is ook een leugen, het ging om corruptie waar mevrouw met gamejournalisten sliep voor goede reviews van haar game waar plotseling het gehele media apparatus dat alternatieve feministische narratief over spon. (Ongetwijfeld werden ze daarover lastig gevallen, dat zal wel.)

• #1.039
  • #1.040
Terug
Naar boven