AndroidHealthClinic

Contest Log CODEX VITVS

• Topic Starter Topic Starter
Ey die schouders en rug zijn lekker gegroeid de afgelopen maanden!

Jazeker! Ook al zie/besef ik het niet altijd. Soms kijk ik in de spiegel en denk "wtf ik ben flink gegroeid" en andere dagen is het "wtf wat ben ik klein, die L-shirts passen me nog altijd".
Het tweede krijgt ondertussen de bovenhand :laugh:

Jazeker! Ook al zie/besef ik het niet altijd. Soms kijk ik in de spiegel en denk "wtf ik ben flink gegroeid" en andere dagen is het "wtf wat ben ik klein, die L-shirts passen me nog altijd".
Het tweede krijgt ondertussen de bovenhand :laugh:
Daarom regelmatig foto's maken en eens in de zoveel tijd x weken/maanden met elkaar vergelijken. Je ziet jezelf te vaak in de spiegel om de groei te zien, maar op foto's een stuk beter te zien (hoewel soms ook nog lastig)

Terug van weggeweest! Leuke vakantie gehad in Zwitserland!
Gewicht deze ochtend 79,6 kg. Een kleine terugval dus (-1,5kg), maar kan ook bijna niet anders met 120K bergstapjes op 7 dagen tijd. Nog even een volle week de kcal terug bijtrekken en m'n gewoonlijke routine terug opstarten en dan merk ik wel wat de eindstand is alvorens de cut begint.
Vandaag nog even rust en morgen van start met UB.

6b94c0da-11ad-4caa-9ed9-dbb0c4a790d0.jpg
e4b1545b-0511-4d96-974f-bee1bd823a92.jpg
22adc21f-4e96-432a-bfde-0e6d0e46643f.jpg
2071b3c9-f340-45b1-b329-ab563500ca5a.jpg

Ziet er goed uit! Die anderhalve kilo zit er zo weer aan

Eerste training sinds 2 weken... Een lichte terugval in kracht drukte de al barre motivatie verder naar beneden. Die tenniselleboog zat ook weeral meteen in de weg, dus dat is ook weer even een mentale domper om overheen te raken/rekening mee te houden. Lekkere pomp wel in de lats bij de cable pulldown! Voor de rest had ik het moeilijk om de juiste spiergroepen 'aan te vuren', dus heb ook het volume wat lager gehouden en ook nog niet overal tot failure getraind (1-2 RIR aangehouden).

UB (11/07/2025)

Cable Lateral raise (met cuffs)

12x 11,25
10x 11,25

Incline DB benchpress

8x 33
12 x26

Single arm Cable Pulldown

11x 25
9x 26,25

Lat Pull

11x 60
9x 60

Seated DB shoulder press

8x26
10x22

Incline fly

15x13
12x13

Dips

11x BW
9x BW

Dbell preacher curl

11x 10
9x 10

Het Vlaamse heir staat immer pal,
daar 't winnen of daar 't sterven zal!
Alhier, aldaar aan lange lansen,
de leeuwen dansen!

b8e4ddb5-ae7f-4c4d-aa9f-038e14133d7b.jpg

Terug van weggeweest! Leuke vakantie gehad in Zwitserland!
Gewicht deze ochtend 79,6 kg. Een kleine terugval dus (-1,5kg), maar kan ook bijna niet anders met 120K bergstapjes op 7 dagen tijd. Nog even een volle week de kcal terug bijtrekken en m'n gewoonlijke routine terug opstarten en dan merk ik wel wat de eindstand is alvorens de cut begint.
Vandaag nog even rust en morgen van start met UB.

6b94c0da-11ad-4caa-9ed9-dbb0c4a790d0.jpg
e4b1545b-0511-4d96-974f-bee1bd823a92.jpg
22adc21f-4e96-432a-bfde-0e6d0e46643f.jpg
2071b3c9-f340-45b1-b329-ab563500ca5a.jpg
Vet waar was je? Als je nog eens gaat, koop dan Chiefs proteïnedrinks. Zijn eiwitrijk, redelijk caloriearm, erg lekker en veel goedkoper daar dan in Nederland.

Vet waar was je? Als je nog eens gaat, koop dan Chiefs proteïnedrinks. Zijn eiwitrijk, redelijk caloriearm, erg lekker en veel goedkoper daar dan in Nederland.

Grensstreek met Frankrijk, vlakbij les dents du Midi
Proteinedrinks hoef ik niet, ik neem nog liever een koude biefstuk mee!

LB vandaag. Zin om te trainen wederom niet torenhoog, maar toch beter dan gisteren. De benen hebben flink moeten werken op vakantie, dus vandaag eigenlijk amper krachtverlies gemerkt. Uit voorzorg heb ik alsnog het volume laag gehouden en ook wat pompsetjes ingevoegd voor step-ups en lunges. De linkerknie voelde weeral niet erg super (had er ook last van na iedere dagwandeling op vakantie), dus ik ga hier toch es moeten kijken om de volgende 4 weken wat in te zetten op rehab.

Lying Leg Curl

11x 32,5
11x 30

Sumo DL

8x105

Step ups

12x 12
12x 12

Front Squat

8x 82,5

Walking lunges (met 2 dumbbells)

10x 16
10x 16

Rustdag, en even de nieuwe aankoop uitproberen...

1000010753.jpg

78 onderdruk is voor mijn doen wat aan de hoge kant. Afwachten of het een toevalstreffer is of als deze bevestigd wordt.

Ik heb dezelfde goed apparaat enigste nadeel is dat die manchet tot een x cm armomtrek gaat en daarna geen hogere meer heeft en je over moet stappen op een andere machine of universeel manchet.

Ik heb dezelfde goed apparaat enigste nadeel is dat die manchet tot een x cm armomtrek gaat en daarna geen hogere meer heeft en je over moet stappen op een andere machine of universeel manchet.

Ah, ik dacht dat er wel een compatibele manchet van 42-52 was voor dit toestel.
Ik heb voorlopig wel nog wat ruimte met m'n 32-42 manchet. :o

Training ging vandaag al een stukje beter dan vorige keer, ook al zit die tenniselleboog me nog steedsdwars en ko m ik overal nog niet aan de reps/gewichten waar ik voor de vakantie mee geëindigd was. Ondertussen heb ik ook een plan samengesteld om die knie te rehabiliteren. Samen met enkelmobilisatie en stretchen van heupflexors hoop ik dit euvel in een week of 4 van de baan te hebben. De uitleg geef ik wel bij eerstvolgende LB training van woensdag.

Vandaag PUSH... over de ganse lijn een goeie connectie kunnen maken met de getrainde spiergroepen en goeie drive. Flinke burn in m'n borst tijdens Incline fly's en idem dito met triceps bij skullcrushers. Met shoulder press ging het net iets moeizamer en was de failure er plots sneller dan verwacht, maarrrr we zijn weer vertrokken met het normale volume + alle werksets tot falen!

Cable Lateral raise (met cuffs)

12x 11,25
9x 11,25
9x 10

Incline DB benchpress

9x 33
11x 28

Seated DB shoulder press

8x 26
11x 22

Weighted Dips

7x BW+10
11x BW

Incline fly

15x 13
12x 13
9x 13

Skullcrushers

12x 20
10x 20
8x 20

Vandaag toch weer goed gemotiveerd om te trainen, ook al was ook deze training nog niet op het niveau dat ik zou willen. Krachtverlies is wel minimaal gebleven en tussen de setjes door al es wat rehab uitgeprobeerd. Met name voor knie: enkel mobiliteit + wall sits + quad foam rolls.
Voor m'n tennisarm deed ik al oefeningen met een zachte knijpbal + excentrisch stretchen met lichte dbell, maar de positieve evolutie lijkt wat gestagneerd te zijn. Daarom vandaag begonnen met one-arm kettlebell swings.

PULL

Single arm Cable Pulldown

12x 25
10x 26,25
12x 22,5

Single arm cable row (Lat bias)

11x 30
10x 30
12x 26.25

Cable row (wide grip - upper bias)

11x 80
9x 80
8x 80

Dbell rows (upper bias)

11x 18
9x 18

Rear delt fly

12x 8
10x 8
8x 8

Bbell preacher curl

8x 24 (beetje te overmoedig begonnen, m'n elleboog werkte niet meer na rep 8)
11x 22
10x 22

Cable curl

14x 22,5
12x 22,5
12x 22,5 (wat rehab filmpjes zitten maken hier, wss daardoor net iets meer rust en vorig aantal reps kunnen evenaren)

LEGS vandaag. Zoals eerder vermeld staat dit de komende 4 weken in het teken van rehab.
Squats vervangen door box squats
Leg extensions eruit

Ook de leg raises gooi ik eruit en vervang die door Reverse decline crunches (inspiratie uit log van @Onit )

Teverse decline crunches

12x
11x
8x

Lying Leg Curl

11x 32,5
7x 32,5
10x 30

Romanian DL

6x 100
6x 105

Box squat

10x 100
7x 100

Split Squat

16x 17
16x 17

Standing Dbell calve raise

15x 21
12x 21
10x 21

+ quad foam rolls
+ quad stretches 2 x 30sec
+ hip flexor stretch 45sec
+ 3*10 single arm kettle swings

Ik was van plan om een uitgebreide post te maken, maar had nog een klein klusje te doen na de training, waarbij ik per ongeluk een gaatje in de waterleiding heb veroorzaakt. :o Uiteindelijk zonder veel erg, maar zo werd een klusje van een half uur al snel iets van 2-3 uur. :(
Volgende keer dan maar!

Daarom heb ik een andere gehaald en m'n omrom verkocht, kreeg geen betrouwbare metingen meer lol

LEGS vandaag. Zoals eerder vermeld staat dit de komende 4 weken in het teken van rehab.
Squats vervangen door box squats
Leg extensions eruit

Ook de leg raises gooi ik eruit en vervang die door Reverse decline crunches (inspiratie uit log van @Onit )

Teverse decline crunches

12x
11x
8x

Lying Leg Curl

11x 32,5
7x 32,5
10x 30

Romanian DL

6x 100
6x 105

Box squat

10x 100
7x 100

Split Squat

16x 17
16x 17

Standing Dbell calve raise

15x 21
12x 21
10x 21

+ quad foam rolls
+ quad stretches 2 x 30sec
+ hip flexor stretch 45sec
+ 3*10 single arm kettle swings
Hoe voelen de reverse decline crunches? En wat is de reden om de leg extensions eruit te halen?

Hoe voelen de reverse decline crunches? En wat is de reden om de leg extensions eruit te halen?

Ik heb last van patellatendinopathie en die leg extensions zorgen voor een hoge stress op patellapees, vandaar dat ie er tijdelijk even uit gaat. Ik hoop die binnen 4 weken terug in te voeren.

Die RDC bevalt me wel. Je kunt die gecontroleerd uitvoeren en je hoeft nergens anders op te letten dan puur abs. Ik doe er eigenlijk nog een extra candle stick achterna.
Bij leg raises hing ik aan een pull up stang, dus zijn er heel wat extra vervelende bekommernissen die de focus op abs bemoeilijken (grip, elleboogstretch, swing onder controle houden)

Ik heb last van patellatendinopathie en die leg extensions zorgen voor een hoge stress op patellapees, vandaar dat ie er tijdelijk even uit gaat. Ik hoop die binnen 4 weken terug in te voeren.

Die RDC bevalt me wel. Je kunt die gecontroleerd uitvoeren en je hoeft nergens anders op te letten dan puur abs. Ik doe er eigenlijk nog een extra candle stick achterna.
Bij leg raises hing ik aan een pull up stang, dus zijn er heel wat extra vervelende bekommernissen die de focus op abs bemoeilijken (grip, elleboogstretch, swing onder controle houden)
Zelf ook last van m’n patella aan beide kanten gehad. Leg extensions moest ik blijven doen. Kan wel een uitgebreide uitleg geven als je daar wat aan hebt.

Goed om te horen dat de RDC bevalt. Mooie afkorting ook, die ga ik erin houden.

Terug
Naar boven