MuscleMeat

Contest Log CODEX VITVS

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind ze super, voelt ook beter qua rom en ikzelf wil meer quads dus kan ze zo beter aanspreken. Heb met bb front squat altijd een vechtpartij met de barbell die alle kanten op wil gaan 😂

Best een brutale oefening inderdaad, vooral laatste reps. Liefst zou ik een ergens een hack squat of leg press in m'n schema hebben, maar ik train thuis en heb geen plaats voor machines. Wel al over nagedacht om tijdens volgende push fase 1 dag naar een gym hier in de buurt te gaan.

Tijd gebrek dat je thuis traint of dichtbij alleen een basic fit ellende 😜

Tijd gebrek dat je thuis traint of dichtbij alleen een basic fit ellende 😜

Thuis trainen heeft gewoon veel meer voordelen:
Geld uitgespaard, geen verplaatsingen meer nodig, geen mong*len die aan het curlen zijn in het squatrek, eigen muziekkeuze... En los daarvan ben ik ook nogal asociaal. :D
Het enige nadeel wat mij betreft is dat je geen toestellen ter beschikking hebt. Met name voor benen en borst vind ik dat wel es jammer...

Zondag meetdag...

Gewicht: 78,3kg (-0,0kg)
Buikomtrek: 84cm (-1 cm)
7-puntsmeting: 46,5mm (-3 mm)
Vet%: 14,7% (-0,7)

Abs beginnen door te komen, dus gaat de goede kant uit. De laatste 2 dagen was BW 78,0 en 77,6 dus op zich is daar ook wel een dalende trend. Verder ook nog 200 kcal geschrapt sinds zaterdag, dus ik verwacht nu wel ff een stroomversnelling. Nu dus 3000kcal op TD en 2800kcal op RD.

Reden: type'o
Laatst bewerkt:
En los daarvan ben ik ook nogal asociaal. :D
Scheelt dat 99.999% van de rest van de gym bezoekers dat ook is :roflol:
Verder is het enige nadeel idd dat je beperkt wordt in je apparatuur. Opzich geen probleem, kunt uit elke oefening wel de voldoende stimulans halen, maar iets meer variatie kunnen toepassen maakt trainen toch wel een stukje leuker. Plus, tot falen pushen op bijv een hack squat is toch anders dan een in een squat rek

Verder is het enige nadeel idd dat je beperkt wordt in je apparatuur. Opzich geen probleem, kunt uit elke oefening wel de voldoende stimulans halen, maar iets meer variatie kunnen toepassen maakt trainen toch wel een stukje leuker. Plus, tot falen pushen op bijv een hack squat is toch anders dan een in een squat rek

Exact dit!
Verder merkte ik toch wel vaak dat er een aantal gasten willen een praatje maken of komt de vraag "hoe lang heb je dit toestel nog nodig?"... absolute rothekel aan! :slap:

Push van maandag vergeten posten, dus die sla ik even over.
Pull vandaag ging wel lekker, goeie pomp in m'n lats vanaf de eerste oefening en mooie krachtwinst bij beide lat pulls! Dbell rows & reverse fly's zijn gelijk gebleven, daar is al even weinig vooruitgang in te melden. Wat betreft biceps, daar heb ik wat aangepast qua volume om die :yell: elleboog wat te sparen, met name iets lichter gewicht en meer reps (nog steeds tot failure). Ook de Cable Curl vervangen door unilateral CC. Veel meer stretch op die biceps onder spanning, maar toch 'n stuk lichtere load.

PULL

Single arm Cable Pulldown

14x 27,5
10x 28,75
11x 26,75

Single arm cable row (Lat bias)

10x 32,5
9x 32,5
12x 30

Cable row (wide grip - upper bias)

13x 80
10x 81,25
10x 80

Dbell rows (upper bias)

12x 18
9x 18

Rear delt fly

12x 8
10x 8
9x 8

Bbell preacher curl

19x 20
14x 20

Cable curl (unilateral)

15x 7,5
14x 7,5

Ondertussen is de vacht ook verdwenen, dus even vlug wat foto's gemaakt vandaag @ 77,7kg deze morgen. Blij dat de abs al goed doorkomen (zelfs na 4 maaltijden), verder tevreden over rugwijdte, triceps & separatie in kuiten :D

Laatst bewerkt:
Training van gisteren... eerste keer weer met leg extensions erbij en de box vanonder m'n reet bij squats. Toch voorzichtig begonnen en maar tot 90kg gegaan, maar wel all out! Einde bulk squatte ik met 100, dus op zich maar 10% daling en meer reps uiteraard.
Bij leg extensions overgeschakeld op unilateraal werk, bevalt me beter! Minder gewicht nodig, vrijere beweging, meer pomp en als links getraind wordt kan rechts rusten, dus weer wat tijd gewonnen. Na het eerste setje split squats waren m'n benen al kapot, dus heb het hierbij gehouden.

Reverse decline crunches

14x
12x
10x

Lying Leg Curl

12x 33,75
10x 32,5
11x 30

Romanian DL

8x 105
8x 107,5

Squat

12x 90
10x 90

Leg extension (uni)

14x 25
10x 25

Split Squat

16x 19

Standing calve raise (dbell)

14x 22
12x 22
11x 22

Laatst bewerkt:
Enkel wat cardio vandaag en even van het mooie weerr (en veel wind!) geprofiteerd om een klein halfuur te gaan fietsen. HR tss 107 - 130.

5 minuten voor het einde een kleine suikerdip gehad...Plotse slapte in de benen en wat licht in het hoofd. Bij thuiskomst moest ik nog eten, dus na rijst + gemalen biefstuk was de dip redelijk vlug weer voorbij.

1000012145.jpg

Check-in met coach gehad deze ochtend. Nog 6 weken te gaan en gewicht blijft weer wat hangen afgelopen dagen, dus kcal zijn een stuk naar beneden gebracht:

TD: 2672 kcal; E 221g K 339g V 43g
RD: 2448 kcal; E 216g K 225g V 76g

Stappen en cardio blijven gelijk.

Las geloof ik ergens een paar dagen/weken terug dat je direct begonnen met clen? Vanwaar die keuze?

Beperkte UB training gisterenavond, aangezien ik nog uiteten moest met vrienden (bij de lokale Italiaan).
Ik heb op voorhand alles berekend om niet over mijn dagelijkse kcal inname te gaan, uiteindelijk beslist om te gaan voor pasta met scampi's. Enkel wat room in de saus, maar verder geen kaas of olijven en dergelijke. Als dessert citroensorbet. Gedurende de dag wat carbs geschrapt her en der en dan 's avonds gewoon genieten van lekker eten! Daarna nog 2 alcoholvrije biertjes en uiteindelijk de dag afgetikt met een totaal van 2630 kcal.

:meal::meal::meal:

cb6d57aa-308a-4f72-bb74-5a4e6b05c52b.jpg

Verder ook gebruik gemaakt van de korte training om front delts en biceps wat rust te gunnen, dus Dbell presses en curls laten vallen. Met uitzondering van lateral raises overal gewicht of reps kunnen toevoegen, dus al bij al zeer tevreden.

UB

Cable Lateral raise (met cuffs)

13x 11,25
11x 11,25

10x 28,75
12x 27,5

Lat Pull

12x 62,5
11x 62,5
10x 62,5

Dips

12x BW+10kg
13x BW

Hoe voer jij de reverse crunches uit? M’n grip laat te wensen over. Voelt niet heel comfortabel meer.

Is nog wel een idee om het met een normale bench te proberen. Thanks!

Als ik een tip mag geven; zou zelf iets meer naar onderen liggen. Zodat je kan scharnieren vanuit je heup. Benen ook lager laten zakken voor meer stretch

Weinig animo om aan m'n LB training te beginnen vandaag... heb er al 20min nuchtere cardio & 7k stappen met een 10kg weight vest op zitten deze morgen, dus het voelde een beetje als overkill. Eens gestart zat de energie en focus wel goed, dus achteraf gezien niks te klagen. Overal weer gewicht en/of reps kunnen bijpakken, dus tevreden!

LB

Lying Leg Curl

12x 33,75 - failure
11x 32,5 - failure
18x 31,25 (RP set) - failure

Sumo DL

8x 100
6x 120 (+5kg)

Step ups

15x 16
13x 16

status quo hier, plots komt die 'burn' opzetten en kun je 16de & 14de rep niet meer maken

Front Squat

10x 80
10x 80 (+2 reps)

Standing calve raise (dbell)

15x 22 (+1 rep)
13x 22 '+1 rep)
12x 22 (+1 rep)

Uitvoering kan wel iets beter, volgende keer wat lager zakken en meer vanuit de benen duwen...

Zondag meetdag...

Gewicht: 78,0kg (-0,3kg)
Buikomtrek: 84cm (-0 cm)
7-puntsmeting: 45,7mm (-2,8mm)
Vet%: 14,2% (-0,5)

Flinke drop in BW deze morgen met 77,3 dus dat gaat wel gewoon volgens plan. Zoals eerder vermeld: flink wat kcal geschrapt, dus ik hoop dat het nu eindelijk es wat vlotter gaat. Op dit moment heb ik wel het gevoel dat dit niet meer goed komt tegen einddatum van de contest. Afwachten...

Niet al te veel soeps vandaag. Nogal oppervlakkig geslapen en dus niet erg uitgerust. Training zonder pijntjes kunnen afronden en overal gewoon status quo met vorige training.

PUSH

Cable Lateral raise (met cuffs)

13x 11,25 - failure
11x 11,25 - failure

Incline DB benchpress

9x 32 - failure
12x 28 - failure

Incline fly

12x 13 - failure
10x 13 - failure

(vorige training had ik wat last van een schouderknakje links, dus bij deze een extra opwarmingset gedaan en tragere uitvoering en langere TUT, resulterend in aantal minder reps)

Seated DB shoulder press

9x 26 - failure

Weighted Dips

12x BW+10 - failure
12x BW - failure

Skullcrushers

14x 20 - failure
9x 21- failure

Degelijke training, vooral met rug wel weer wat vooruitgang geboekt! Rear delt fly en biceps stagneren al eventjes... Preacher curl eruit gegooid en vervangen door Hammer curl, een oefening die ik relatief pijnloos kan uitvoeren. Verder is de tennisellboog behoorlijk goed hersteld de laatste maand, maar heb sindsdien wel meer last van een golferselleboog. :o
Slaap was vannacht ook weer niet ideaal, maar nog net binnen de rede. Met meer dan 1 uur diepe slaap voel ik me over 't algemeen wel uitgerust, maar 8 uur slapen tijdens de werkweek is sowieso praktisch onmogelijk.

d690b70f-5db5-4e74-bb29-bfd118718120.jpg

PULL

10x 28,75
9x 28,75
10x 27,5

Single arm cable row (Lat bias)

12x 32,5
10x 32,5
12x 30

Cable row (wide grip - upper bias)

11x 81,25