MuscleMeat

Contest Log CODEX VITVS

Balen dat het weer tegenviel. Hopelijk kan je met wat aanpassingen weer fijner pushen

• Topic Starter Topic Starter
  • Like
Waarderingen: Loca
Maximum effort is gebanned in die hele Kathlinoo historie...

Komt wel goed, ik moet de schouders es wat rust gunnen en geen DB Shoulder presses meer meteen na Incline DB press en dan komt dat wel snel weer goed. :)
Huh waarom dat dan. Dan moet ik heel wat gemist hebben of ik til niet zo zwaar aan posts, topics of uitlatingen.
Naief mag je dat dan ook noemen. Ik ga altijd van het goede van een mens uit.

Degelijke training in m'n zoldersauna. Hier en daar wat winst, curls blijven een probleem met die stramme elleboog.

PULL

Single arm Cable Pulldown

11x 27,5
10x 27,5
10x 26,75

Single arm cable row (Lat bias)

12x 31,25
10x 31,25
13x 28,75

Cable row (wide grip - upper bias)

13x 80
10x 81,25
10x 80

Dbell rows (upper bias)

12x 18
9x 18

Rear delt fly

12x 8
10x 8
9x 8

Bbell preacher curl

13x 22
11x 22
10x 22

Cable curl

12x 23,75
10x 23,75
11x 20

Woensdag legday. Degelijke training, ook al was m'n energie niet top door de hitte. Overal weer wat reps of gewicht bij! Voorlaatste LB training met minder volume. Volgende week weer gewoon full squat ipv Box squat en leg extensions erbij.

Reverse decline crunches

14x
11x
10x

Lying Leg Curl

12x 32,5
10x 32,5
11x 30

Romanian DL

8x 105
8x 105

Box squat

8x 105
8x 105

Split Squat

17x 19
15x 19

Standing calve raise (dbell)

14x 22
12x 22
11x 22

Rustdag vandaag. Nouja, 20min cardio niet meegerekend...
Eeven recapituleren m.b.t. COR:

Die "cinnamon donut" vind ik wat tegenvallen. Er valt weinig kaneelsmaak te bespeuren en de smaak is in het algemeen te flauw, maar dat heb ik eigenlijk met alle CORs. Het is maar als je er whey aan toevoegt met dezelfde smaak dat het echt lekker wordt, iets om rekening mee te houden in de toekomst

Vandaag verlof en dus de mogelijkheid om wat vroeger te trainen en dus de felste warmte te ontlopen. Goeie training gehad met winst op alle rug oefeningen. Ook Incline Dbell press ging best nog goed, al merk ik bij de topset ook wel meteen dat de schouders niet 100% zijn.. Om de (overbelaste) schouders wat te ontlasten, gaat er een setje af van de lateral raise en shoulder press. Afwachten of dit soelaas brengt. Bij Incline flys voelde ik vandaag ook teveel spanning op schouders, dus die heb ik even geskipped! Ook met curls het gewicht wat lichter gepakt om die elleboog te ontlasten.

UB

Cable Lateral raise (met cuffs)

13x 11,25
11x 11,25

Incline DB benchpress

10x 32
13x 28

Single arm Cable Pulldown

12x 27,5
10x 27,5

Lat Pull

15x 60
10x 62,5
12x 60

Seated DB shoulder press

7x 26

Dips

11x BW+10kg
13x BW

Dbell preacher curl

20x 8
18x 8
16x 8

Linker biceps heeft sowieso minder piek dan rechts, maar ziet er hier naar uit dat ik die vergat op te spannen, Verder moet ik die ook nog wat beter uitdraaien en hoger tillen. Er is nog erk aan....
cfb123c5-a3a3-4b81-b107-9cef958b8541.jpg

inker biceps heeft sowieso minder piek dan rechts, maar ziet er hier naar uit dat ik die vergat op te spannen,
Precies! Je ziet duidelijk dat rechts (op de foto) je onderarm iets hoger uitkomt en dichter bij je hoofd uitkomt.
Wilt de piek van je biceps boven je schouders hebben, dus flink stuk omhoog nog. Pinken naar je oren draaien, en schouders roteren door je ellebogen als het ware naar voren + pols naar achter te duwen.
Zie wel duidelijk verschil VS begin van het jaar. Goed bezig!

Precies! Je ziet duidelijk dat rechts (op de foto) je onderarm iets hoger uitkomt en dichter bij je hoofd uitkomt.
Wilt de piek van je biceps boven je schouders hebben, dus flink stuk omhoog nog. Pinken naar je oren draaien, en schouders roteren door je ellebogen als het ware naar voren + pols naar achter te duwen.
Zie wel duidelijk verschil VS begin van het jaar. Goed bezig!

Ja, het is allemaal niet zo simpel als het lijkt idd. Ik gebruik de 10 sec timer op m'n gsm camera, dus ik moet helemaal juist staan in een betrekkelijk snel tempo. Dan vergeet je of mislukt er wel es iets. :tanden:

Ja, het is allemaal niet zo simpel als het lijkt idd. Ik gebruik de 10 sec timer op m'n gsm camera, dus ik moet helemaal juist staan in een betrekkelijk snel tempo. Dan vergeet je of mislukt er wel es iets. :tanden:
Velen hier maken een filmpje van hun posing en kiezen dan uit het filmpje de juiste momenten als foto.
Daar ben ik zelf nog niet zo kundig in, maar het is wel makkelijker dan dat ene moment proberen te timen.

Velen hier maken een filmpje van hun posing en kiezen dan uit het filmpje de juiste momenten als foto.
Daar ben ik zelf nog niet zo kundig in, maar het is wel makkelijker dan dat ene moment proberen te timen.

Ja dat snap ik, maar dit is een PT check-in foto van 's morgens vroeg (net uit bed en op nuchtere maag), dan ga ik geen posing routine beginnen doorlopen :D
Sowieso ben ik ook nog op zoek naar de optimale plaats + belichting... Ook niet vanzelfsprekend.

• Like
Waarderingen: Loca
Ik heb een ringlamp op gesteld staan. Licht overal uit en dan een goede afstand nemen. De telefoon heb ik in een statief en film alle poses even doorlopen. Poses even 10 sec vasthouden. Dan heb je in de video tijd zat om een frame capture te doen. Sochtend ook niet veel zin in maar ditnis toch de snelste manier naar mijn idee.

Zelf doe ik buiten in natuurlijk licht in de ochtend.

Om 6u 's ochtends is er 3/4 van het jaar nog geen licht.

Ik heb een ringlamp op gesteld staan. Licht overal uit en dan een goede afstand nemen. De telefoon heb ik in een statief en film alle poses even doorlopen. Poses even 10 sec vasthouden. Dan heb je in de video tijd zat om een frame capture te doen. Sochtend ook niet veel zin in maar ditnis toch de snelste manier naar mijn idee.

Hmm, ik probeer het es uit... De ruimte verduisteren lukt alsnog niet, aangezien ik 2 grote dakramen heb op m'n zolder. Maar goed, binnenkort is het om 6u weer pikdonker. :thumb:

Ik heb nu https://share.temu.com/Bn9zOaygMtA om op schouderhoogte lichtjes naar beneden gekanteld te schijnen vanuit schuin voor-bijna naast me https://share.temu.com/X4qjC1P7tzA om vanaf grond/knie hoogte naar boven gekanteld te schijnen vanuit zelfde hoek.

Ben nog aan het oefenen maar dat levert me tot nu toe mooiste kwaliteit fotos op

Een hoop kluswerk te doen weer vandaag, dus training ingekort. Na die frontsquats was ik wel even groggy.

LB

Lying Leg Curl

11x 33,75 - failure
11x 32,5 - failure
19x 30 (RP set) - failure

Sumo DL

8x 100
12x 115 (+4 reps)

Front Squat

10x 80
8x 80 (+1 rep)

Step ups

15x 16
13x 16

Wat mij persoonlijk erg helpt als je met squats meer de qauds wilt aanspreken wellicht dat je daardoor front squat doet is gewoon back squat en je hak op een verhoging/wedge. Backsquat sta ik veel stabieler en met hak omhoog pak je de quads harder.

1E38F454-0195-4541-9FAD-98A20A4BF26F.jpeg

Wat mij persoonlijk erg helpt als je met squats meer de qauds wilt aanspreken wellicht dat je daardoor front squat doet is gewoon back squat en je hak op een verhoging/wedge. Backsquat sta ik veel stabieler en met hak omhoog pak je de quads harder.

1E38F454-0195-4541-9FAD-98A20A4BF26F.jpeg

Ik heb dezelfde liggen. Soms doe ik met, soms zonder.

Ik vind ze super, voelt ook beter qua rom en ikzelf wil meer quads dus kan ze zo beter aanspreken. Heb met bb front squat altijd een vechtpartij met de barbell die alle kanten op wil gaan 😂

Terug
Naar boven