MuscleMeat

Cola zero ? slecht ?

de zouten die vocht vast houden. als je lager in % wilt gaan kun je alle onnodige zouten het beste vermijden.

Je gaat vocht vasthouden als je ineens méér zouten binnen krijgt.
Als je élke dag veel zout binnenkrijgt, houdt je geen vocht vast.
Als je elke dag weinig zout binnenkrijgt en dan een dag of twee dagen méér zout neemt, dan wel.

je gaat eerder dood van watervergiftiging dan van aspartaamvergiftiging, als je de hoeveelheden water vs cola die je moet drinken een op een vergelijkt.

Geen water meer drinken dus. Chemische rommel (zit ook chloor in, wist je dat!!!)

dat gedoe over wat goed en slecht is...alsjeblieft zeg. Dat een dieet goed of slecht is okee, maar 1 voedingsmiddel of voedingsbestanddeel bombarderen tot "slecht" zonder enige context is echt van dat moderne "alles moet gezond"-waandenken.
Bij toch wat stoffen is blootstelling aan zeer lage concentraties schadelijker (op lange termijn) dan aan hoge concentraties op korte termijn. Als een stof enkel acuut toxisch is in hoge hoeveelheden wilt dit niet zeggen dat deze absoluut onschuldig is in lage.

Bij toch wat stoffen is blootstelling aan zeer lage concentraties schadelijker (op lange termijn) dan aan hoge concentraties op korte termijn. Als een stof enkel acuut toxisch is in hoge hoeveelheden wilt dit niet zeggen dat deze absoluut onschuldig is in lage.

Klopt. Maar dat maakt het niet minder debiel om zonder aanleiding aan te nemen dat iets op lange termijn schadelijk is. De enige reden dat aspartaam dit overkomt is dat het zo veel aandacht krijgt/heeft gekregen in de media, onder andere in de vorm van grove misinterpraties van studies die sowieso al bout van opzet/interpretatie van de data waren. Iedereen komt elke dag in aanraking met 10001 stoffen die net zo 'kunstmatig' zijn als aspartaam.

correlatie =/= causatie

Aspartaam bevat 0 calorieën je zal daar dus niet van aankomen. Volgens sommige is het kankerverwekkend, maar ook daar zijn de meningen over verdeelt.

Aspartaam bevat 0 calorieën je zal daar dus niet van aankomen. Volgens sommige is het kankerverwekkend, maar ook daar zijn de meningen over verdeelt.

Aspartaam bevat gewoon kcal hoor. Het is echter zo ongelooflijk zoet dat je er maar weinig van nodig hebt en dit maakt het een geschikte suikervervanger.

Aspartaam bevat gewoon kcal hoor. Het is echter zo ongelooflijk zoet dat je er maar weinig van nodig hebt en dit maakt het een geschikte suikervervanger.
Dat klopt inderdaad, maar in de praktijk gebruik je zo weinig dat het 0-1kcal levert. Daar doelde ik op;)
Aspartaam is ongeveer 200x zoeter dan suiker (sacharose) en bevat 4 kcal/gram. Omdat voor het zoeten van een product maar heel weinig aspartaam nodig is, is de hoeveelheid energie van aspartaam in producten te verwaarlozen. Zo heeft mespuntje aspartaam die 0,1 kcal aan energie levert, dezelfde zoetkracht als een theelepel suiker van 16 kcal.
Bron: http://zoetstoffen.nl/zoetstof/aspa...T7lfln_q3UH32jYgLszVfDyZGjDNYFzd0q7bK9XfD_BwE

Ik dacht ik zeg het even voordat mensen het lezen en het idee dat aspartaam een of ander levensbedreigend kankerverwekkend feeënstof is ofzo nog erger wordt dan het nu al is.

anderhalve liter cola zero gedronken vandaag (srs)

rip?

cola zero
ice tea zero
crystal clear
fanta zero
rivella light

Ik ben blij dat het er is! ik word af en toe zo slapjes van al dat water en thee dat het heerlijk is om eens wat van dit te drinken
Vroeger was er niet eens wat anders dan cola light

En ach die aspartaam is alleen schadelijk als je,wat, 3 flessen per dag drinkt?

En ik vind het niet heel raar dat TS af en toe cola drinkt tegen de honger. Doe ik zelf ook wel eens hoor.

2 a 3 blikjes per week kan geen kwaad.... maar ik zou er geen (dagelijkse) gewoonte van maken.

Puur water blijft het beste.... en ijskoud zelfs nog lekker ook! Daarnaast gewoon (zwarte) koffie en (groene) thee.
Als je wat smaak wilt kan je groene thee maken, wat citroensap toevoegen en vervolgens in de koelkast leggen, lekker!

het grote wie heeft een eetstoornis en wie niet topic

srs

Terug
Naar boven