Fitness Seller

Collageen en groeihormoon

guardian

Huge Freak
Waardering
176
Hallo, ik weet dat door het gebruik van groeihormoon de collageenproductie in het lichaam geboost wordt, waardoor blessures sneller zullen genezen, de vetverbranding gestimuleerd wordt en de conditie van de huid erop vooruit zou gaan.

Indien het gebruikt wordt voor deze doeleinden zou een kleinere dosis al volstaan. Hoeveel is hiervoor juist nodig en hoelang dient het gebruikt te worden?

mvg

iig lang,collagen groeit niet overnight. denk 2iu pd voor een mnd of 8

Sinds afgelopen week heb ik bij iedere stap die ik zet een soort klikje in de knie. Als ik voel dan loopt er een soort peesje o.i.d. over een heel klein bobbeltje, wat weer dat klikje veroorzaakt. Ik heb me niet gestoten ofzo. Is dit misschien gevormt door de HGH? Vocht is het nl niet.

Trouwens de schouder blessure waar ik al een jaar mee rondliep is voor mijn gevoel nu helemaal weg. Geen pijntjes of reacties meer naar een zware training. Het zal zeker door de deca en HGH komen die ik sinds de 3e week van januari heb gebruikt. De deca ben ik inmiddels al een week of 4 mee gestopt en heb deze vervangen door primo. De HGH gebruikte ik trouwens vanaf begin december al. Eerst bluetops, toen Somatropin en nu sinds eind januari miniquicks op 6,2 iu ed. Hier heb ik op een beetje slaperigheid na verder niet echt noemenswaardige negatieve bijwerkingen bij.

Met groeihormoon is het zo dat hoe meer je neemt hoe hoger je collageen synthese wordt. Blessures gaan IMO trouwens niet echt weg met gear alleen, je zult ook het probleem moeten aanpakken.

• Topic Starter Topic Starter
Sinds afgelopen week heb ik bij iedere stap die ik zet een soort klikje in de knie. Als ik voel dan loopt er een soort peesje o.i.d. over een heel klein bobbeltje, wat weer dat klikje veroorzaakt. Ik heb me niet gestoten ofzo. Is dit misschien gevormt door de HGH? Vocht is het nl niet.

Trouwens de schouder blessure waar ik al een jaar mee rondliep is voor mijn gevoel nu helemaal weg. Geen pijntjes of reacties meer naar een zware training. Het zal zeker door de deca en HGH komen die ik sinds de 3e week van januari heb gebruikt. De deca ben ik inmiddels al een week of 4 mee gestopt en heb deze vervangen door primo. De HGH gebruikte ik trouwens vanaf begin december al. Eerst bluetops, toen Somatropin en nu sinds eind januari miniquicks op 6,2 iu ed. Hier heb ik op een beetje slaperigheid na verder niet echt noemenswaardige negatieve bijwerkingen bij.
Hoeveel gebruik je hiervan? Is dit 6.2iu elke dag?

Met groeihormoon is het zo dat hoe meer je neemt hoe hoger je collageen synthese wordt. Blessures gaan IMO trouwens niet echt weg met gear alleen, je zult ook het probleem moeten aanpakken.
Zeker. De blessure is ook gewoon zo goed als weg. Ik wil dit gewoon overwegen voor het geval ze terug de kop opsteekt, of mss als fatburner. Gewone riods zeggen me niet zoveel.

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

Thx. Op zich wel kostelijk, maar dit is nog net te doen.

Hoeveel gebruik je hiervan? Is dit 6.2iu elke dag?

Zeker. De blessure is ook gewoon zo goed als weg. Ik wil dit gewoon overwegen voor het geval ze terug de kop opsteekt, of mss als fatburner. Gewone riods zeggen me niet zoveel.

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

Thx. Op zich wel kostelijk, maar dit is nog net te doen.

Ja 6,2iu per dag. Soms wel eens een keer minder als het me net niet uitkomt met voeding en een druk schema.

hangt af van de oorzaak ook. het verstevigen van pezen door HGH is een van de redenen waarom ik er zo geil op ben een kuur te gaan doen met dit product.
winstrol, deca & primo kunnen ook een positief effect hebben op pezen, das waar, maar om zoals bij mij, een zwakke pees (linkse biceps) te verstevigen, is toch zel iets meer nodig dan deca :/

(ik heb na iedere training steken in d vouw van mijn linkse arm - das niet goed :/ en dat bedoel ik - en weerhoudt me om nog zwaarder te gaan in biceps training enz - zwak punt dus)

HGH FTW :p

bump.

iemand nog persoonlijke ervaringen of wellicht links naar leesvoer over dit onderwerp?

vraag dit omdat mijn linker biceps pees bij de elleboog door is en sinds een week weer vast gezet met oa metalen ankers in het bot. zou 2iu 7 dagen per week (of 3iu 5x per week) voor een periode van een jaar zin hebben om pees herstel te bevorderen?

en zou ik daar nu een week na de operatie al mee moeten starten of wachten tot de revalidatie die over 6 weken begint, zit nu nog in het gips en train niet.

tenslotte, de winny en deca in relatie tot pezen zoals hierboven genoemd; ik ben zelf sceptisch omdat aas me spiergroei geeft met achterblijvende pezen en dus imo contra productief is omdat het de kans vergroot dat ik de boel weer kapot trek..en deca is evt nuttig voor een overbelaste pees daar heb ik met een stkke pees vast niks aan toch? en die winny en pezen, dat komt toch uit die studie van meer collageen bij ratten die aan de winny zitten? geeft dat niet juist stramme weinig elastische pezen die dus juist sneller breken?

kortom zou hgh niet een enige optie zijn of moet ik het gewoon bij revalideren zonder middelen houden?

btw dit is een link naar onderzoek over hgh en collageen synthese.

The major finding in the present study is that increased GH availability causes increased expression of collagen mRNA and also increased collagen protein synthesis in connective tissue in human skeletal muscle and tendon, but has no effect on myofibrillar protein synthesis. Moreover, it was demonstrated that serum IGF-I, as well as tissue IGF-I mRNA expression was related to serum GH titre. These findings demonstrate that GH caused a rise in matrix collagen synthesis of skeletal muscle and tendon, but did not reveal any effect on myofibrillar protein synthesis.

Laatst bewerkt:
hangt af van de oorzaak ook. het verstevigen van pezen door HGH is een van de redenen waarom ik er zo geil op ben een kuur te gaan doen met dit product.
winstrol, deca & primo kunnen ook een positief effect hebben op pezen, das waar, maar om zoals bij mij, een zwakke pees (linkse biceps) te verstevigen, is toch zel iets meer nodig dan deca :/

(ik heb na iedere training steken in d vouw van mijn linkse arm - das niet goed :/ en dat bedoel ik - en weerhoudt me om nog zwaarder te gaan in biceps training enz - zwak punt dus)

HGH FTW :p

iets zegt me dat winstrol niet echt positief is voor je pezen :)

er is een verschil tssen "pezen" en "peesaanhechtingen"

in theorie kan de pees steeds sterker worden, maar de peesaanhechting blijft altijd een zwak punt. althans, dat is wat ik me herinner uit mijn opzoekwerk

De aanhechtingen en pezen worden idd zwakker door hgh gebruik. Ze groeien, maar worden brozer.

De aanhechtingen en pezen worden idd zwakker door hgh gebruik. Ze groeien, maar worden brozer.

Dat is met winstrol zo omdat het maar één soort collageen synthese verhoogt (weet niet meer welke maar dacht III), maar volgens mij verhoogt hgh alle soorten collageen synthese dus wat jij zegt is niet waar.

edit: Volgens mij bedoel je ook winstrol of nie?

cools wat bedoel je? bedoel je winny of hgh? zit nu een avond te lezen op verschillende plekken en begin steeds meer overtuigd te raken dat 3iu 5dagen per week voor een hele lange periode best nuttig is voor mij en mijn peesherstel.

Hgh dus. Het is nuttig voor peesherstel omdat deze sneller herstellen en groeien, maar op termijn worden ze brozer. Heb het zelf aan de hand na 8 maanden op 5iu 5on/2off. Zijn heel gevoelig aan scheuren nu. De peesaanhechtingen dus, zoals Stal1n zegt.

Laatst bewerkt:
Hgh dus. Het is nuttig voor peesherstel omdat deze sneller herstellen en groeien, maar op termijn worden ze brozer. Heb het zelf aan de hand na 8 maanden op 5iu 5on/2off. Zijn heel gevoelig aan scheuren nu. De peesaanhechtingen dus, zoals Stal1n zegt.

is dit eigen ervaring of heb je iets vab een linkje naar een artikel over zwakkere peesaanhechtingen door hgh. net als jaytjuh was ik in de veronderstelling dat snellere peesgroei maar zwakkere pezen alleen bij winny was en hgh dat niet heeft.

wat is je advies; compleet doorscheurde pees die met ankers nu weer aan het bot zit; voor herstel wel/niet een erg lage dosis hgh (2-3 iu 5 dagen per week). ik kan geen negatief artikel vinden over hgh en pees herstel maar juist alleen goed nieuws.

Ik denk dat dat niks met hgh te maken heeft.

Een stukje wat de literatuur erover zegt:
The use of anabolic steroids adversely affects the muscle–tendon system and increases the risk of Scand J Med Sci Sports 2011: 21: e91–e99 & 2010 John Wiley & Sons A/S doi: 10.1111/j.1600-0838.2010.01162.x e91tendon ruptures (Battista et al., 2003). Furthermore, tendon rupture has been linked to the abuse of anabolic-androgenic steroids (AAS) in a small number of cases (Kramhøft & Solgaard, 1986; Stannard & Bucknell 1993; Visuri & Lindholm, 1993; Evans et al., 1998). Experimental data suggest that steroids alter the biomechanical properties of tendons (Evans et al., 1998) and that combined AAS and exercise increase the risk of tendon injury (Visuri & Lindholm, 1993). The AAS action is primarily manifested in its myotrophic action, which results in greater muscle mass and strength. Tendons cannot increase in strength in response to AAS as muscles do and, when subject to an increased intensity and frequency of training, may be at higher risk for rupture according to a small number of published cases (Battista et al., 2003; Maravelias et al., 2005).

Edit:
Referenties kopieert ie niet lekker mee, maar ach.

Een stukje wat de literatuur erover zegt:

Edit:
Referenties kopieert ie niet lekker mee, maar ach.

dat van aas en de effecten op pezen ken ik zo ongeveer. maar pro en contra redenen wat hgh nemen en een peesblessure niet. Jij weet altijd zoveel echte info te vinden xxl, kan je voor me kijken of je wat vind? tuurlijk karma.....

dat van aas en de effecten op pezen ken ik zo ongeveer. maar pro en contra redenen wat hgh nemen en een peesblessure niet. Jij weet altijd zoveel echte info te vinden xxl, kan je voor me kijken of je wat vind? tuurlijk karma.....

Wordt dan 2012, vertrek zo richting Spanje. Zal dan ff kijken in zowel de boeken als pubmed, relevante full texts komen dan hier. :)

• Like
Waarderingen: Ymir
Even snel in 2011 nog, ik hou het kort i.v.m. tijdgebrek, maar het is wel duidelijk zo.

De boeken geven slechts hele beperkte informatie wat dit onderwerp betreft, veel te weinig om ook maar iets concreets op te baseren (melden slechts dat het een positieve invloed erop heeft, zonder het hoe en wat). Wat uiteraard duidelijk is, is dat GH veel van zijn effecten te danken heeft aan de IGFs (somatomedins) geproduceerd in de lever. Ik heb m'n heil vervolgens maar gezocht op Pubmed waar ik op de volgende publicatie stuitte (zelfde als Ymir):

Iedereen kan natuurlijk deze studie zelf lezen, maar even snel wat dingetjes uitlichten:
To test the hypothesis that GH promotes matrix collagen synthesis in musculotendinous tissue, we investigated the effects of 14 day administration of 33–50 μg kg−1 day−1 recombinant human GH (rhGH) in healthy young individuals.

De genoemde dosis, 33-50 μg per kg lichaamsgewicht per dag komt neer op circa 9-14 IU per dag voor een persoon van 90 kg[1]. Wat goed is om op te merken is dat men hier het effect van 14 dagen toediening onderzochten.

In het abstract komt gelijk een mooi resultaat naar voren:
Tendon collagen I mRNA expression and tendon collagen protein synthesis increased by 3.9-fold and 1.3-fold, respectively (P < 0.01 and P = 0.02)

Men concludeert ook uit de onderzoeksresultaten:
The results suggest that GH is more important in strengthening the matrix tissue than for muscle cell hypertrophy in adult human musculotendinous tissue.
Zoals vermeld wilden ze ook kijken of het inderdaad zo was dat GH niet de eiwitsynthese in spierweefsel stimuleerde, vandaar de vergelijking in zowel de titel als in de conclusie hierboven.

Als je verder bijv. ook kijkt naar mensen die leiden aan acromegalie (overmatige afgifte van GH), zie je dat ze vrijwel altijd dikke pezen hebben.

Een andere interessante uit 2005 is:

Waar de auteurs ook vermelden dat het interessant kan zijn voor herstel en meer onderzoek gewenst is:
It is concluded that endogenous and exogenous GH does in fact possess a strong potential for affecting synthesis of connective tissue during exercise. At high levels of plasma GH, the effect on connective tissue synthesis by far exceeds the very moderate effect on myofibrillar muscle protein and it is very likely that this effect, in part, can explain the
popularity of GH doping among athletes. Future research exploring GHs potential as a possible treatment of muscle and tendon injuries is needed

Een bevestiging van de vermoedens iig. Een vrij hoge dosis GH heeft op de korte termijn al effect op de pezen.

Notes
  1. Conversie gebaseerd op de vermelde verhouding van 3.0526 (IU:mg) als in:
    Recombinant human growth hormone in abstinent androgenic-anabolic steroid use: psychological, endocrine and trophic factor effects.
    Graham MR, Davies B, Kicman A, Cowan D, Hullin D, Baker JS.
    Curr Neurovasc Res. 2007 Feb;4(1):9-18.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven