XXL Nutrition

Combi pre-workout en post-workout

Martin88

Novice
Waardering
0
Lengte
2m07
Massa
92kg
Beste allemaal,

Ik heb me de afgelopen tijd verdiept in supplementen voor spieropbouw. Op dit moment gebruik ik Liquid Amino van Stacker 2, maar ik wil wat nieuws proberen. Dit natuurlijk naast voldoende voeding.

Mijn keuze is nu gevallen op deze twee supplementen:

Pre-workout
Assault - Musclepharm
http://www.bodyenfitshop.nl/workouts/pre-workout/musclepharm/assault/

Post-workout
Gold Standard 100% whey protein - Optimum Nutrition
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...mum-nutrition/gold-standard-100-whey-protein/

De enige vraag die ik hierbij heb is of dit een goede combi is, puur gekeken naar de samenstelling van beide producten? Als ik dit samen neem, krijg ik dan teveel binnen van bepaalde stoffen of mis ik juist iets?

Ik val overigens onder de categorie ectomorph, daarom probeer ik er ook veel bij te eten.

Alvast bedankt.

Een pré-workout kan ik inkomen, maar post-workout vind ik echt serieus overbodig. Als post-workout neem ik 50gr snelle carbs. En een 20 min later een flinke maaltijd :)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de tip. Ik heb alleen dagelijks te kampen met tijdgebrek en lukt het me niet om hier ook nog ruimte voor vrij te maken, aangezien ik nu al regelmatig slaap tekort heb.

Om deze reden ben ik op zoek naar een goede post-workout die ik direct na de training kan nemen.

En dus prima.

Als je per se een pre-workout supplement wilt, is Assault een prima keuze! Ik ben nu bezig met mijn eerste pot 100% Gold standard whey van ON. Na jaren XXL en B&F huismerk (voorgaande pot was Nectar Isolaat), is dit echt geweldig spul! Je betaalt er wel een premium price voor, maar dat lijkt het toch wel waard. Mijn maag/darmen hebben hier in ieder geval minder moeite mee (zit ook als extra enzyme complex in dat helpt met vertering). Banaan-aarbei is goed te doen, zowel met melk als water (180 ml)

Thanks voor de info, blij om te horen dat die voor anderen goed bevalt!

Wat betreft de post-workout weet ik niet precies wat daar de juiste omschrijving voor is, maar omdat whey volgens mij normaliter ná de training wordt ingenomen noem ik het voor het gemak maar zo. :)

Ik hoop in ieder geval dat deze twee producten een goede combinatie is, volgens mij wel de moeite waard om het uit te proberen.

ik raad je Advanced Post Workout van XXL als PostWO en idd Assault als Pre
http://www.xxlnutrition.nl/advanced-post-workout/xxl-nutrition

ik zou de whey een half uur/uur voor de training nemen (doen veel mensen) omdat de eiwitten moeten worden afgebroken naar aminozuren en dit tijd nodig heeft.

en toch raad ik je het huismerk van XXL aan als Whey dit scheelt flink in je budget en XXL heeft een Super kwaliteit en prijsverhouding en er zijn super smaken

Thanks dan ga ik me daar ook wat verder in verdiepen.

Maar is deze whey-variant van Optimum Nutrition niet ook geschikt voor direct na de training door de BCAA's die erin zitten?

Post-workout
Gold Standard 100% whey protein - Optimum Nutrition
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten...-whey-protein/

Dit is geen post-workout, dit zijn gewoon eiwitten ;)

als ik een haring als post workout wil kan dat alles wat je na je training neemt is post workout pannenkoek
(en ja dat zou eventueel ook kunnen een pannenkoek)

een whey shake kan prima post workout

---------- Post toegevoegd 29 July 2013 om 22:09 ----------

Maar is deze whey-variant van Optimum Nutrition niet ook geschikt voor direct na de training door de BCAA's die erin zitten?

kan prima de Gold Standard 100% whey protein van ON is volgens mij zelfs de meeste gebruikte ter wereld

Ik vind die eiwitten te duur. Je hebt goedkopere die ook goed zijn. Waarom zou je 15 euro meer betalen.

in de whey van XXL zitten ook BCAA en is goedkoper, je kan Whey nemen waarneer je wilt hoor maar veel mensen weten niet dat half uur / uur voor de training het beste is om er een te nemen omdat de eiwitten moeten worden afgebroken tot Amino's

als je whey half uur / uur voor training neemt heb je ook BCAA gelijk voor na je training eruit, maar ik supplementeer ook nog los BCAA Mega Caps van XXL, maar dat doe ik zodat ik zeker weet dat ik genoeg binnen krijg.

Precies maar het is mij bedoeling om het bij één supplement voor de training te houden en één na de training. Gezien het feit dat er ook BCAA's inzitten en whey toch vaak direct na de training wordt genomen (of dit beter is, is een tweede vraag natuurlijk) lijkt deze me heel geschikt.

kan prima de Gold Standard 100% whey protein van ON is volgens mij zelfs de meeste gebruikte ter wereld

Dat las ik inderdaad. Andere middelen zijn absoluut een stuk goedkoper maar als ik alle beoordelingen lees dan kom ik toch vaak hier op uit, ook al zijn de verschillen misschien klein.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, dan koop ik eerst de kleinste verpakkingen en dan maar zien hoe het bevalt. :)

Precies maar het is mij bedoeling om het bij één supplement voor de training te houden en één na de training. Gezien het feit dat er ook BCAA's inzitten en whey toch vaak direct na de training wordt genomen (of dit beter is, is een tweede vraag natuurlijk) lijkt deze me heel geschikt.

Dat las ik inderdaad. Andere middelen zijn absoluut een stuk goedkoper maar als ik alle beoordelingen lees dan kom ik toch vaak hier op uit, ook al zijn de verschillen misschien klein.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, dan koop ik eerst de kleinste verpakkingen en dan maar zien hoe het bevalt. :)

snap ik dat je een supp voor en een na wilt gebruiken maar whey voor de training is toch echt beter en Advanced post workout voor na de training aan,zitten goede carbs en zelfs ook BCAA in dus win win situatie lijkt me

het merk whey moet je zelf weten want wij beslissen niet over iemand anders zijn portomonee maar toch raad ik je echt Advanced post workout aan, lees de ingredienten lijst maar is door, redelijk veel voor weinig ;)

Ik lees nu inderdaad dat bepaalde onderzoeken concluderen dat het beter is om whey voor de training te nemen. Nu vraag ik me af of het verstandig is om dan deze twee supplementen, waar ik toch wel voor wil gaan, beide vóór de training te nemen.

En of het sowieso niet een overdaad aan BCAA's is?

Assault bevat 6000mg BCAA (hele scoop), Whey +/- 5000mg per dosering

Ik lees dat het lastig is om te bepalen wat nu (ongeveer) de juiste hoeveelheid is, maar dat dit wel rond de 10 gram ligt. Dus wat dat betreft is dit meer dan genoeg denk ik. :)

Ik heb ze nu beide besteld, maar even zien hoe het bevalt. Iedereen bedankt voor info en tips!

als ik een haring als post workout wil kan dat alles wat je na je training neemt is post workout pannenkoek
(en ja dat zou eventueel ook kunnen een pannenkoek)

een whey shake kan prima post workout

---------- Post toegevoegd 29 July 2013 om 22:09 ----------

no shit sherlock

Als postworkout gewoon whey shake met wat extra BCAA's aan toegevoegd is prima. Al voelt een gewone maaltijd na het knallen veel beter IMO.

Terug
Naar boven