Fitness Seller

Compleet nieuw tot Fitness & Aparte voeding

Peterke1337

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
49kg
Vetpercentage
11%
Hallo bodybuilders,

Zoals de topic zegt ben ik compleet nieuw op het gebied van fitness en zelfs op de aparte voedingen die daarbij hoort. Vanaf mijn 18e mag ik officieel gaan trainen van mijn ouders en hierbij komt dus ook het zware trainen en opbouwen van spiermassa.

Wat ik al weet is dat je een goed trainingsschema en een juist dagelijks voedingspatroon moet hebben, ik ben van plan om mij aan te melden bij een sportschool die over alle benodigde apparaten beschikt, verder wil ik mij dus focussen op het opbouwen van duidelijk zichtbare spieren. (Niet zozeer dus massa maar meer zichtbaarheid, een vriend van mij had het over " Droog-trainen?".

Op een site kon ik mijn gegevens invullen om mijn lichaamsvet en voedingsbehoeften te zien. Hier dus de resultaten.

Lichaamsgewicht: 49 KG
Lichaamsvet percentage: 11.3%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 1761 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 96 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 39 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 257 Gram

Verder:
Mijn lengte is ongeveer 1.74m en mijn leeftijd is op dit moment 17.

Hopelijk zouden jullie mij met deze informatie misschien een beetje meer bekend kunnen maken met een aantal goede voeding en trainingschema's?

alvast bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
yep zeer skinny

lees sticky's en ga aan de slag zou ik zeggen

lees sticky's en ga aan de slag zou ik zeggen

Dit is maar al te graag wat ik wil doen, ik heb al wat sticky's gelezen maar zoek toch echt wat extra hulp. Moet ik bijvoorbeeld persee eerst bulken of kan ik meteen gaan droogtrainen? wat is een mooi dagelijks schema wat jullie aanraden met dit gewicht etc etc

droogtrainen @ 49kg? ga alsjeblieft z.s.m. zoveel mogelijk eten :)

nog enkele aanraders? ik weet dat ik gewoon elke dag zegmaar mijn voeding moet verhogen en verspreiden over de dag dus bijvoorbeeld elk uur een boterham met iets, maar zijn er nog speciale aanraders? volgens mij ben ik nogal een apart geval met deze lengte en gewicht :P Oja, het is altijd al zo geweest dat ik kon eten wat ik wou maar nooit dik word.

alvast bedankt

Zit nu nog niet in over "droogtrainen".
ik raad je aan als beginner om je te focussen op de grote 3: benchpress, squat & deadlift. Later kan je over gaan op een split schema.
Nu gwn eten, eten & nog is eten tot je er bij doodvalt ;)

wat eet je als ontbijt luch en avondeten?

als ontbijt neem ik meestal gewoon een boterham of 2 met ham/kaas en ik woon niet alleen dus eet s'avonds gewoon wat de pot schaft maar meestal is dit het standaard, aardappelen, vleesch en groenten

meestal gewoon een schnitzeltje of gehaktballen

Droog trainen met 49kg :roflol:

Voeg eens aan je patroon
- 2 liter melk
- 1 liter chocomelk
- bak kwark
- 10 boterhammen
- 2 shakes havermout/brinta
- 2 pakken kip
- eieren
- noten

Zoiets ongeveer

Droog trainen met 49kg :roflol:

Voeg eens aan je patroon
- 2 liter melk
- 1 liter chocomelk
- bak kwark
- 10 boterhammen
- 2 shakes havermout/brinta
- 2 pakken kip
- eieren
- noten

Zoiets ongeveer

klinkt goed, kzal eens even kijken hoe ik dit kan gaan regelen, ik denk gewoon apart eten van het gezin en mn eigen maaltijden bereiden?

alvast bedankt, dit is zon reactie waar ik op hoopte

btw, nog bepaalde belegsoorten of maakt dit niet zoveel uit? gewoon vleesch?

Laatst bewerkt:
Nee hoeft niet, je bent gewoon dun. Maakt niet uit wat je eet, als het maar veel is.

Gewoon zo iets

Ochtend:
100gram brinta + 500ml melk

10u
4 boterhammen pindakaas + 500ml melk

12u
4 boterhammen + 150gram kip

15u
rijst+kip/tonijn

18u
avond eten

21u: na training
rijst + kip/tonijn

23u:
kwark

Hoeft niet van de ene op de andere dag te veranderen. Begin iig voor jezelf te plannen 7 maaltijden per dag en niet minder. Zodra dat lukt ga je elke keer elke maaltijd klein beetje verhogen net zolang je richting de 3500cal gaat. Als je eenmaal 10kg zwaarder bent kan je weel anticiperen erop.

3500 lijkt me nogal hoog, niet?
Ik had bijna exact dezelfde beginstats en 3500 zou echt veel te veel zijn geweest.

Ach alsof die geen vet mag aanzetten. Hij kan prima wat vet gebruiken, liever teveel cal dan te weinig. Toen ik 55kg woog, ben ik ook richting de 4000kcal gegaan. Is prima voor mij uitgepakt.

ik zal kijken wat ik allemaal kan halen, die Kip zit ik even aan te twijfelen hoe ik daar aan ga komen, wat voor producten etc. de rest lijkt mij wel mogelijk om te halen. Qua voeding ben ik nu al heel ver.

Zal ik gewoon een tijdje proberen goed te eten en een massa op te bouwen en dan actief te gaan fitnessen of gaat dit gewoon goed gepaard?
eventuele speciale schemas die nodig zijn misschien?

alvast bedankt voor al het goede advies! ik wil het graag meteen goed aanpakken. (ben niet vanplan om echt een body builder te worden maar gewoon voor de natuurlijke,goed gevormde look)

Rippetoe, google maar.

Voor de rest gewoon vanaf dag 1. Keihard trainen en volgas eten!

doe ongeveer 4 sets met het gewicht dat je 8 - 12 reps kan
en inderdaad flink vreten
en je had het over hoe je aan kip komt zoals welke producten ofzo iets? gewoon bruin brood met kipfilet is nog eens heerlijk ook

ok nja ik begin nu in ieder geval al wat te wennen, vanochtend al wat brintapap op en een glas melk, mn ouders zijn bereid er aan mee te werken met wat kleine aanpassingen.

voor de rest nog specifieke tips / oefeningen?

alvast bedankt iedereen!

Terug
Naar boven