AndroidHealthClinic

Complottheorie over de aanslagen op het WTC niet langer omstreden

Maakt dat die overheden minder gevaarlijk dan? Ik zou niet eens willen weten hoeveel mensen er door bepaalde overheidsinstanties omgelegd zijn in naam van staatsbelang.

Nee dat niet, maar democratische princiepes (die hier duidelijk werkzaam zijn, zoals de vrijheid van informatievergaring en de vrijheid van meningsuiting) zijn in ieder geval de beste van alle slechte overheidsbeginselen die er zijn.

Natuurlijk zitten er haken en ogen aan, maar ik denk toch dat ik liever hier (het Westen) zit dan ergens anders. Ben deze vakantie in de states geweest en daar ligt Bush zelf ook onder vuur met zijn zogenaamde "Wiretap program" Het afluisteren van gesprekken zonder rechtelijke machtiging.

Een rechter heeft het onrechtmatig verklaard en dus kan het niet worden voortgezet. Dat zie ik bijvoorbeeld in één of ander Islamitisch land niet gebeuren.:cool: :cool:

Nee dat niet, maar democratische princiepes (die hier duidelijk werkzaam zijn, zoals de vrijheid van informatievergaring en de vrijheid van meningsuiting) zijn in ieder geval de beste van alle slechte overheidsbeginselen die er zijn.

Natuurlijk zitten er haken en ogen aan, maar ik denk toch dat ik liever hier (het Westen) zit dan ergens anders. Ben deze vakantie in de states geweest en daar ligt Bush zelf ook onder vuur met zijn zogenaamde "Wiretap program" Het afluisteren van gesprekken zonder rechtelijke machtiging.

Een rechter heeft het onrechtmatig verklaard en dus kan het niet worden voortgezet. Dat zie ik bijvoorbeeld in één of ander Islamitisch land niet gebeuren.:cool: :cool:

Maar als het OM in Amerika iets niet wil hebben, gebeurd dat ook niet.
Laatst hadden wij thuis een discussie over dat afluisteren, m'n pa was ervan overtuigt dat 90 % van alle telefoons in de WERELD zou worden afgeluisterd, 'de systemen zijn zo snel...'

Zelf heb ik verhalen gehoord dat als je het woord 'bom' zegt, dat je dan afgeluisterd wordt, allemaal verhalen, dit zou betekenen dat elke telefoon wordt afgeluisterd.

Echelon? Emails worden gescand en zodra er woorden inkomen als bom bush en weet ik veel wat nog meer dan word ie er tussenuit gehaald

Maar als het OM in Amerika iets niet wil hebben, gebeurd dat ook niet.
Laatst hadden wij thuis een discussie over dat afluisteren, m'n pa was ervan overtuigt dat 90 % van alle telefoons in de WERELD zou worden afgeluisterd, 'de systemen zijn zo snel...'

Zelf heb ik verhalen gehoord dat als je het woord 'bom' zegt, dat je dan afgeluisterd wordt, allemaal verhalen, dit zou betekenen dat elke telefoon wordt afgeluisterd.

Ja dat klopt denk ik ook wel. Data-mining met zoekmachines en profielsamenstellers.... das wel eng ja. Nederland alleen al plaats zo'n 15.000 taps per jaar.

Wacht trouwens maar tot de rfid-chips en de technologie achter rfid in volle ontwikkeling zijn gekomen :D

Daarom zijn democratische beginselen zo belangrijk zodat je via gerechterlijke stappen en procedures, verzameling en bekendmaking je er "enigzins" tegen kunt verzetten.

De reportage op Canvas over dat boek van die Fransman met zijn complottheorieën heeft ieg veel duidelijk gemaakt. Slecht nachecken van hun bronnen, leugens vertellen, zaken verdraaien of gewoon misverstanden. Ze lieten ook de mannetjes achter dat boek zien: een gek die al in de gevangenis heeft gezeten voor landsverraad, een marketing persoon en dan de schrijver die fictie verward met waarheid, om er geld uit te kloppen. Ze hebben het heel slim gespeeld: eerst een website opgezet die heel wat bezoekers lokte en de mythe de wereld in stuurde, vervolgens op tv komen met je onzin om nog meer interesse te veroorzaken bij het grote publiek, en dan plots dat boek in verschillende talen uitbrengen.

Voor mij is het nu wel duidelijk: complottheorieën zijn gewoon grote BS, verzonnen door mensen die maar één doel hebben en dat is geld verdienen met de ellende van een ander :whip:

Voor mij is het nu wel duidelijk: complottheorieën zijn gewoon grote BS, verzonnen door mensen die maar één doel hebben en dat is geld verdienen met de ellende van een ander. :whip:

Oké, en hoe verklaart u al die videobeelden dan?

Zelf ben ik nooit zo'n gelover van al die theoriën geweest, maar soms denk ik wel dat er iets van een kern van waarheid in zit.

Ik weet niet over welke videobeelden je het nu hebt. Ik weet wel dat er veel foto's en videobeelden gewoon verkeerd geïnterpreteerd zijn...

YouTube - Screw Loose Change Part 2

op 3:55, 3,58 zie je explosies die voor het stortende deel van het WTC (die giga rookwolk) als een zwarte rookwolk uit een paar ramen naar buiten schieten???

Hoe is dit dan te verklaren?

Druk van het gebouw er boven, dat zijn geen explosies. Met zoveel schade aan het gebouw kan er veel gebeuren en dus ook dat de toplaag die ondermijnd was de rest van het gebouw meesleept in de ineenstorting.

Oké, s. l. p. 3, op 2:50 en 4:20, duidelijke, wetenschappelijke feiten, en diegene die die teksten schrijft heeft vrijwel niets nuttigs te schrijven.

Get my point?:rolleyes:

Nee want ik ga niet iedere keer die films nakijken, waar heb je het over? Makkelijker als je gewoon de feiten aanhaalt i.p.v. stukken uit een film.

alsof ze die filmpjes niet kunnen bewerken? allemaal lariekoek, stel dat het zo is wat schiet bush er mee op? het is nu alleen maar gedonder in de wereld.
je kan niet eens meer rustig een vliegtuigje pakken als je tegenwoordig nog een tube tandpasta mee wilt nemen.

en wat als er een complottheorie is zijn die terroristen in het tora bora gebergt dan amerikanen met een baard die op hun eigen soldaten aan het schieten zijn ofzo?

De meeste van die gestoorde bommenstrooiers zullen vast wel met speciale telefoons werken die je niet kunt afluisteren.

Is voor Jan Modaal ook wel te krijgen, kost je alleen 2 ruggen.

Terug
Naar boven