Fitness Seller

Compound oefeningen in de cut

bartjeh

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Hoe gaan jullie om met compound oefeningen in de cut, Bijvoorbeeld Deadliften.. doen jullie dat in de cut, of vervang je dat voor iets anders ?

Zeker blijven doen,

mss zelfs meer compound --> verbrand meer vet dan enkel isolatie-oefeningen te doen.

Cut of bulk, gewoon lekker compound trainen.
Gewoon lekker zwaar blijven trainen om zoveel mogelijk spiermassa en kracht vast te houden. Dat gaat niet lukken als je ineens ipv squat en deadlift op de leg extension en de leg curl springt.

Cutten doe je imo met je cardio en je voeding. Ik verander persoonlijk zeer weinig in mijn KT schema, maar ga meer cardio doen en schoner eten.

waarom zou je ze niet doen???
blijven net zo belangrijk als dat je bulkt

enige wat ik in cut verander is de hoeveelheid spierschade die ik toedoe.
verder van failure afblijven dus en zo weinig mogelijk verzuren.

waarom: er is kcal tekort en teveel schade kan niet worden hersteld.

KT tijdens cut (vooral aan het eind) is voor behoud spiermassa en niet meer voor opbouw

enige wat ik in cut verander is de hoeveelheid spierschade die ik toedoe.
verder van failure afblijven dus en zo weinig mogelijk verzuren.

waarom: er is kcal tekort en teveel schade kan niet worden hersteld.

KT tijdens cut (vooral aan het eind) is voor behoud spiermassa en niet meer voor opbouw

dat heb je mooi gezegd:)

pff deadlift laat ik weg als ik ga cutten. kost teveel energie.

Nee. Ik blijf deadliften

blijven deadliften en squatten en zwaarder blijven gaan, geen excuusjes van geen energie, het kan prima.

Alleen maar isolatie oefeningen!

Nee, gewoon doortrainen zoals je normaal doet en voor lief nemen als je progressie tegenvalt. Anderen kunnen het ook.
Vooral niet te lang doortrainen. Ook als het niet gaat zoals je wil.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zou je het NIET doen ?

Nou ik heb wel eens pro's horen zeggen dat ze deadliften bv skippen. Als jij helemaal carb depleted ben, en je gaat staan deadliften dan merk je dat echt wel hoor. En het is maar een vraag... :) ik doe het op dit moment nog wel, maar merk wel dat ik moeite heb om op mijn oude niveau te blijven.

Dus als je moeite hebt om iets vol te houden skip je het gelijk maar helemaal?
Als je aan het cutten bent kan hetgebeuren dat je wat minder sterk wordt. Pas je training daar dan op aan (pak een IETS lichter gewicht, of doe wat minder setjes), maar ga niet als een kip zonder kop door rossen met de gewichten die je in de bulk ook gebruikte als je merkt dat dat niet meer gaat. Dat is vragen om problemen natuurlijk.

En tja, de pro's... heb altijd een beetje moeite met de pro's te vergelijken met de gewone sterveling die naturel traint.

nee was serieus. wat is er dom aan?

Als je te weinig energie hebt voor een oefening, neem je toch wat carbs voor je training?

Ik verander in de cut helemaal niks aan mijn KT. Ga gewoon vooruit, alleen iets minder snel.

Ook wel eens gehoord dat profs minder hele zware squats en deadlifts doen naarmate het vetpercentage daalt omdat het met een smallere taille minder stabiel is. Daarbij zal het blessurerisico voor een wedstrijd ook wel een stukje meetellen. Het gaat echter vaak alleen om ZWARE sets (bv 90% 1RM). De compounds zoals squat en deads kunnen natuurlijk prima met sets van 8-12 worden getraind naar de wedstrijd toe.

je bent nooit onder de 5% gegaan zker.. dan ga je niet zwaarder bro.

Ik heb deadlifts en squats gedaan tot 2weeks out. daarna mee gestopt
nee niet tot onder de 5% maar ik denk ook dat dat niet het doel is voor de meesten hier...

en ik doe geen low carb als ik cut, misschien dat dat ook scheelt.

Terug
Naar boven