Fitness Seller

compoundoefeningen en voeding

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind voor pure kracht en maximale groei de overhead press (staand) een stuk beter, je kunt meer gewicht pakken en je spreekt je core ook aan. Arnold press is volgens mij gewoon een redelijk complete schouder oefening,dus niks mis mee als je er progressie op maakt. Het is net wat je zelf lekker vindt, ik blijf zelf het liefste dicht bij de grote barbell oefeningen.

De spiegel mag ook hoor, de weegschaal maakt kleine veranderingen in gewicht alleen beter zichtbaar. Dat is handig tijdens het cutten en bulken omdat je beide niet te snel wilt doen ivm onnodig spierverlies of juist vet aanzet.

Oke thnxs!

Blijven je "achterschouderspieren" niet achter als je
alleen de compoundoefeningen doet?

Heb je zelf daadwerkelijk ervaring met de arnold press?

Als je ook genoeg deadlifts doet naar mijn ervaring niet.

Ik heb er wel wat ervaring mee, ik vind het zelf geen fijne oefening, ik doe liever normale dumbell press, maar dat is persoonlijke voorkeur. Zo pak ik wat meer gewicht, de range of motion voor arnold presses is namelijk wat langer, en ik heb het idee dat ik daar meer kracht op win.

Oke afwachten dan hoe het verloopt met de achterkant schouders (ben natuurlijk net bezig).

Ga de Arnold Press uitproberen aangezien ik nog steeds alles met dumbells doe
is dat het makkelijkste( tot ik begin april naar de sportschool ga).

Heb net een zak walnoten, wat advocado's, doos 20 eieren en olijfolie gehaald.
Daarmee gaan we de calorieen boosten!

Goede keuzes ;) ik ben zelf ook erg fan van pindakaas en zalm/tonijn, maar daar gaat het ook zeker mee lukken! Nog een laatste tip: in de cut is het soms aan te raden om iets hoger in eiwitten te gaan om zeker te zijn dat je lichaam geen roofbouw gaat plegen, dus 2.5 gram eiwit ipv 2, met die noten en eieren moet dat wel goed komen.

Begon allemaal lekker te werken en toen viel ik letterlijk op m'n achterhoofd en moest 3 weken rust houden.

Zondag weer begonnen.

Als ik lager in reps ga en zwaardere dumbells zou gebruiken ga ik dan niet de boel forceren
aangezien ik pas 3 weken bezig ben?

Jawel is inderdaad 't domste wat je kunt doen. Spieren die niet willen groeien, die pak je waarschijnlijk nog niet goed genoeg. Daarom is het juist eerder slimmer om lichter gewicht te pakken en spier echt te leren gebruiken.

Jawel is inderdaad 't domste wat je kunt doen. Spieren die niet willen groeien, die pak je waarschijnlijk nog niet goed genoeg. Daarom is het juist eerder slimmer om lichter gewicht te pakken en spier echt te leren gebruiken.

Daar heb je een punt, maar hij zit op dumbells van 10 kg wat natuurlijk 3x niks is...
Dus ik zou even aankijken hoe het gaat, natuurlijk opbouwen en elke training goed opwarmen. Dan kun je in de loop van de tijd wel steeds zwaarder gaan pakken.

Succes!

Terug
Naar boven