AndroidHealthClinic

Droog worden schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maandag: Borsten, buikspieren en benen
Dinsdag: Biceps, buikspieren en benen
Woensdag: Biceps, triceps, buikspieren en benen
Donderdag: Schouders, buikspieren en benen
Vrijdag: Rug, buikspieren en benen
Zaterdag: Buikspieren en benen
dus blijkbaar doe ik iets verkeerd.

Bovenstaand is waarschijnlijk waar het fout gaat. Waar kom je niet uit in de stickies dan? Het is toch vrij simpel: reken je onderhoud inclusief sporttoeslag uit, ga daar 500 kcal onder zitten qua voeding en volg een programma zoals Stronglifts 5x5.
 
Ik denk dat men hier liever helpt met gerichte vragen dan met doelen, basiskennis die men zou kunnen googlen of zoeken in oudere topics die lijken op die van jou. Er staan genoeg voorbeeldschema's voor zowel training als voeding waar je 100% zeker uit komt.

Bijvoorbeeld:
Ik doe 6x mijn benen trainen met wekelijks dezelfde gewichten en zelfde intensiteit, waarom groeien mijn spieren niet meer zo snel? (ook al meerdere keren beantwoord, maar al een stuk gerichter dan wat ik tot dusver heb gezien)

Tot dusver lijkt dit hele topic op 1 grote trolling show OF je hebt tot dusver echt nog geen moeite gedaan om in te lezen in de basis principes en je wil gewoon iemand vinden die zegt: "doe dit, dat en dan komt het helemaal goed"
 
Maar het klonk verder logisch voor je dat je elke dag je benen loopt te trainen? Of elke dag een oefening? Het is natuurlijk ook de kunst om logisch na te gaan denken.
 
Ik weet niet hoe jij benen traint, maar als je ze echt goed pakte dan doe je dat niet 6 dagen achter elkaar.
Hoeveel squat je bijvoorbeeld?

En deadlift je uberhaupt wel? Als ik jou was zou ik gewoon naar de basis gaan en SL 5x5 volgen.
Zo snel mogelijk sterk worden op de basis oefeningen zoals squat, bench, deadlift, pull up, overhead press. Dit moet altijd jou main focus zijn in mijn optiek. Dus alle andere oefeningen zijn leuk meegenomen, maar die moeten jou helpen om deze basis oefeningen weer te versterken en niet de basis zijn van jou workout (dus begin elke workout met één van de basis oefeningen).

En lees je inderdaad ook even in over voeding, het is echt geen rocket science.
Wat mij geholpen heeft zijn allereerst de stickies doorlezen waardoor je al goede kennis kunt vergaren, en vervolgens ook fitness influencers volgen zoals Merijn Schoeber van My Shredded Lifestyle.
Merijn heeft vorig jaar geloof ik ook mee gedaan aan een wedstrijd, dan kan je wellicht een idee krijgen hoe dat gaat.
Mocht je daarnaast nog onduidelijkheden hebben, dan kan je ze altijd hier weer vragen. Maar dan ben je in elk geval al een stuk verder en dan kun je ook gerichter vragen. Succes.
 


Succes!

En nog wat info :)
Nog maar een keer dan.....
 
Bovenstaand is waarschijnlijk waar het fout gaat. Waar kom je niet uit in de stickies dan? Het is toch vrij simpel: reken je onderhoud inclusief sporttoeslag uit, ga daar 500 kcal onder zitten qua voeding en volg een programma zoals Stronglifts 5x5.

Dat is het juist, ik weet niet precies hoeveel ik moet wegen voor een optimale spiermassa. Daarnaast weet ik mijn exacte vetpercentage nog niet. Ik heb een digitale vetmeter gekocht van xxl nutrition, maar de berekening klopt totaal niet. Ik meet bij m'n borst, core en bovenbeen, en bij elke spiergroep kom ik uit op rond de 40 mm (gemiddeld genomen). Daarom heb ik iemand nodig, zodat ik mijn doelen aan diegene kan voorleggen, zodat hij precies kan zeggen hoeveel ik moet wegen en daarnaast zal ik ook mijn nauwkeurige vetpercentage weten. Dat is denk ik op dit moment het belangrijkste voor mij. Als ik deze informatie weet, dan kan ik nauwkeurig uitrekenen hoeveel kcal ik op een dag nodig heb.
 
Maandag: Rug+biceps
Dinsdag: Borst+triceps
woensdag: benen + abs
donderdag: schouders + abs
Vrijdag: rug + biceps
Zaterdag:borst +triceps

Pak je gewoon je gewenste biceps/triceps 2x per week, je abs,...
Als het om massa gaat is 1 keer benen trainen per 5 dagen genoeg hoor.

Na een leg workout heb ik meestal 3-4 dagen herstel nodig tot de volgende.

Enkele individuen in de gym doen dit ook, elke dag 1-2 oefeningen benen, verandert niks

Gewoon 1 dag all out gaan op benen is genoeg
Less is more in dit geval.
 
Hoeveel je moet wegen kan niemand je vertellen. Dat merk je wel als je gaat trainen en fatsoenlijk gaat eten. Lees gewoon de sticky die ik postte over voeding. Dan weet je wat je moet doen. Lezen is kennelijk al een hele opgave.. Maar in de tijd dat je hier berichten heb zitten plaatsen had je ook heel veel over voeding kunnen lezen en leren en zelf een basis schema in elkaar kunnen draaien.
Onderhoud kan je ook berekenen zonder vet% (zie de excel bij de link) Dan kan je dat als richtlijn gebruiken.
 
Waarom hecht je zoveel waarde aan een bepaald gewicht? Zorg gewoon dat je meer spiermassa krijgt.
 
Ik denk dat men hier liever helpt met gerichte vragen dan met doelen, basiskennis die men zou kunnen googlen of zoeken in oudere topics die lijken op die van jou. Er staan genoeg voorbeeldschema's voor zowel training als voeding waar je 100% zeker uit komt.

Bijvoorbeeld:
Ik doe 6x mijn benen trainen met wekelijks dezelfde gewichten en zelfde intensiteit, waarom groeien mijn spieren niet meer zo snel? (ook al meerdere keren beantwoord, maar al een stuk gerichter dan wat ik tot dusver heb gezien)

Tot dusver lijkt dit hele topic op 1 grote trolling show OF je hebt tot dusver echt nog geen moeite gedaan om in te lezen in de basis principes en je wil gewoon iemand vinden die zegt: "doe dit, dat en dan komt het helemaal goed"

Ik vind het niet erg hoor om dit topic te sluiten. Ik dacht gewoon laat me mijn situatie aan jullie voorleggen en wellicht dat er mensen zullen zijn die mij kunnen helpen. Het is niet zo dat ik expres dit topic heb aangemaakt om mensen te laten irriteren of wat dan ook. Wat betreft mijn benen, is het niet zo dat ik geen groei zie. Het gaat wel de goede kant op. Het bovenlichaam ontwikkelt nog langzaam. De spieren zijn niet overal goed zichtbaar en dat komt door mijn vetpercentage.
 

Bijlagen

  • 20200526_152100[52392].jpg
    20200526_152100[52392].jpg
    87,1 KB · Weergaven: 82
Maandag: Rug+biceps
Dinsdag: Borst+triceps
woensdag: benen + abs
donderdag: schouders + abs
Vrijdag: rug + biceps
Zaterdag:borst +triceps

Pak je gewoon je gewenste biceps/triceps 2x per week, je abs,...
Als het om massa gaat is 1 keer benen trainen per 5 dagen genoeg hoor.

Na een leg workout heb ik meestal 3-4 dagen herstel nodig tot de volgende.

Enkele individuen in de gym doen dit ook, elke dag 1-2 oefeningen benen, verandert niks

Gewoon 1 dag all out gaan op benen is genoeg
Less is more in dit geval.

Erg bedankt voor dit schema! Lijkt me een goed schema om het te volgen. Dus standaard elke week dit schema aanhouden?
 
Waarom hecht je zoveel waarde aan een bepaald gewicht? Zorg gewoon dat je meer spiermassa krijgt.

Ja, het lijkt me relevant om een bepaald gewicht met een laag vetpercentage voor doel te hebben. Maar je hebt inderdaad wel gelijk..
 
Hoeveel je moet wegen kan niemand je vertellen. Dat merk je wel als je gaat trainen en fatsoenlijk gaat eten. Lees gewoon de sticky die ik postte over voeding. Dan weet je wat je moet doen. Lezen is kennelijk al een hele opgave.. Maar in de tijd dat je hier berichten heb zitten plaatsen had je ook heel veel over voeding kunnen lezen en leren en zelf een basis schema in elkaar kunnen draaien.
Onderhoud kan je ook berekenen zonder vet% (zie de excel bij de link) Dan kan je dat als richtlijn gebruiken.

Bedankt! Ik zal de stickies doornemen en hopelijk zal ik het nu beter begrijpen.
 
Erg bedankt voor dit schema! Lijkt me een goed schema om het te volgen. Dus standaard elke week dit schema aanhouden?
Nogmaals... Dit is geen schema maar een indeling van spiergroepen. In een schema staan ook sets en reps.
Bedankt! Ik zal de stickies doornemen en hopelijk zal ik het nu beter begrijpen.
Dat zei je een week geleden ook. Hopelijk doe je het nu wel. Je kan er zoveel van leren.
 
Ik weet niet hoe jij benen traint, maar als je ze echt goed pakte dan doe je dat niet 6 dagen achter elkaar.
Hoeveel squat je bijvoorbeeld?

En deadlift je uberhaupt wel? Als ik jou was zou ik gewoon naar de basis gaan en SL 5x5 volgen.
Zo snel mogelijk sterk worden op de basis oefeningen zoals squat, bench, deadlift, pull up, overhead press. Dit moet altijd jou main focus zijn in mijn optiek. Dus alle andere oefeningen zijn leuk meegenomen, maar die moeten jou helpen om deze basis oefeningen weer te versterken en niet de basis zijn van jou workout (dus begin elke workout met één van de basis oefeningen).

En lees je inderdaad ook even in over voeding, het is echt geen rocket science.
Wat mij geholpen heeft zijn allereerst de stickies doorlezen waardoor je al goede kennis kunt vergaren, en vervolgens ook fitness influencers volgen zoals Merijn Schoeber van My Shredded Lifestyle.
Merijn heeft vorig jaar geloof ik ook mee gedaan aan een wedstrijd, dan kan je wellicht een idee krijgen hoe dat gaat.
Mocht je daarnaast nog onduidelijkheden hebben, dan kan je ze altijd hier weer vragen. Maar dan ben je in elk geval al een stuk verder en dan kun je ook gerichter vragen. Succes.

Thanks voor de info en de motivatie!

Op dit moment is mijn max bij squatten 110 kg. Deadliften doe ik ook, maar minder dan squatten. Ik moet het sowieso vaker doen. Ik heb me ingelezen over de SL 5 x 5. Lijkt me wel interessant om het te volgen. Ik begreep bij elke training 2,5 kg erbij doen, totdat het niet meer lukt om de 5x5 te doen?

Ja, ik zal me verdiepen in de stickies. Heb ook al van anderen gehoord. Zal het zeker doen. Interessant over Merijn Schoeber!
 
Ik heb nog geen coach en het trainen van de benen elke dag is gewoon iets van mezelf. Ik vind het fijn om elke dag m'n benen te pakken.
Ja, ik probeer af en toe te variëren met mijn training, dus bijvoorbeeld 2x achter elkaar biceps pakken. Ik heb het niet ergens gelezen of zo. Is iets van mezelf. Maar blijkbaar is het verkeerd? Wanneer train je dan je schouders en buikspieren?
Hoeveel dagen rust hebben je benen als je ze elke dag traint? En hoeveel tijd kan je bicep rusten als jij die twee dagen achter elkaar traint? Je hebt rust nodig om te herstellen en dus te groeien
 
Maar het klonk verder logisch voor je dat je elke dag je benen loopt te trainen? Of elke dag een oefening? Het is natuurlijk ook de kunst om logisch na te gaan denken.

Logisch weet ik niet, maar als ik alles zo goed zou weten zou ik niet hierop zitten of overwegen om een coach te nemen. Maar het is denk ik niet verkeerd om elke dag je benen te trainen, vooral ook omdat je resultaat ziet. Het is denk wel inderdaad te veel van het goede.
 
Wat marina1975 zegt, gewoon een voorbeeld dat kan passen in je 6 dagen ritme.
2-3 dagen rust tussen verschillende spiergroepen is aan te raden.

Ik heb bewust geen triceps geplaatst dag voor schouders of borst / biceps voor rug dag

Valt bijvoorbeeld niet mee om te benchen / pressen vlak nadat je triceps hebt getraind :o
 
Hoeveel dagen rust hebben je benen als je ze elke dag traint? En hoeveel tijd kan je bicep rusten als jij die twee dagen achter elkaar traint? Je hebt rust nodig om te herstellen en dus te groeien

Ja, van m'n benen moet ik minderen en wat betreft de andere spiergroepen, is het niet zo dat ik elke week standaard achter elkaar dezelfde spiergroepen train. Mijn insteek was om in een week 2x achter elkaar de biceps te trainen, de volgende week 2x achter elkaar de borsten etc.
 
Ja, van m'n benen moet ik minderen en wat betreft de andere spiergroepen, is het niet zo dat ik elke week standaard achter elkaar dezelfde spiergroepen train. Mijn insteek was om in een week 2x achter elkaar de biceps te trainen, de volgende week 2x achter elkaar de borsten etc.

Waarom?
 
Back
Naar boven