ik moet op tot het uiterste trainen ja, als je net begint moet je dat zeker niet doen. helemaal niet als je bij
130 hartslag al zwarte vlekken voor je ogen gaat zien. laat hem eerst maar eens een basis conditie opbouwen
en goals halen in stappen en daar zelfvertrouwen uit winnen daarvoor is dat schema wat ik gepost heb ideaal.
zowiezo in 2 weken tijd van geen conditie naar half uur rennen lijkt me zowiezo onmogelijk en belachelijke suggestie (zelfde als je naar het meest iele mannetje van je sportschool loopt mee trekt naar het squatrek en dan 150 kilo er op gooit en zegt dat hij moet gaan squaten.)zo een schema schreeuwt gewoon om blessure's en geen motivatie op de korte tijd omdat je niet aan je onmogelijke verwachtingen kan voldoen. Rennen voor mij is heel veel mentaal en steeds met kleine stapjes je doel bereiken.
''zowiezo in 2 weken tijd van geen conditie naar half uur rennen lijkt me zowiezo onmogelijk en belachelijke suggestie''
Onmogelijk? Ik heb het gedaan. Ik ging van BINNEN 1 minuut kaaaaapot zijn, naar 20 minuten aan 1 stuk door hardlopen, binnen 2 weken.
Ik heb geen blessures en mijn algehele conditie is hoger geworden.
In het begin moet je niet tot hét uiterste gaan nee (vooral omdat die hartslag wat 'mysterieus' is nog) maar je moet niet je aan een schemaatje vast blijven houden terwijl je veel meer kan. Mensen denken te snel: dat kan ik toch niet.
Ik had het ook niet over een schema

Bovenstaande is wel een schema, maar dat van mij niet.

). Maar wel flink zwetend en hijgend bezig zijn zodat je weet dat je wat gedaan hebt. Zeker in contrast met het algemene sentiment hier op het forum dat cardio in rustig tempo gedaan moet worden zul je voor conditieverbetering je lichaam moeten pushen bij cardio.